ال جی جی 6 - lg g6

ال جی جی 6 در ایران رونمایی شد؛ نمایشگر بی نظیر و استحکام شگفت انگیز!

ال جی جی 6 (LG G6) ساعاتی پیش طی مراسمی رسمی در ایران رونمایی شد. ال جی در این مراسم مشخصات فنی، ویژگی ها و امکانات گوشی موبایل بالارده جدید خود را تشریح کرد.

کمپانی ال جی امروز میزبان رویدادی جذاب در خانه همایش فرشته تهران بود که در آن از گوشی موبایل ال جی جی 6، پرچمدار جدید گوشی های خود رونمایی کرد. در این مراسم که با حضور برخی از فعالان بازار و اصحاب رسانه برگزار شد، مسئولین ال جی به معرفی پرچم دار جدید خود پرداخته و فرصتی شد تا از نزدیک با دردانه جدید کره‌ای ملاقات کنیم.

جدیدترین گوشی ال‌جی از فرمت کاملا جدیدی در صفحه‌نمایش استفاده می‌کند که با تجربه بصری سینمایی کامل می‌شود. همچنین نسبت صفحه‌نمایش آن به بدنه 80 درصد است و از دوربین با لنز عریض و امکانات دیگری بهره می‌برد. G6 به اصول اولیه برای رسیدن به یک گوشی فوق‌پیشرفته روی آورده است و به گونه‌ای طراحی شده تا به بازخوردها و نظرات مشتریان پاسخ دهد. آن هم با تمرکز روی ویژگی‌هایی که مشتری بیشتر از همه می‌خواهد، به‌خصوص یک صفحه نمایش بزرگ که در یک دست به راحتی جا بگیرد.

طراحی و بدنه

گوشی ال جی G6 از آلومینیوم و شیشه ساخته‌شده است و در رنگ‌های سفید، نقره‌ای و مشکی به بازار می‌آید. با نگاهی به طراحی ال جی جی 6 به خوبی مشخص است که سازنده تمام تجربیات خود در طراحی و ساخت جی 5 را کنار گذاشته و دستگاهی کاملا متفاوت تولید کرده است؛ کیفت بدنه بسیار بهتر از G5 شده و حالا یک قاب آلومینیومی زیبا جایگزین بدنه فلزی نچندان با کیفیت G5 شده ومحافظ گوریلا گلس 5 استحکام نمایشگر LG G6 را تضمین کرده است. همچنین ال جی جی 6 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم بوده و گواهی IP68 را دریافت کرده است.

یکی از معدود شباهت‌های ال جی جی 6 و جی 5، استفاده از دو دوربین در پشت دستگاه است، البته پشت‌گوشی کاملاً تخت است و هیچ‌ بیرون‌زدگی دوربینی برای محافظت در کار نیست. همانند سایر مدل‌های اخیر ال جی، سنسور اثر انگشت که در دکمه هوم قرار دارد، در قاب پشتی گوشی زیر دوربین تعبیه شده که نسبت به گلکسی اس 8 جانمایی بسیار بهتری دارد.

در قسمت سمت چپ بدنه کلیدهای تنظیم صدا، و در قسمت راست آن محل قرار گیری دو سیم کارت (کارتهای حافظه میکرو اس دی در قسمت سیم کارت دوم قرار می‌گیرند) قرار دارد. جک هدفون 3.5 میلیمتری بالای دستگاه، و درگاه USB-C پایین بدنه قرار دارند.

اما شاید زیباترین بخش این دستگاه صفحه نمایش آن باشد. صفحه نمایش جی 6 با گوشه‌های منحنی و قاب متمایل به نقره‌ای خود نگاه‌های بسیاری را به خود جلب می‌کند. طراحی خاص جی 6 به ال جی این اجازه را داده که صفحه نمایش بزرگتری را در دستگاهی با ابعاد کمتر جاسازی کند.

