نمایشگاه خودرو شانگهای 2017

معرفی جذاب ترین اتومبیل های نمایشگاه خودرو شانگهای 2017

در نمایشگاه خودرو شانگهای 2017 (Auto Shanghai 2017) محصولات بسیار خوبی رونمایی شدند که در ادامه قصد معرفی 7 مورد از جذاب‌ترین آنها را داریم.

آشنایی با برخی از بهترین‌های نمایشگاه خودرو شانگهای 2017

رنو آر اس 2027 (Renault R.S. 2027)

نمایشگاه خودرو شانگهای 2017

در نگاه اول، رنو آر اس 2027 یک خودروی مسابقه‌ای زیبا با لامپ‌های ال ای دی جذاب است که شاید برای یک خودروی مفهومی، استفاده از چنین طرحی چندان جالب نباشد. در واقع این مورد به نگاه کاربران بستگی دارد و رنو تلاش کرده تا با تکیه بر سامانه چهار چرخ محرک (4WD)، افزایش تعامل فن و مصرف سوخت بهتر اتومبیل جدید خود، نگاه جدی‌تری به مسابقات فرمول یک 10 سال آینده داشته باشد.

بسیاری از ایده‌های رنو برای این خودرو، تکراری هستند و شاید بهتر بود سازندگان همراه با معرفی یک اتومبیل مفهومی، خلاقیت بیشتری به خرج می‌دادند. با این حال آر اس 2027 یکی از جذاب‌ترین محصولات نمایشگاه خودرو شانگهای 2017 محسوب می‌شود.

لینک اند کو 03 کانسپت (Lynk & Co. 03 Concept)

نمایشگاه خودرو شانگهای 2017

خودروسازان زیادی در زمینه تولید و عرضه اتومبیل‌های اشتراکی فعالیت دارند که «لینک اند کو» نیز یکی از همین شرکت‌هاست. در نمایشگاه خودرو شانگهای 2017 ، این استارتاپ جویای نام با معرفی خودروی مفهومی 03، توجه بسیاری از علاقه‌مندان را به خود جلب کرد و نشان داد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

بر خلاف بسیاری از خودروسازان جدید که آینده آنها مشخص نیست، لینک اند کو تحت مالکیت شرکت چینی جیلی (Geely) بوده و پشتوانه‌ای قدرتمند دارد. سازندگان امیدوارند با عرضه خودروی مفهومی 03، موقعیت خود در بازار را بیش از پیش تثبیت کنند؛ اما موفق شدن در بازاری که پیشتر اشباع شده، کاری دشواری‌ست.

نکست ای وی NIO ES8

نمایشگاه خودرو شانگهای 2017

خودروی الکتریکی، نکست ای وی NIO ES8 یکی جذاب‌ترین‌های نمایشگاه شانگهای بود که متاسفانه به جز برخی اطلاعات فنی، جزئیات مربوط به نحوه عملکرد خودرو و فضای داخلی آن یا حداکثر مسافتی که با یک بار شارژ شدن می‌توان پیمود، مشخص نشد و حتی مدیران هم پاسخ روشنی برای آنها نداشتند.

سال گذشته، کمپانی چینی “NextEV” با معرفی ابر خودروی مفهومی و الکتریکی NIO EP9 به شهرت رسید. ولی به دنبال سرنوشت نامشخص آن، حال تولید اتومبیل NIO ES8 نیز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

به هر صورت تاکنون خودروهای شاسی بلند و الکتریکی چندانی تولید نشده و شاید تنها رقیب اصلی نکست ای وی، تسلا مدل ایکس (Telsa Model X) باشد.

آئودی ای-ترون اسپورت بک (Audi E-Tron SportBack)

نمایشگاه خودرو شانگهای 2017

اگر به لوگوی درخشان و جذاب آئودی در بخش جلویی این کراس اوور دوست‌داشتنی نگاه کنید، احتمالا متوجه جمله «سلام، من از آینده هستم» خواهید شد. در واقع این طراحی باعث شده تا شرکت‌های دیگری همچون مرسدس بنز و اینفینیتی نیز همانند آئودی، آرم اتومبیل خود را با طرحی آینده‌نگرانه در بخش جلویی خودرو نصب کنند. هرچند بر خلاف ظاهر فریبنده‌ای که این خودرو دارد، اسپورت بک آنقدرها هم که تصور کنید قوی نیست.

خودروی جدید آئودی به موتوری 429 اسب بخاری (496 اسب بخار در حالت بوست) تجهیز شده و قادر است ظرف 4.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. سازندگان یک باتری 95 کیلووات ساعتی اضافی را نیز در نظر گرفته‌اند که بعد از طی کردن مسافت 310 مایلی (499 کیلومتر)، فعال خواهد شد. به گفته آئودی، خودروی الکتریکی اسپورت بک قرار است از سال 2019 میلادی روانه بازار شود.

فولکس واگن آی دی کروز (Volkswagen I.D. Crozz)

نمایشگاه خودرو شانگهای 2017

کانسپت جدید فولکس واگن همانند آئودی اسپورت بک، یک محصول سریع یا قدرتمند نیست؛ اما تصویر رندر و ابتدایی آن نوید خودرویی متفاوت را می‌دهد. در واقع سازندگان آلمانی این خودو تمام توان خود را روی توسعه سیستم‌های داخلی آن قرار داده و می‌خواهند اتومبیلی را روانه بازار کنند که پاسخگوی نیاز کاربران باشد. به همین جهت احتمالا آی دی کروز با قابلیت شارژ سریع و توانایی پیمودن مسافت‌های بیشتر از 300 مایل (482 کیلومتر) به فروش خواهد رسید.

کانسپت جدید مرسدس بنز (Concept A Sedan)

نمایشگاه خودرو شانگهای 2017

این روزها شرکت آلمانی مرسدس بنز، اتومبیل‌های مفهومی جذابی را معرفی می‌کند که آخرین آنها یعنی مرسدس AMG جی تی کانسپت در نمایشگاه خودرو ژنو پیش روی کاربران قرار گرفت و حالا نیز نوبت به “Concept A Sedan” رسیده است تا در نمایشگاه خودرو شانگهای 2017 خودنمایی کند.

خودروی پیش رو در واقع نمایی از نسل جدید محصولات کوچک و مفهومی مرسدس بنز بوده و زبان طراحی “sensual purity” را به تصویر می‌کشد. به گفته طراح ارشد شرکت دایملر، زمان استفاده از خطوط در طراحی خودرو به پایان رسیده و این محصول جدید، با ترکیبی متفاوت از گذشته تولید خواهد شد.

ام جی ای-موشن (MG E-Motion)

نمایشگاه خودرو شانگهای 2017

ام جی ای-موشن یکی دیگر از بهترین محصولاتی بود که امسال در نمایشگاه ماشین شانگهای به نمایش در آمد. طراحی متفاوت این خودروی الکتریکی در کنار بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی های روز سبب شده تا E-Motion مورد توجه بسیاری از کارشناسان قرار گیرد.

به گفته کمپانی مادر ام جی یعنی شرکت سایک موتور، شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودروی مفهومی کمتر از 4 ثانیه بوده و با هر بار شارژ شدن، مسافتی طولانی‌تر از 310 مایل (499 کیلومتر) را طی خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*