افزایش عمر باتری گلکسی اس 8

15 ترفند برای افزایش عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

در این مقاله روش‌ها، تکنیک‌ها و ترفندهایی را به منظور افزایش عمر باتری گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Galaxy S8) بررسی خواهیم کرد.

با بررسی روند رو به جلوی دنیای گوشی های هوشمند به این نتیجه می‌رسیم که تمامی بخش‌های آن‌ها اعم از سخت افزاری و نرم افزاری، به میزان بسیار زیادی پیشرفت کرده‌اند و رفته رفته شاهد به کار رفتن تکنولوژی‌های جدیدتری در این محصولات هستیم. با این وجود باتری گوشی های موبایل به میزان بسیار کمی پیشرفت کرده و ظرفیت و دوام آن‌ها افزایش قابل توجهی نداشته است. حتی گران قیمت‌ترین پرچمداران نیز از نظر دوام باتری با گوشی های موبایل ساده قابل مقایسه نیستند.

افزایش عمر باتری گلکسی اس 8

به عنوان نمونه، اکنون شاهد به کار رفتن اسکنر عنبیه چشم در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به عنوان یک تکنولوژی جدید هستیم. همچنین طراحی گوشی های هوشمند به طور کامل متحول شده و صفحه نمایش‌های منحنی در مدل‌های بیشتری استفاده می‌شوند. استفاده از پردازنده‌های چند هسته‌ای و رم‌های چند گیگابایتی را باید از دیگر تغییرات اساسی این بخش از تکنولوژی در چند سال اخیر دانست. اما باتری این دستگاه‌ها همچنان عمر کوتاهی دارند و کاربر تنها چند ساعت بیشتر نمی‌تواند از تمام امکانات یاد شده در بالا استفاده کند. خوشبختانه برخلاف بسیاری از محصولات، افزایش عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس با دنبال کردن چند ترفند ساده ممکن است.

افزایش عمر باتری گلکسی اس 8

با بررسی دوام باتری گلکسی اس 8 و باتری گلکسی اس 8 پلاس به یک نتیجه بسیار مهم رسیدیم. نحوه مدیریت انرژی در دستگاه به مراتب اهمیت بیشتری از ظرفیت باتری دارد. به عنوان نمونه، گلکسی اس 7 اج به یک باتری 3 هزار و ششصد میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و صفحه نمایش آن 5.7 اینچی است. از طرفی دیگر، باتری گلکسی اس 8 پلاس 3 هزار و پانصد میلی‌آمپر ساعتی بوده و به یک صفحه نمایش 6.2 اینچی مجهز شده است. دوام باتری گلکسی اس 8 پلاس با وجود داشتن ظرفیت کمتر و از طرفی بزرگ‌تر بودن صفحه نمایش دستگاه، بیشتر است.

در بررسی عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس (آدرس لینک شده در ابتدای همین مطلب) شاهد دوام هشت ساعت و بیست و دو دقیقه‌ای مدل کوچک‌تر و دوام هشت ساعتی مدل بزرگ‌تر بودیم که کاملا قابل قبول و ایده‌آل تلقی می‌‌شوند. اما همچنان پرچمداران جدید سامسونگ عمر باتری کمتری در مقایسه با گلکسی A5 ،A3 و A7 سال 2017 دارند، محصولاتی که دوام باتری آن‌ها حدود یازده ساعت است. پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک بار تمامی ترفندهای زیر را به منظور افزایش عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس دنبال کرده و بهترین موارد را به انتخاب خود، همواره رعایت کنید.

استفاده از یک تم تاریک

افزایش عمر باتری گلکسی اس 8

به عنوان یکی از مهمترین ترفندهای افزایش عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس باید به استفاده از تم‌ها و تصاویر پس‌زمینه تاریک اشاره کرد. نمایشگر را باید بیشترین مصرف‌کننده انرژی در گوشی های موبایل دانست. از آنجایی که در پرچمداران سامسونگ پنل‌های سوپر AMOLED به کار رفته، هرچه رابط کاربری دستگاه دارای رنگی تاریک‌تر و نزدیک‌تر به مشکی باشد، پیکسل‌های کمتری روشن شده و در نتیجه انرژی به مراتب کمتری صرف می‌شود. برای تغییر تم این دو گوشی موبایل باید به مسیر Settings -> Wallpapers and themes بروید.

