پرفروش ترین برندهای موبایل چین

پرفروش ترین برندهای موبایل چین : بازگشت هواوی به صدر

هواوی (Huawei) بار دیگر شرکت‌های اوپو (Oppo)، ویوو (Vivo)، اپل (Apple) و شیائومی (Xiaomi) را پشت سر گذاشت و در صدر پرفروش ترین برندهای موبایل چین قرار گرفت.

شرکت هواوی دوباره در صدر بزرگ‌ترین بازار گوشی های هوشمند دنیا یعنی چین قرار گرفت. این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری، فروش خود را در کشور چین به 21 میلیون دستگاه افزایش داد که معادل 18 درصد از کل این بازار محسوب می‌شود. هواوی با این میزان فروش، شرکت Oppo را پشت سر گذاشت که با فروش 20 میلیون دستگاه به رتبه دوم سقوط کرد. این در حالیست که اوپو فروش خود را به صورت سالیانه 55 درصد افزایش داده است.

همچنین شرکت ویوو (Vivo) نیز در سه ماهه اول سال 2017 به رتبه سوم پرفروش ترین برندهای موبایل چین صعود کرده و با فروش 17 میلیون دستگاه، سهم 15 درصدی از این بازار را به خود اختصاص داده است. با این حساب، سه شرکت هواوی، اوپو و ویوو در کنار هم بیش از 50 درصد بازار گوشی های هوشمند چین را در اختیار خود گرفته‌اند و به نوعی جای پای خود را در این بازار مستحکم کرده‌اند.

پرفروش ترین برندهای موبایل چین

گفتنیست که اوپو و ویوو و البته وان پلاس (OnePlus) از شرکت‌های تابعه BBK Electronics هستند و بنابراین اگر مجموع فروش BBK را حساب کنیم، این شرکت مادر به پرفروش ‌ترین برند بازار گوشی های تلفن همراه چین تبدیل خواهد شد؛ اما همواره اوپو، ویوو و وان پلاس به عنوان شرکت‌های مفرد محسوب می‌شوند و نتایج و آمار فروش آن‌ها به صورت جداگانه به حساب می‌آید.

اپل در جایگاه چهارم پرفروش ترین برندهای موبایل چین

همچنین در سه ماهه نخست سال 2017، برند اپل در رتبه چهارم قرار گرفته و شیائومی نیز با فروش 9 میلیون دستگاه، رده پنجم پرفروش ترین برندهای موبایل چین را از آن خود کرده است. شیائومی (Xiaomi) در سه ماهه پایانی سال 2016 در رده سوم قرار داشت و اکنون با دو پله سقوط به رده پنجم رسیده است. در مجموع طبق آمار به دست آمده، 114 میلیون دستگاه گوشی موبایل هوشمند در سه ماهه ابتدایی سال در کشور چین به فروش رسیده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فرق شیائومی این هست که فقط تولید کننده گوشی نیست بلکه استارت آپ بسیار موفقی هست که در ضمینه های گچت ها و وسایل خانگی و سلامت و … هم فعالیت داره