عکاسی در شب با گوگل پیکسل

لذت عکاسی در شب با گوگل پیکسل و نکسوس 6 پی ؛ تفاوت را احساس کنید

پس از عکاسی در شب با گوگل پیکسل و نکسوس 6 پی تفاوت را احساس خواهید کرد. نمونه تصاویر دوربین گوشی های موبایل Google Pixel و Nexus 6P در تاریکی شب خیره‌کننده و باورنکردنی هستند.

به عقیده بسیاری از افراد، گوشی موبایل گوگل پیکسل به بهترین دوربین در بین تمامی گوشی های هوشمند کنونی بازار مجهز شده است. همانند بسیاری دیگر از برترین گوشی های اندرویدی در بخش عکس برداری، رزولوشن دوربین گوگل پیکسل نیز عدد بسیار بالایی نیست، اما در عوض کیفیت تصویر دوربین گوگل پیکسل بسیار بسیار بالاست. بعد از عکاسی در شب با گوگل پیکسل و نکسوس 6 پی، بیش از پیش به قدرت بالای دوربین این گوشی موبایل و همچنین پرچمدار پیشین گوگل پی خواهید برد.

گوگل پیکسل

به عنوان یکی از مهمترین مشکلات مشترک در میان تمامی گوشی های موبایل باید به کیفیت بسیار پایین تصاویر ثبت شده توسط دوربین آن‌ها در تاریکی شب و زمان عدم وجود نور آفتاب اشاره کنیم. مشکل عکس برداری در شب با گوشی موبایل موضوعی است که تمامی عکاسان و همچنین کاربران دنیا بر روی آن اتفاق نظر دارند. به عبارت دیگر، عادی‌ترین گوشی های هوشمند نیز تصاویر قابل قبولی را ثبت می‌کنند، مگر اینکه خبری از نور طبیعی و تابش مستقیم آفتاب نباشد. با این حال، عکاسی در شب با گوگل پیکسل و نکسوس 6 پی را باید یک استثنا در دنیای تصویربرداری دانست.

با توجه به مشکل یاد شده، کاربران هرگز نمی‌توانند با استفاده از دوربین گوشی موبایل خود از آسمان زیبای شب و زیباترین اشیا واقع در آن همچون کهکشان راه شیری عکس‌ برداری کنند. بیشتر ما تجربه تلخ تلاش برای ثبت یک عکس زیبا از ستاره‌های آسمان به وسیله گوشی موبایل خود را به یاد داریم. بعد از ثبت عکس، همواره دیده‌اید که فقط یک تصویر کاملا سیاه دیده می‌شود!

نکسوس 6 پی

در هر زمینه‌ای استثنا وجود دارد. بعد از عکاسی در شب با گوگل پیکسل و نکسوس 6 پی به توانایی بالای این دو پرچمدار اندرویدی، که تحت نظر گوگل ساخته شده‌اند، پی خواهید برد. باید اعتراف کنیم پیش از مشاهده نمونه تصاویر دوربین گوگل پیکسل و همچنین نمونه تصاویر دوربین نکسوس 6 پی، تمامی تصاویر قرار گرفته در گالری زیر را متعلق به یک دوربین نه کاملا حرفه‌ای، بلکه نیمه حرفه‌ای DSLR تصور می‌کردیم.

اما چگونه چنین چیزی ممکن است؟ انتظار می‌رفت در تک تک تصاویر قرار گرفته در گالری زیر کوله‌باری از نویز وجود داشته باشد، در حالی که آن‌ها کاملا واضح و بدون نویز هستند. دلیل کیفیت برتر نمونه تصاویر دوربین دو گوشی موبایل یاد شده در شب را نمی‌توان فقط تکنیک نوردهی طولانی مدت دانست، بلکه وجود طولانی‌ترین زمان نوردهی در دوربین این دو دستگاه سبب ثبت چنین تصاویری شده است. نوردهی (حداکثر) 4 ثانیه‌ای دوربین نکسوس 6 پی و نوردهی 2 ثانیه‌ای دوربین گوگل پیکسل مهمترین دلیل خلق چنین تصاویر اعجاب‌آوری است که تشخیص آن‌ها با نمونه تصاویر ثبت شده توسط یک دوربین DSLR حقیقتا مشکل است. در تکنیک نوردهی طولانی مدت (Long Exposure)، به سرعت شاتر طولانی‌تری نیاز است، علاوه بر اینکه می‌بایست به منظور جلوگیری از هرگونه لرزش از یک پایه ثابت استفاده کرد.

بعد از عکاسی در شب با گوگل پیکسل باید به سراغ تکنیک‌های ویرایش تصویر برویم

البته عکاسی در شب با گوگل پیکسل و نکسوس 6 پی در هر حالتی به خلق تصاویر این‌چنینی ختم نمی‌شود. در زمان ثبت این تصاویر، دو گوشی موبایل بر روی سه پایه قرار گرفته و فوکوس دوربین آن‌ها بر روی حالت بی‌نهایت تنظیم شده بود. همچنین دو سری سی و دو تایی عکس ثبت شدند که در سری دوم شاهد قرارگیری یک نوار چسب سیاه و سفید در بالای لنز بودیم. تاثیر تکنیک‌های ویرایش تصویر و از بین بردن نویز را نمی‌توان نادیده گرفت، اما سوال اینجاست که آیا با ویرایش نمونه تصاویر دوربین سایر گوشی های هوشمند که در تاریکی به ثبت رسیده‌اند نیز می‌توان به چنین عکس‌هایی دست پیدا کرد؟

در هر صورت لذت عکاسی در شب با گوگل پیکسل و نکسوس 6 پی اکنون برای همه کاربران مشخص شده است. فراموش نکنید برای ثبت چنین تصاویری باید زمان کافی صرف کرده و تکنیک‌های مهم تصویربرداری را رعایت کنید. همچنین باید مهارت خوبی در زمینه ویرایش تصویر داشته باشید. برای دانلود تمامی تصاویر گالری زیر در قالب یک فایل زیپ می‌توانید از باکس قرار گرفته در پایین گالری استفاده کنید.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. من با lg g4 عکس گرفتم از خیلی بهتر از اینا این یه نمونش
    http://uupload.ir/files/6s0_screenshot_2017-04-27-14-47-42-1.png