کانسپت فولکس واگن ID Crozz

کانسپت فولکس واگن ID Crozz ؛ سومین عضو از سری الکتریکی ID در نمایشگاه خودرو شانگهای

سومین عضو از خانواده خودروهای الکتریکی ID فولکس واگن در نمایشگاه خودرو شانگهای 2017 رونمایی شد. هاچ بک ID، نخستین کانسپت الکتریکی از این سری بود که در نمایشگاه خودرو پاریس 2016 معرفی شد و سپس در نمایشگاه دیترویت 2017، ون الکتریکی ID Buzz به نمایش درآمد. اکنون، کانسپت فولکس واگن ID Crozz در شانگهای به عنوان قطعه جدیدی از این پازل معرفی شده است.

فولکس واگن قصد دارد در سال‌های آینده، طیف وسیعی از خودروهای تمام الکتریکی را روانه بازار کند. بر همین اساس، پس از هاچ بک ID و ون ID Buzz، کانسپت فولکس واگن ID Crozz به عنوان سومین عضو این خانواده در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد. این سه خودروی مفهومی در واقع پیش نمایشی از خودروهای الکتریکی آینده این برند هستند و هر سه آن‌ها بر روی پلتفرم ماژولار جدید MEB فولکس واگن طراحی و ساخته شده‌اند. این محصولات قرار است از سال 2020 به بعد وارد بازار شوند.

کانسپت فولکس واگن ID Crozz

کانسپت فولکس واگن ID Crozz دارای دو موتور الکتریکی است که یکی از آن‌ها نیرو را به محور جلو و موتور دیگر، نیرو را به محور عقب ارسال می‌کند. موتور الکتریکی جلویی قادر است قدرت 100 اسب بخار را ارائه دهد و موتور دیگر نیز قدرت 200 اسب بخاری را تولید می‌کند. این کراس اوور الکتریکی با استفاده از دو موتور الکتریکی خود می‌تواند در مدت کمتر از 6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. بسته باتری‌های 83 کیلووات ساعتی نیز برد حرکتی 500 کیلومتر را برای خودرو فراهم کرده است.

کانسپت فولکس واگن ID Crozz

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های باتری کانسپت فولکس واگن ID Crozz این است که با استفاده از سیستم شارژر 150 کیلوواتی می‌توان در مدت 30 دقیقه، 80 درصد ظرفیت باتری‌ها را شارژ کرد. باتری‌های این خودروی مفهومی همانند هاچ بک ID و ون ID Buzz در کف خودرو نصب شده تا مرکز ثقل آن پایین آورده شود. همچنین این خودرو به دو گیربکس و دو میل گاردان الکتریکی مجهز شده تا با توجه به این که کدام اکسل، کشش بیشتری دارد، قدرت را بین دو محور توزیع کند.

کانسپت فولکس واگن ID Crozz

کانسپت فولکس واگن ID Crozz مانند دو کانسپت قبلی این سری، یک اتومبیل کاملا خودران است و این موضوع باعث شده تا سازندگان، اهمیت بیشتری برای آن قائل شوند. فولکس واگن برای دستیابی به این قابلیت، چهار اسکنر لیزری را بر روی خودرو قرار داده که همگی روی سقف شیشه‌ای نصب شده‌اند و در هر لحظه، آمادگی تغییر وضعیت به حالت تمام خودران را دارند. هربرت دیس (Herbert Diess)، رئیس فولکس واگن در خصوص این خودروی مفهومی می‌گوید:

اگر بتوانیم چیزی یا اتفاقی که در آینده رخ خواهد داد را به صورت صد در صد پیش‌بینی کنیم، کانسپت ID Crozz این کار را به خوبی انجام داده است.

گالری تصاویر کانسپت فولکس واگن ID Crozz

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*