مسدود شدن تماس صوتی تلگرام

واکنش وزیر ارتباطات به مسدود شدن تماس صوتی تلگرام و ایجاد محدودیت برای مردم

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران به موضوع مسدود شدن تماس صوتی تلگرام و ارتباط آن با ایجاد محدودیت برای مردم واکنش نشان داد.

مسدود شدن تماس صوتی تلگرام با دستور قضایی انجام شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران صحبت‌هایی را در خصوص مسدود شدن تماس صوتی تلگرام و ایجاد محدودیت برای مردم، تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری در فضای مجازی، شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک مطرح کرد. محمود واعظی اظهار کرد که تماس صوتی Telegram به دلیل محدود کردن مردم مسدود نشده است؛ چرا که این قابلیت در سایر شبکه‌ های اجتماعی فعال بوده و فیلتر تماس صوتی تلگرام با دستور مقامات قضایی و ابلاغیه‌ای که از سوی قوه قضاییه صادر شد، صورت گرفته است. در حال حاضر شبکه های اجتماعی دیگری هستند که تماس صوتی دارند و این بدان معناست که دولت با تماس اینترنتی هیچ مشکلی ندارد و بحث بر سر ایجاد محدودیت مردم نیست. در حوزه‌های دیگر نیز محدودیتی ایجاد نشده و مردم می‌توانند از سایر شبکه های اجتماعی استفاده کنند.

محمود واعظی

واعظی همچنین در مورد انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات کاندیداها گفت:

شبکه های اجتماعی باید به بالا بردن آگاهی مردم کمک کنند و این امر باید برای هر شش کاندیدای ریاست جمهوری اتفاق بیفتد و استفاده از این فضا برای همه آن‌ها به عنوان یک امتیاز مساوی محسوب شود. اکنون مشاهده می‌کنیم که برخی با استفاده از تریبون‌هایی که نباید برای تبلیغات استفاده شود به تخریب دولت کنونی می‌پردازند. این وظیفه بر عهده بخش تبلیغاتی وزارت کشور و دستگاه‌های نظارتی است که به این مسائل رسیدگی کنند.

وی در خصوص دولت الکترونیک نیز عنوان کرد که زیرساخت‌های آن کاملا فراهم شده و قرار بود فاز اولش در اسفندماه به بهره‌برداری برسد اما به دلیل مشغله‌های رئیس جمهور به بعد از انتخابات موکول شد. الان هم به دلیل آن که شائبه انتخاباتی بودن این طرح پیش نیاید، این بهره‌برداری به پس از انتخابات موکول شده است.

واعظی در پایان در رابطه با شبکه ملی اطلاعات خاطر نشان کرد که تلاش می‌کنیم تا تمام موانع و مشکلات موجود بر سر راه کسب و کارهای اینترنتی را برطرف کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ما که امیدواریم بر طرف شد نشد هم قند شکن هست

  2. “دولت با تماس اینترنتی هیچ مشکلی ندارد”؟!
    : مردم خودشان تنبلی میکنند و به سراغ جایگزینش نمیروند!