این گوشی بسیار خوش‌دست است. برخلاف دیگر گوشی‌ها با همین سایز صفحه‌نمایش، گوشی G6 به راحتی در یک دست قرار می‌گیرد و بدون مشکلات معمول گوشی‌های بزرگ، به شما تجربه تماشای آسان صفحه‌نمایش بزرگ را ارائه می‌دهد.

در مجموع این گوشی با طراحی زیبا و شکیل خود یکی از زیباترین دستگاه‌های موجود در بازار است.

صفحه نمایش

گوشی ال جی G6 با صفحه‌نمایش FullVision 5.7 اینچی +QHD (وضوح تصویر 1.440 در 2.880) و نسبت تصویر 18:9 که برای اولین بار در گوشی‌های هوشمند استفاده‌شده به بازار عرضه می‌شود. در مقایسه با نسبت تصویر معمول 16:9، نسبت تصویر 18:9 فضای نمایش بیشتر و تجربه همه‌جانبه‌ای هنگام دیدن ویدئو و بازی کردن در اختیار مصرف‌کننده می‌گذارد. همچنین پشتیبانی از فرمت‌های دالبی ویژن (Dolby Vision) و HDR10 این اجازه را به کاربر می‌دهد تا ویدئوهای با کیفیت بالا تماشا کند.

ال جی ادعا می‌کند که گوشه‌های منحنی صفحه نمایش باعث استحکام آن می‌شوند. نوشته‌ها و تصاویر در جی 6 بسیار خوانا بوده و رنگ‌ها به صورت دقیق نمایش داده می‌شوند. میدان دید صفحه نمایش نیز بسیار وسیع است و تصاویر در گوشه‌های صفحه به هیچ عنوان محو نمی‌شوند.

دوربین

به نظر می رسد که استفاده از دوربین‌های دوگانه در حال تبدیل شدن به یک استاندارد در گوشی‌های پرچمدار است. در ال جی G6 نیز همانند جی 5 و V20 از دو دوربین در پشت دستگاه استفاده شده که عملکرد و قابلیت‌هایی فراتر از حالت Bokeh در آیفون 7 پلاس دارد. به جز دوربین 13 مگاپیکسلی استانداردی که در این گوشی وجود دارد، شما می‌توانید از لنز دوم دستگاه که میدان دید وسیع 120 درجه دارد و تصاویر واید (Wide) ثبت می‌کند استفاده کنید. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی دستگاه نیز دارای لنز واید و میدان دید گسترده است.

با گوشی ال جی G6 دیگر لازم نیست از افراد بخواهید جابه‌جا شوند، جمع شوند و یا در جای دیگری بایستند تا در کادر دوربین جا بشوند. فقط کافی است بین لنز عریض و استاندارد یکی را انتخاب کنید. گوشی G6 با دو دوربین 13 مگاپیکسلی پشتی با لنز 125 درجه عریض، عکس‌های شبه پاناروما و عریضی می‌گیرد که گوشی‌های دیگر قادر به انجام آن نیستند. همچنین این گوشی با دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی و زاویه تصویربرداری 100 درجه عرضه می‌شود. دوربینی که به شما این امکان را می‌دهد تا عکس سلفی تکی و دسته‌جمعی را بدون نیاز به منوپاد ثبت کنید. به‌علاوه دوربین با لنز عریض، انحنای حاشیه تصویر را کمتر کرده تا تصویر طبیعی‌تری به نمایش بگذارد.

عملکرد هر دو دوربین در تصویربرداری هنگام روز بسیار عالی بوده و تمامی عکسها با جزئیات فراوان و رنگ‌های زنده و واقعی ثبت می‌شوند. همچنین قابلیتی به نام عکاسی حرفه‌ای یا Pro Mode در این گوشی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید کنترل بیشتری بر روی تصاویر ثبت شده داشته باشید.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب دوربین ال جی جی 6 نرم افزار مخصوص آن است که تا 5 تصویر اخیری که با استفاده از دوربین دستگاه ثبت شده‌اند را در بالای صفحه نمایش می‌دهد. همچنین برای راضی نگه داشتن کاربران حرفه‌ای اینستاگرام، ال جی اپلیکیشنی به نام Square Camera را در این گوشی قرار داده که دارای فیلترها و امکانات بسیار گسترده‌ای برای این دسته از کاربران شبکه‌های اجتماعی است.