فعال‌سازی روشنایی اتوماتیک

افزایش عمر باتری گلکسی اس 8

در برخی گوشی های هوشمند مخصوصا تمامی محصولات سامسونگ، در حین قرار دادن میزان روشنایی صفحه نمایش بر روی حالت اتوماتیک نیز می‌توانید با جابه‌جایی اسلایدر کنترل میزان روشنایی، نور نمایشگر را کنترل کنید. این قابلیت بسیار مفید است، چرا که با وجود تنظیم نور صفحه نمایش بر اساس شرایط محیطی، همچنان کاربر می‌توانند حداقل میزان نور مورد نیاز را بر اساس نیاز خود تنظیم کند. با افزایش اندازه نمایشگر گوشی موبایل، اهمیت ترفندهای مرتبط با این بخش نیز بیشتر می‌شود.

صفحه نمایش همیشه روشن

افزایش عمر باتری گلکسی اس 8

قابلیت Always On Display یا صفحه نمایش همیشه روشن بسیار کاربردی بوده و رفته رفته گوشی‌سازان بیشتری به سمت پیاده‌سازی آن در رابط کاربری محصولات خود روی می‌آورند. علاوه بر کارایی، زیبایی نمایشگر همیشه روشن را نیز نمی‌توان نادیده گرفت، اما هر کاربر باید بسته به نیاز و ترجیح خود بین فعال‌سازی این قابلیت و یا افزایش افزایش عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس یک مورد را انتخاب کند، چرا که صفحه نمایش همیشه روشن مصرف انرژی بسیار زیادی دارد. بهتر است این قابلیت را غیر فعال کرده و در زمان احتیاج به دسترسی به قسمتی خاص و یا مشاهده اطلاعات مورد نیاز، صفحه نمایش را به طور کامل روشن کنید. همچنین نمایش دائم نوتیفیکیشن‌ها ممکن است کمی آزاردهنده به نظر برسد. با رفتن به مسیر Settings -> Lock screen and security می‌توانید این قابلیت را فعال یا غیر فعال کنید.

بهینه‌سازی برنامه‌های پس‌‎زمینه

افزایش عمر باتری گلکسی اس 8

یکی دیگر از تکنیک‌های افزایش عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس را باید بهینه‌سازی اپلیکیشن‌های اجرا شده در پس‌‎‎زمینه دانست. به لطف وجود قابلیت App power monitor در پرچمداران جدید سامسونگ، پس از عدم استفاده از برنامه‌های اجرا شده در پس‌زمینه برای سه روز، تمامی آن‌ها به حالت آماده به کار (غیر فعال) در می‌آیند. این قابلیت به صورت خودکار اجرا می‌شود، اما کاربران می‌توانند با رفتن به مسیر Settings -> Device maintenance -> Battery آن را به صورت دستی فعال کنند.

بهینه‌سازی مصرف باتری در Game Launcher

افزایش عمر باتری گلکسی اس 8

در کنار معرفی پرچمداران سری S سامسونگ در سال 2016 یعنی گلکسی اس 7 (Galaxy S7) و گلکسی اس 7 اج (Galaxy S7 edge)، شاهد عرضه Game Launcher بودیم. اگر ترجیح می‌دهید علاوه بر اجرای بازی و گذران وقت در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کنید، به محض ورود به اپلیکیشن، لمس دکمه Save Power را فراموش نکنید.

خاموش کردن بخش Smart Stay

افزایش عمر باتری گلکسی اس 8

قابلیت Smart Stay را باید یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب پرچمداران جدید سامسونگ دانست. با فعال کردن این بخش، گوش موبایل خیره‌شدن کاربر به نمایشگر را تشخیص داده و مادامی که کاربر نگاه مستقیم خود را برنگرداند، صفحه نمایش خاموش نخواهد شد. مهمترین کاربرد این قابلیت در زمان مطالعه یک فایل متنی و یا مطالب موجود در یک صفحه وب مشخص می‌شود.

با وجود کاربردی بودن این ویژگی، توصیه می‌کنیم در صورت عدم نیاز مداوم به آن و به منظور افزایش عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، Smart Stay را غیر فعال کنید. این قابلیت با استفاده از دوربین سلفی دستگاه، صورت کاربر را ردیابی کرده و در زمان نگاه مستقیم وی به نمایشگر، آن را همواره در حالت روشن نگه می‌دارد و نیازی نیست تا کاربر همواره برای جلوگیری از قفل شدن صفحه نمایش، بخشی از آن را لمس کند. با این حال، به دلیل روشن بودن یک سنسور و فعالیت مداوم سخت افزار و نرم افزار در کنار هم، فعال‌بودن Smart Stay سبب افزایش مصرف انرژی می‌شود. برای دسترسی به این قسمت به مسیر Settings -> Advanced Features -> Smart Stay مراجعه کنید.

