علامت ضد سگ روی باتری

علامت ضد سگ روی باتری گلکسی اس 8 چه معنایی دارد؟

همزمان با عرضه پرچمداران جدید سامسونگ، ویدیوهای بسیاری از کالبدشکافی و انجام تست‌های مختلف روی این گوشی های قدرتمند در یوتیوب منتشر شده است که احتمالا نمونه آنها را دیده‌اید. اما یکی از مواردی که برخی از کاربران آن را گزارش کرده‌اند، وجود علامت ضد سگ روی باتری گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) است که شاید کسی به آن توجه نکرده باشد. اما مفهوم این علامت چیست؟

باتری گلکسی اس 8 از نوع غیر قابل تعویض است و در حالت عادی امکان خارج کردن آن وجود ندارد. ولی از آنجایی که برخی کاربران به منظور کالبدشکافی یا انجام تست‌های مختلف، باتری را جدا می‌کنند، سامسونگ از علامت ضد سگ روی باتری گلکسی اس 8 استفاده کرده تا سمی بودن آن برای حیوانات خانگی را نشان دهد. در واقع مواد داخلی باتری باعث سوختگی، سوزش، از دست دادن اشتها، بیرون‌روی، درد شکم و صدمه به دستگاه گوارش سگ‌ها می‌شود.

باتری یک گوشی موبایل برای انسان‌ها هم سمی است؛ پس چرا سامسونگ از علامتی برای دور نگه داشتن آن از کودکان استفاده نمی‌کند؟ 

بله، مصرف باتری برای انسان‌ها هم مضر است. اما باتری‌های لیتیوم یونی خروجی بسیار بالایی داشته و احتمال انفجار آنها وجود دارد. به گفته آنجلا چن (Angela Chen)، هر چه ولتاژ باتری بالاتر باشد، احتمال ترکیب الکترولیت‌ها به نحوی که باعث انفجار شوند نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

علامت ضد سگ روی باتری

گاز گرفتن یا سوراخ کردن باتری توسط سگ باعث متورم و منفجر شدن آن خواهد شد. ویدیویی که چند روز پیش از کالبدشکافی و تخریب پرچمدار سامسونگ منتشر کردیم نیز متورم شدن باتری را به خوبی نشان می‌دهد. به همین جهت احتمالا کسی دوست نداشته باشد که یک باتری با جویده شدن توسط سگ، در دهانش منفجر شود.

البته ممکن است کودکان هم با دیدن باتری، آن را به دهان خود نزدیک کرده یا حتی آن را قورت دهند؛ اما شانس گاز گرفتن و سوراخ کردن باتری توسط آنها کمتر از سگ‌ها خواهد بود.

سامسونگ از چه زمانی علامت ضد سگ را روی باتری گوشی های خود درج می‌کند؟

این اولین باری نیست که سامسونگ از علامت ضد سگ روی باتری گوشی های خود استفاده می‌کند و از محصولات سری گلکسی، اسمارت فون هایی همچون گلکسی اس 5 و گلکسی نوت 4 که در سال 2014 معرفی شدند نیز این علامت را دارند. در واقع، پیش از آن سامسونگ از برچسب «دور از کودکان نگه داشته شود» استفاده می‌کرد. این‌که چه چیزی باعث تغییر برچسب‌های قدیمی و استفاده از طرح‌های جدید شده، مشخص نشده است.

علامت ضد سگ روی باتری

آیا استفاده از علامت ضد سگ روی باتری گوشی های هوشمند، امری مرسوم است؟

طی بررسی‌های انجام شده روی باتری گوشی شرکت‌های مختلفی همچون ال جی، اوپو، اپل، موتورولا، سونی، هواوی، شیائومی، اچ تی سی و وان پلاس، به جز ال جی هیچ‌کدام از برچسب ضد سگ برای باتری محصولات خود استفاده نمی‌کنند. این شرکت کره‌ای هم از سال 2013 و با عرضه جی 2، درج برچسب ضد سگ روی باتری برخی محصولات خود را آغاز کرده است. گوشی های سری نکسوس که بعد از آن عرضه شدند نیز این علامت را دارند.

علامت ضد سگ روی باتری

طی سال‌های گذشته، منابع مختلفی در کشورهای ژاپن، کره و چین مسئول تامین باتری گوشی های ال جی و سامسونگ بوده‌اند. علاوه بر این، “LG Chem” هم یکی از تامین‌کنندگان شرکت اپل است؛ به همین جهت استفاده از برچسب ضد سگ تنها مخصوص شرکت‌های کره‌ای یا مطابق با قانون خاصی نیست و سامسونگ هنوز هم از نشانه‌ای مخصوص برای دور کردن باتری از کودکان روی محصولات سری گلکسی تب استفاده می‌کند.

اگر باتری گوشی به صورت تصادفی توسط سگ قورت داده شود، چه کاری باید انجام داد؟

اگر نسبت به خورده شدن یک باتری (لیتیومی یا هر نوع دیگر) توسط سگ خود مشکوک شده‌اید، سریعا به یک دامپزشک مراجعه کنید. در این لحظه هیچ کاری برای خارج کردن آن یا عملی که باعث استفراغ شود، انجام ندهید چرا که امکان نشت باتری و آسیب دیدن مری حیوان خانگی شما وجود دارد.

در صورتی که باتری گوشی شما به هر دلیلی نیاز به تعویض داشت و توانایی انجام آن را نداشتید، بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک گرفته و باتری را از دهان حیوان‌هایی که دندان نیش دارند، دور نگه دارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یهو بگین اینم مثل نوت7 خطر ناکه دیگه