گوشی G6 برای دیدن عکس سلفی تکی یا دسته‌جمعی، تصاویر عریض و حتی دیدن تصاویری که با قالب مربعی جدید گرفته‌شده‌اند امکان جدید در اختیارتان می‌گذارد. تصاویر گرفته‌شده در یک پنجره به‌صورت فیلم‌ مانند به نمایش گذاشته می‌شوند تا نیازی نباشد کاربر به گالری رفته تا آن‌ها را ببیند. گوشی G6 قابلیت تصویربرداری به‌صورت فریم مربعی را ارائه می‌دهد که نسبت تصویر 18:9 را به دو پنجره مربعی هم‌اندازه تقسیم می‌کند. کاربران می‌توانند در یک پنجره با نسبت تصویر 1:1 تصویربرداری کرده و بلافاصله بعد آن در پنجره دیگر آن را تماشا کرده، ویرایش کنند و به اشتراک بگذارند. به‌علاوه، کاربران می‌تواند با ترکیب 2 تا 100 عکس از گالری خود، GIF بسازند.

چیپست و توان پردازشی

ال جی جی 6 دارای چیپست کوالکام اسنپدارگون 821، چهار گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی آدرنو 530 است. اولین چیزی که در این بین نظر افراد را به خود جلب می‌کند چیپست اسنپدارگون 821 است که در گوشی‌های پرچمدار نسل قبلی سازندگان مختلف مثل وان پلاس 3 تی و گوگل پیکسل به کار گرفته شده. این درحالی است که دستگاه‌هایی مثل گلکسی اس 8 و سونی اکسپریا ایکس زد پرمیوم دارای پردازنده کوچکتر، کم مصرف تر و بسیار قدرتمندتر اسنپدراگون 835 هستند.

در تست‌هایی که با استفاده از نرم افزارهای بنچمارک مختلف گرفته شده نیز برتری اسنپدارگون 835 به اسنپدارگون 821 کاملا مشخص است. البته این نتایج به این معنی نیست که ال جی جی 6 در انجام کارهای سنگین به مشکل بر می‌خورد. بلکه این گوشی در انجام کارهای روزمره بسیار سریع بوده و برای اجرای بازیها و ویدئوهای سنگین نیز مشکلی ندارد. در بررسی‌های انجام شده حتی هنگامی که صفحه گوشی به نمایش دو اپلیکیشن تقریبا سنگین اختصاص می‌یابد نیز عملکرد دستگاه به هیچ عنوان کُند نمی‌شود.

در بخش حافظه هم ال جی جی 6 به 4 گیگابایت حافظه رم LPDDR4 و 32 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.0 با پشتیبانی از کارت حافظه خارجی تا 22 ترابایت مجهز شده است.

باتری

پس از عرضه جی 2 در سال 2013، پرچمداران ال جی همیشه با باتری قابل تعویض به بازار عرضه می‌شدند که باعث می‌شد هیچ کدام از این دستگاه‌ها ضدآب نباشند. اما جی 6 برخلاف پیشینیان خود دارای بدنه یکپارچه و ضدآب است و قادر است به مدت 30 دقیقه بدون هیچ مشکلی در عمق 1.5 متری آب قرار داشته باشد.

ظرفیت باتری پرچم دار 2017 ال جی 3300 میلی آمپر ساعت است که نسبت به پرچمدار قبلی ال جی 500 میلی آمپر ساعت افزایش یافته است. همچنین LG G6 از قابلیت شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می‌کند. در تست پخش ویدئو این گوشی قادر بود تا 13 ساعت و 21 دقیقه بدون وقفه کلیپ‌های تصویری را نمایش دهد که نسبت به جی 5 حدود 51 دقیقه بیشتر است.