زمان مناسب برای خاموش شدن نمایشگر

افزایش عمر باتری گلکسی اس 8

برای افزایش عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس باید بر روی یک نکته بدیهی و بسیار واضح تاکید کنیم که در تمامی گوشی های موبایل اعم از هوشمند و ساده نیز موثر است. در همه دستگاه‌ها، صفحه نمایش بعد از مدت زمان مشخصی بیکار ماندن به صورت خودکار خاموش شده و سپس با گذشت چند ثانیه بعد از آن قفل می‌شود. هیچ دلیلی برای طولانی‌کردن این فاصله زمانی وجود ندارد. نه تنها برای افزایش عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، بلکه برای تمامی دستگاه‌ها اعم از ساده و هوشمند باید این فاصله را بر روی زمان معقولی قرار دهید. بهترین زمان سی ثانیه و یا در بیشترین حالت ممکن یک دقیقه است. برای دسترسی به این بخش باید به مسیر Settings -> Display -> Screen timeout بروید.

کاهش رزولوشن صفحه نمایش

افزایش عمر باتری گلکسی اس 8

تغییر رزولوشن، تکنیک اختصاصی سامسونگ برای افزایش عمر باتری گلکسی اس 8

برخلاف تکنیک ذکر شده در بالا، این روش مختص پرچمداران جدید سامسونگ است. مدیریت صحیح رزولوشن نمایشگر تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی افزایش عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس خواهد گذاشت. در محصولات جدیدی سری S سامسونگ شاهد سه گزینه مختلف در بخش دقت صفحه نمایش هستیم. اچ‌دی پلاس (1480 در 720 پیکسل)، فول اچ‌دی پلاس (2220 در 1080 پیکسل) و دبلیو کیو اچ‌دی پلاس (2960 در 1440 پیکسل) گزینه‌های در دسترس کاربران هستند. بدیهی است هر چه دقت نمایشگر پایین‌تر باشد، دوام باتری بیشتر می‌شود.

در حالت پیشفرض رزولوشن نمایشگر بر روی حالت فول اچ‌دی پلاس قرار دارد. پیشنهاد می‌شود این گزینه را تغییر نداده و حتی در صورت عدم استفاده از محتواهای گرافیکی برای بیشتر اوقات روز، آن را بر روی حالت اچ‌دی پلاس قرار دهید. بهترین زمان استفاده از حالت دبلیو کیو اچ‌دی پلاس تماشای فیلم و یا اجرای بازی‌های دارای گرافیک بالاست. برای دسترسی به این بخش از تنظیمات باید به مسیر Settings -> Display -> Screen resolution بروید.

خاموش نگه داشتن NFC

افزایش عمر باتری گلکسی اس 8

اگر به طور مداوم به منظور پرداخت‌های خود از Samsung Pay استفاده نکرده و یا اغلب از طریق NFC اطلاعات خود را جابه‌جا نمی‌کنید، دلیلی برای روشن نگه داشتن این اتصال وجود ندارد. شاید با روشن ماندن NFC، در طول یک روز کامل تنها 1 درصد از شارژ کل گوشی موبایل مصرف شود، اما در نظر داشته باشید جمع‌شدن همین قسمت‌های ناچیز سبب کاهش دوام باتری دستگاه می‌شود. نه تنها در پنل اعلانات یک دکمه اختصاصی برای NFC وجود دارد، بلکه می‌توانید با رفتن به مسیر Settings -> Connections آن را فعال یا غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن چراغ چشمک‌زن LED

افزایش عمر باتری گلکسی اس 8

چراغ چشمک‌زن LED از مدت‌ها قبل در بیشتر گوشی های هوشمند به کار می‌رود. ممکن است یک تماس از دست رفته و یا یک پیام کوتاه خوانده نشده داشته باشید، اما به دلیل باز نکردن قفل دستگاه از آن بی‌خبر بمانید. این چراغ مادامی که نوتیفیکیشن دریافتی را باز نکنید، به صورت مداوم چشمک می‌زند. اگرچه غیر فعال کردن آن تاثیر قابل توجهی بر روی افزایش عمر باتری گلکسی اس 8 و یا دیگر گوشی های موبایل ندارد، اما فایده دیگر آن غیر قابل انکار است.

ممکن است اپلیکیشن‌های زیادی به پنل اعلانات دسترسی داشته و به صورت مداوم نوتیفیکیشن ارسال کنند. کاربر با دیدن هر چراغ چشمک‌زن تمرکز خود را بیهوده از دست خواهد داد، چرا که ممکن است این چراغ LED تنها به خاطر نوتیفیکیشن بدون اهمیت یک اپلیکیشن ساده به حالت چشمک‌زن درآمده باشد. برای خلاص شدن از شر این قسمت حواس پرت‌کننده، به مسیر Settings -> Display- > LED indicator بروید.

