نمونه اولیه تاکسی پرنده اوبر

نمونه اولیه تاکسی پرنده اوبر با موفقیت به پرواز درآمد

نمونه اولیه تاکسی پرنده اوبر در همکاری با شرکت ویرجینیایی Aurora Flight Sciences ساخته شده است. در ادامه می‌توانید ویدیوی پرواز آزمایشی خودروی پرنده Uber را مشاهده کنید.

در نوامبر سال گذشته میلادی اخباری درباره تصمیم بزرگ اوبر برای افزودن تاکسی های پرنده به سیستم حمل و نقل این شرکت شنیدیم. در آن زمان، هیچ ایده‌ای درباره ظاهر تاکسی پرنده اوبر نداشتیم. در سه شنبه همین هفته این شرکت اعلام کرد در همکاری با شرکت ویرجینیایی Aurora Flight Sciences به عنوان شریک تجاری جدید خود، یک خودروی پرنده با قابلیت نشستن و بلند شدن به صورت عمودی طراحی کرده است. اکنون نمونه اولیه تاکسی پرنده اوبر در دسترس بوده و می‌توان ظاهر نهایی تاکسی‌های آینده این شرکت را پیش‌بینی کرد.

نمونه اولیه تاکسی پرنده اوبر

نمونه اولیه تاکسی پرنده اوبر از چند پروژه موفق پیشین مشتق شده است

نمونه اولیه تاکسی پرنده اوبر با ترکیب چندین پروژه پیشین شرکت Aurora Flight Sciences خلق شده، پروژه‌هایی که در هر کدام تکنولوژی‌های مختلفی به کار رفته است. به عنوان نمونه، باتری سیستم نیروی محرکه الکتریکی نمونه اولیه تاکسی پرنده اوبر از هواپیمای فوق‌العاده خاص X-plane که توسط دارپا طراحی و توسعه پیدا کرده مشتق شده است. همچنین برای پیاده‌سازی سیستم هدایت پرواز مستقل این وسیله از هواپیمای Centaur ساخت دست شرکت Aurora Flight Sciences الهام گرفته شده است.

تاکسی پرنده اوبر به صورت عمودی به پرواز درآمده یا فرود می‌آید

در نمونه اولیه تاکسی پرنده اوبر ، که دور سرنشین را در خود جای می‌دهد، شاهد به کار رفتن هشت پروانه به صورت افقی هستیم که برخواستن و نشستن هواپیما به صورت عمودی توسط آن‌ها ممکن می‌شود. هچنین یک پره عمودی در انتهای وسیله به کار رفته و سبب می‌شود بعد از بلند شدن این خودرو از روی زمین، خیلی سریع حالت پرواز خود را تغییر داده و به صورت افقی رو به جلو حرکت کند. پرواز آزمایشی تاکسی پرنده اوبر در تاریخ بیستم آوریل (سی و یکم اردیبهشت ماه) انجام گرفت که می‌توانید ویدیوی آن را در زیر مشاهده کنید.

بعد از تست تاکسی پرنده اوبر و موفقیت‌آمیز بودن این پروژه، قرار است تا شرکت Aurora Flight Sciences پنجاه عدد از این وسایل نقلیه را تا سال 2020 در اختیار اوبر قرار دهد. ایده نهایی، صدا زدن یکی از این تاکسی تنها با استفاده از یک اپلیکیشن تلفن همراه است. با این کار، شاهد یک تحول اساسی در سبک حمل و نقل شهری خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*