GPD پاکت، کوچک ترین لپ تاپ دنیا

تصاویری از گجت جالب GPD پاکت، کوچک ترین لپ تاپ دنیا

شاید با نت بوک‌ها، لپ تاپ‌های جم و جور و کوچکی که کاربردهای مختصری دارند، آشنا باشید؛ به تازی هم یک کمپانی چینی، کوچک ترین لپ تاپ دنیا را با ویژگی‌هایی جالب، معرفی کرده است.

کوچک ترین لپ تاپ دنیا با نام جی دی پی پاکت (GPD Pocket)، از طریق کمپینی در وبسایت Indiegogo، برای جذب سرمایه معرفی شد. این لپ تاپ کوچک برخلاف تصور عمومی در مورد نت‌ بوک‌ها، سخت افزاری نسبتا قدرتمند داشته و ورژن کامل ویندوز 10 را بر روی خود دارد. متاسفانه امکان پیش‌خرید GPD پاکت پس از عبور سرمایه جذب‌شده در وبسایت از مبلغ 3 میلیون دلار، دیگر وجود ندارد؛ اما به نظر می‌رسد که پس از ارسال سفارش‌های خریداران در ماه ژوئن، علاقه‌مندان به گجت‌های جم و جور و مینیاتوری قادر باشند یک دستگاه از این لپ تاپ جالب را در عرضه عمومی تهیه کنند.

نگاهی به کوچک ترین لپ تاپ دنیا

GPD پاکت، کوچک ترین لپ تاپ دنیا

جی دی پی پاکت نمایشگری ۷ اینچی و از نوع لمسی دارد، ورژن کامل ویندوز 10 بر روی آن نصب بوده و تقریبا ۵۰۰ گرم وزن دارد.

GPD پاکت، کوچک ترین لپ تاپ دنیا

کوچک ترین لپ تاپ دنیا را می‌توانید در یکی از جیب‌های بزرگتان جا دهید!

GPD پاکت، کوچک ترین لپ تاپ دنیا

تصویری از مقایسه ابعاد این مینی لپ تاپ با مک بوک ایر که بدنه آلومینیومی، یکی از ویژگی‌های مشترک آن با لب تاپ اپل است.

GPD پاکت، کوچک ترین لپ تاپ دنیا

GPD پاکت دارای پورت‌های USB 3.0، میکرو HDMI، پورت USB-C و جک هدست است. پورت USB-C بر روی این لپ تاپ آنقدرها هم کوچک به نظر نمی‌آید!

GPD پاکت، کوچک ترین لپ تاپ دنیا

با اتصال یک داک مخصوص به پورت USB-C، امکان اتصال لوازم جانبی مختلف به این گجت فراهم می‌شود.

GPD پاکت، کوچک ترین لپ تاپ دنیا

برای رسیدن به مقام کوچک ترین لپ تاپ دنیا ، تاچ پد که عضو همیشگی کامپیوترهای قابل‌حمل است حذف شده و به جای آن یک Trackpoint قرار داده شده؛ این برآمدگی، اهرمی کوچک است که در گذشته در لپ تاپ‌های IBM لنوو از آن استفاده می‌شد.

GPD پاکت، کوچک ترین لپ تاپ دنیا

کاربران می‌توانند از طریق بلوتوث، موس، کیبورد و یا هدفون وایرلس خود را به لپ تاپ متصل کنند.

GPD پاکت، کوچک ترین لپ تاپ دنیا

توان پردازش GPD پاکت آنقدرها هم زیاد نیست، اما در مقایسه با نت بوک‌های قدیمی، قدرت بالایی دارد. پردازنده این لپ تاپ از نوع Atom اینتل بوده، مقدار رم آن 8 گیگابایت و حافظه داخلی آن 128 گیگابایت است. با وجود تفاوت چشمگیر قدرت پردازنده Atom با پردازنده‌های سری Core i اینتل، کاربرانِ کوچک ترین لپ تاپ دنیا امکان وبگردی و کارهای سبک با نرم افزارهای آفیس مایکروسافت را دارند و با وجود رم و حافظه‌ای تقریبا مناسب، امکان ذخیره فایل‌های کم‌حجم و اجرای نرم افزارها و بازی‌های ساده را نیز خواهند داشت.

GPD پاکت، کوچک ترین لپ تاپ دنیا

بازی ماینکرافت (Minecraft) به راحتی بر روی این گجت اجرا می‌شود، اما اتصال آن به یک مانیتور 4K بازدهی بالایی ندارد. بازی اول شخص “Counter Strike: Global Offensive” هم بر روی این لپ تاپ قابل اجراست؛ اما طرفداران گیم‌های پیشرفته نمی‌توانند بر روی GPD پاکت حساب باز کنند.

GPD پاکت، کوچک ترین لپ تاپ دنیا

رزولوشن نمایشگر 7 اینچیِ کوچک ترین لپ تاپ دنیا ، 1200p بوده که کیفیت مناسبی است.

قیمت پیش‌خرید در نظر گرفته شده در کمپین جذب سرمایه مینی لپ تاپ جی پی دی، 600 دلار بود که مبلغ کمی نیست؛ کاربرانی که به دنبال کارایی هستند و می‌خواهند بیشترین بازده ممکن را متناسب با هزینه‌ای که می‌کنند داشته باشند، با سرمایه 600 دلاری می‌توانند لپ تاپی به مراتب قدرتمندتر با نمایشگری بزرگ‌تر خریداری کنند؛ اما از طرف دیگر، جذب سرمایه 3 میلیون دلاری نشان می‌دهد که کاربران زیادی علاقه‌مند به داشتن یک کامپیوتر جیبی هستند و لذت استفاده از یک گجت مینیاتوری را به کارایی ترجیح می‌دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. آقا قیمتش چنده