خاموش کردن خودکار نمایشگر در جیب

افزایش عمر باتری گلکسی اس 8

با مراجعه به تنظیمات دستگاه، باید گزینه Keep screen turned off را به صورت پیشفرض در حالت فعال ببینید، اما بد نیست برای اطمینان از روشن بودن آن، به مسیر Settings- > Display رفته و وضعیت را کنترل کنید. به لطف وجود این قابلیت که در بیشتر گوشی های موبایل سامسونگ وجود دارد، دستگاه قرار گرفتن در مکان‌های بسته (مثل جیب کاربر) را تشخیص داده و نمایشگر حتی با فشرده‌شدن تصادفی یکی از دکمه‌ها روشن نخواهد شد. با این کار، علاوه بر جلوگیری از برقراری تماس اشتباهی با دیگر اشخاص، به افزایش عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس نیز کمک خواهید کرد.

خاموش کردن جستجوی دستگاه‌های نزدیک

افزایش عمر باتری گلکسی اس 8

فقط با خاموش کردن دکمه مختص به بلوتوث در پنل اعلانات، از شر مصرف انرژی این اتصال بدون سیم خلاص نخواهید شد. سرویس‌های زیادی به صورت جداگانه از اتصال بلوتوث استفاده می‌کنند که می‌بایست به منظور افزایش عمر باتری گلکسی اس 8 هر یک از آن‌ها را به صورت جداگانه غیر فعال کنید. به عنوان یکی از بخش‌های پرمصرف باید به Nearby Device Scanning یا جستجوهای دستگاه‌های نزدیک اشاره کنیم که به صورت مداوم تلاش می‌کند دیگر دستگاه‌های دارای اتصال بدون سیم را در اطراف پیدا کند. با این کار، اتصال به هر یک از این دستگاه‌ها در زمان نیاز، به مراتب سریع‌تر صورت می‌گیرد. این قابلیت به صورت واضح یک امکان لوکس و نه چندان کاربردی به نظر می‌رسد و بهتر است هرچه زودتر از شر مصرف انرژی بالای آن راحت شوید. برای این کار به مسیر Settings -> Connections -> More connection settings بروید.

مدیریت دسترسی به موقعیت‌یاب

افزایش عمر باتری گلکسی اس 8

تعداد اپلیکیشن‌های نیازمند به دسترسی به موقعیت جغرافیایی کاربر رفته رفته در حال افزایش است. این مورد، علاوه بر افزایش مصرف باتری نگرانی‌هایی را از بابت حفظ حریم خصوصی کاربران ایجاد می‌کند. اگرچه دست به دست دادن برنامه‌های مختلف این‌چنینی قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، اما مصرف باتری به اندازه‌ای افزایش می‌یابد که ارزش این کاربردها را ندارد. البته می‌توان در عین کاهش مصرف انرژی، بخش زیادی از این قابلیت‌ها را نیز روشن نگه داشت. تنها کافی است به مسیر Settings -> Connections -> Location رفته و گزینه Locating method را بر روی حالت Phone only قرار دهید.

خاموش کردن افزایش دقت موقعیت‌یابی

افزایش عمر باتری گلکسی اس 8

در پایین گزینه Locating method، گزینه دیگری با نام Improve accuracy مشاهده می‌کنید. بعد از ورود به این قسمت، هر دو گزینه واقع در آن را غیر فعال کنید. روشن ماندن این دو گزینه تنها در سرعت و دقت موقعیت‌یابی تاثیر دارد، در حالی که وجود دقت بالا برای بیشتر اپلیکیشن‌ها بی‌مورد است.

خاموش کردن میانبرهای حرکتی

افزایش عمر باتری گلکسی اس 8

اگرچه سامسونگ در سال‌های اخیر تعداد زیادی از میانبرها و ژست‌های حرکتی نه چندان کاربردی را از رابط کاربری گوشی های هوشمند خود حذف کرده، اما همچنان تعداد زیادی از آن‌ها در پرچمداران جدید سری S این شرکت وجود دارند. اگر همچون عده زیادی از کاربران این حالات را بدون استفاده می‌دانید، حتما تمامی آن‌ها را برای افزایش عمر باتری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس خاموش کنید. به عنوان نمونه‌ای از این حالات می‌توان به سایلنت‌کردن دستگاه تنها با پشت و رو کردن آن اشاره کرد. برای دسترسی به تمامی این میانبرهای حرکتی به مسیر Settings -> Advanced Features بروید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. همه این ها رو هم اجرا کنی باز سامهنگ باتریش ضعیفه
    به گرد پای بقیه مخصوصا شیا و سونی نمیرسه