سیتروئن سی 5 ایرکراس

سیتروئن سی 5 ایرکراس رسما در نمایشگاه خودرو شانگهای معرفی شد

سرانجام پس از افشای تصاویر مختلف از کراس اوور جدید سیتروئن، خودروی فرانسوی C5 ایرکراس در نمایشگاه خودرو شانگهای 2017 به صورت رسمی معرفی شد. سیتروئن سی 5 ایرکراس (Citroen C5 Aircross) با الهام گرفتن از کانسپت ایرکراس ساخته شده که در سال 2015 طراحی و رونمایی شده بود. این کراس اوور جدید، نخستین خودرویی است که به سیستم تعلیق جدید و نوآورانه سیتروئن به نام Progressive Hydraulic Cushions مجهز شده و به همین دلیل می‌تواند نقطه عطفی در استراتژی آینده این شرکت فرانسوی باشد.

طبق اعلام شرکت سیتروئن، سیستم تعلیق جدید این برند، سواری روان، راحت و منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد. در این سیستم تعلیقی به جای استفاده از کمک‌فنرهای معمولی، دو پمپ هیدرولیک در هر واحد از سیستم نصب شده که یکی از آن‌ها برای فشرده‌سازی و دیگری برای بازگشت به کار می‌رود.

سیتروئن سی 5 ایرکراس

سیتروئن سی 5 ایرکراس دارای یکی از کشیده‌ترین فاصله‌های محوری کلاس خود است و 2.73 متر بین دو محور آن فاصله وجود دارد. این امر باعث شده تا فضای کابین جادار و راحتی برای سرنشینان فراهم شود. در داخل کابین خودرو، یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی 12.3 اینچی، صفحه نمایش 8 اینچی در بالای داشبورد و شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند دیده می‌شوند.

سیتروئن سی 5 ایرکراس

سیتروئن C5 ایرکراس در بازار چین با دو پیشرانه بنزینی 165 اسب بخاری و 200 اسب بخاری عرضه می‌شود. نیروی تولیدی توسط این پیشرانه‌ها، به وسیله‌ یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. شرکت سیتروئن اعلام کرد که قصد دارد در آینده نزدیک یک نسخه پلاگین هیبریدی چهار چرخ محرک را از این کراس اوور جدید روانه بازار کند. گفته می‌شود که قرار است این نسخه به یک موتور بنزینی 200 اسب بخاری و دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت 300 اسب بخار مجهز شود و به این صورت، سیتروئن سی 5 ایرکراس ، قدرتمندترین خودروی ساخته شده توسط این برند خواهد شد. همچنین این نسخه پلاگین هیبریدی می‌تواند مسافت 60 کیلومتری را در حالت تمام الکتریکی طی کند.

سیتروئن سی 5 ایرکراس

علاوه بر آن، سیتروئن یک سیستم جدید را برای نسخه‌های دیفرانسیل جلوی این کراس اوور ارائه کرده است. این سیستم که «کنترل چسبندگی» نام دارد موجب بهبود کشش و چسبندگی خوردو می‌شود و از 5 حالت مختلف شامل استاندارد، ماسه، بیابان، برف و ESP خاموش تشکیل شده است. حالت‌های مختلف این سیستم از طریق ماژول ESP قابل انتخاب هستند. همچنین سیستم‌های کمک‌راننده متنوعی برای C5 ایرکراس عرضه شده که شامل مواردی مانند کنترل پایین آمدن از شیب‌ها، ترمز ایمنی فعال، هشدار خروج از خط فعال و کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف می‌شود.

سیتروئن سی 5 ایرکراس از اکتبر سال جاری در بازار چین و در نیمه دوم سال 2018 در کشورهای اروپایی وارد بازار خواهد شد.

گالری تصاویر سیتروئن سی 5 ایرکراس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*