ساخته‌شده برای لحظات غیرقابل‌پیش‌بینی

به لطف استاندارد ضدآب و گرد و غبار IP68 شما می‌توانید G6 را بدون نگرانی به تقریبا هر محیطی ببرید. این استاندارد ال جی جی 6 را در مقابل ذرات خاک مقاوم کرده و تایید می کند که پرچم دار جدید ال جی توانایی مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق 1.5 متر و به مدت 30 دقیقه را دارد.

همچنین دیگر لازم نیست در طول روز برای افتادن‌های تصادفی و محیط‌هایی که ممکن است به گوشی آسیب بزنند نگران باشید. به خاطر اینکه گوشی G6 به‌گونه‌ای طراحی‌شده تا در شرایط سخت کاملاً قابل‌اعتماد باشد. گوشی G6 توانسته 16 تست مختلف نظامی 810G را پشت سر بگذارد. گوشی G6 نه‌تنها از تست‌های بین‌المللی عبور کرده، بلکه تست‌های بیشتری برای دمای بالا و اشیای تیز از سر گذارنده است.

در مراسم امروز مقاومت ال جی جی 6 بارها مورد آزمایش قرار گرفت و نتیجه کار واقعا شگفت انگیز بود. این گوشی پس از سقوط از ارتفاع در هر زاویه ای بدون هیچگونه آسیب فیزیکی از تست سقوط سربلند بیرون آمد و این موضوع تاییدی بر کیفیت شگفت انگیز بدنه و نمایشگر این گوشی است. در ادامه شما را به دیدن ویدیویی از تست سقوط ال جی جی 6 که در مراسم رونمایی این گوشی در ایران انجام شد دعوت میکنیم:

همانطور که در ویدیو مشاهده کردید، در این تست با اینگه گوشی از سمت نمایشگر به زمین برخورد کرد، اما صفحه نمایش آن هیچ آسیبی ندید و کاملا از این آزمایش سربلند بیرون آمد!

به‌علاوه از فناوری انحصاری استفاده می‌کند که گرما را پخش کرده و حرارت را کم می‌کند. لوله‌های خنک‌کننده که برای اولین بار در گوشی ال جی استفاده می‌شوند به پخش کردن و تمرکززدایی دمای درونی کمک می‌کنند. به‌علاوه برای تمرکززدایی هرچه‌ بیشتر گرمای داخلی، مهندسان ال جی قطعاتی که بیشترین گرما را تولید می‌کنند با نهایت فاصله از هم قرار داده‌اند.

مشخصات کلیدی گوشی ال جی جی 6 :

  • چیپست: پردازنده Qualcomm Snapdragon 821
  • صفحه‌نمایش: صفحه‌نمایش FullVision 5.7 اینچی QHD+ (وضوح تصویر 1.440 در 2880) و نسبت تصویر 18:9
  • حافظه: رم 4 گیگابایتی LPDDR4 / حافظه 32 گیگابایتی UFS 2.0 / پشتیبانی از کارت حافظه خارجی تا 22 ترابایت
  • دوربین: جلو: 5 مگا پیکسل با لنز عریض (F2.2 / 100°) / لنز دوگانه پشت: 13 مگا پیکسل عریض (F2.4 / 125°) / 13 مگا پیکسل استاندارد OIS 2.0 (F1.8 / 71°°)
  • باتری: 3300 میلی‌آمپر
  • سیستم‌عامل: اندروید نوقا 7.0
  • سایز: 148.9 x 71.9 x 7.9 میلی‌متر
  • وزن: 163 گرم
  • شبکه:: LTE-A 3 Band CA
  • اتصالات: Wi-Fi 802.11 a, b, g, n, ac / Bluetooth 4.2 BLE / NFC / USB Type-C 2.0
  • رنگ: نقره‌ای، سفید، مشکی
  • دیگر امکانات: ضد آب‌وخاک / حسگر اثرانگشت / UX 6.0 / دالبی ویژن / HDR10 / شارژ سریع Qualcomm Quick Charge 3.0

