کانسپت تسلا تی 1

کانسپت تسلا تی 1 ؛ خودرویی برای قهرمانی در مسابقه 24 ساعته لمانز سال 2030

یک طراح خودرو به همراه 4 دانشجوی IED بارسلونا، کانسپت تسلا تی 1 (Tesla T1) را طراحی کردند که قرار است مقام قهرمانی مسابقه 24 ساعته لمانز را در سال 2030 کسب کند.

یک طراح به نام Omar Alfarra Zendah مدعی شده که تسلا مقام قهرمانی مسابقات 24 ساعته لمانز (Le Mans) را در سال 2030 میلادی از آن خود خواهد کرد. وی به همراه 4 دانشجوی IED بارسلونا، کانسپت تسلا تی 1 را طراحی کرده که یک خودروی الکتریکی کاملا متفاوت است.

کانسپت تسلا تی 1

این طراحان و دانشجویان، یک جفت لاستیک را در هر گوشه از کانسپت تسلا تی 1 به تصویر کشیده‌اند و یک ایرفویل را نیز بین آن‌ها قرار داده‌اند. هنگامی که سرعت خودرو در پیست کاهش پیدا می‌کند، هوای عبوری از اطراف خودرو می‌تواند این دستگاه‌ها را به کار بیندازد و الکتریسیته تولید کند. همچنین یک ایرفویل پیشرفته که توربین پیچشی گورلوف (Gorlov) نام دارد در پشت راننده قرار گرفته و باعث تولید انرژی بیشتری می‌شود. این سبک طراحی، قدرت بیشتر و سر و صدا و لرزش کمتری را برای خودروی تسلا T1 در پی دارد.

کانسپت تسلا تی 1

در هر گوشه از کانسپت تسلا تی 1 ، پیشرانه‌های الکتریکی با قدرت 335 اسب بخار استفاده شده که گشتاور کل خودرو را به 2 هزار و 400 نیوتن متر می‌رساند. علاوه بر آن یک باتری 70 کیلووات ساعتی، کار ذخیره انرژی را انجام خواهد داد. طراحان این خودروی مفهومی پیش‌بینی کرده‌اند که تسلا T1 توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 410 کیلومتر در ساعت را نیز دارد. در کنار سیستم تولید قدرت پیشرفته، این خودروی الکتریکی تسلا با استفاده از فرمان‌پذیری فعال چرخ‌ها در اکسل جلو و عقب، می‌تواند با سرعت زیاد از پیچ‌ها عبور کند.

کانسپت تسلا تی 1

Omar Alfarra Zendah و 4 دانشجوی همراه او، طراحی کانسپت تسلا تی 1 را از سال گذشته آغاز کردند و رندرها و اسکچ‌های بسیاری را از این خودرو به تصویر کشیدند. خودروی تسلا مدل اس (Tesla Model S) نیز به زودی در فصل دهم مسابقه قهرمانی الکتریکی GT شرکت خواهد کرد. این خودرو دارای قدرت 778 اسب بخار و گشتاور 995 نیوتن متر بوده و سرعت صفر تا 96 کیلومتر در ساعت را در مدت 2.1 ثانیه طی می‌کند.

گالری تصاویر کانسپت تسلا تی 1

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*