اقای  Juno Cho مدیر بخش ارتباطات موبایل الجی می‌گوید: گوشی G6 با توجه به صفحه‌نمایش عریض در کنار استفاده راحت با یک دست ، به کاربران تجربه تصویری و کاربری جدیدی ارائه می‌دهد. ال‌جی با تمرکز روی کاربری راحت و قابل‌اعتماد بودن به پیشروی خود در صنعت گوشی هوشمند ادامه می‌دهد تا فراتر از انتظارات کاربران ظاهر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

17 دیدگاه

  1. من 6 ماهه جی4 دارم . گوشی خیلی خوبیه فقط باتریش زیاد خوب نیست من همه مدل گوشی داشتم بنظرم هیچ برندی بدون ایراد نیست ولی اگه کسی میخواد چندسال گوشیشو نگه داره بهتره اپل بخره چون هم زیاد عمر میکنه و هم دیر از مد میفته. هیچ وقت برای خرید گوشی به ویژگی های خاص توجه نکنید. مثلا سری نوت سامسونگ خیلیا رو فریب داد بخاطر قلمش که خریدن ولی 99% همونا تقریبا استفاده نکردن از قلمش. پس به ویژگی های خاص مثل دوربین دوتایی یا چیزای دیگ توجه نکنید چون اینارو فقط برای جذب مشتری میزان و فقط بفکر فروش بیشترن تا جذب رضایت مشتری اگه پولشو دارین یه اپل بخرین و چندسالی نگه دارین و اگه پول زیادی ندارین پرچمدار 2 سال قبل یک شرکتو مثل الجی یا اچ تی سی بخرین و استفاده کنیین مثلا الان ال جی جی4 قیمتش 900 تومنه که بنظرم خریدش منطقی تره تا 2400 بدی به جی6.

  2. سلام آقا عرفان. نظر خودتون در مورد این گوشی رو صادقانه بگید با توجه به تجربه اتون.نسبت به s8 سامسونگ که خیلی گرونه ارزششو داره بخری؟ممنون

    • دورد بر شما
      ال جی جی 6 طراحی بسیار خوبی داره و امکانات سخت افزاریش مناسب همه کاربران هست. از نظر استحکام هم بنده 100 درصد تایید میکنم که گوشی بسیار مقاومی هست. نمایشگر فول ویژن ظاهر بسیار زیبای به قسمت جلویی این گوشی داده و دوربین خوبی هم در اون استفاده شده. رابط کاربری ال جی هم بسیار کاربر پسند و سبک هست. اما خب سلیقه هم این میان نقش مهمی ایفا میکنه و هر کسی معیار های خودش رو داره. گلسی اس 8 هم گوشی بسیار خوبی هست و نمیشه بین این دو یکی رو برتر مطلق اعلام کرد. پیشنهاد میکنم با بررسی تمام جوانب، بنا به شرایط خودتون یکی رو انتخاب کنید.
      پیروز باشید

  3. ال جی افتضاحترین برندی که تا حالا گوشی تولید کرده.از سری جی 3 تا جی 5 همه بردشون میسوزه…نخرید اگه برای پولی که دارید زحمت گشیدید….وگرنه پولتونو دور ریختید….من از تجربه خودم با جی 3 گفتم که بعد دو سال بردش سوخت…میتونید یکم تحقیق کنید تا بفهمید ال جی واقعا موبایلهای افتضاحی داره و با تبلیغات میخواد جنسای بنجلشو بفروشه…

  4. سامسونگ کیفیت رو یاد بگیره

  5. درود بر آقای عرفان انبار
    قیمت چقدر بود ؟ آقا عرفان

  6. قیمتش رو چقدر تعیین کردن؟

  7. خییییییلی دوستت دارم ال جی
    خیییییییلی خوب بود

  8. ال جی خیلی عالی بود خدای
    خیلی گوشی خوبی

  9. واقعا نمایشگرش بعد از انداختن هیچی نشد ؟
    مگه میشه آخه
    کف اونجا هم که ظاهرا سنگ یا سرامیک بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!