قرمزی صفحه نمایش گلکسی S8

دلیل قرمزی صفحه نمایش گلکسی S8 دقیقا چیست؟

در روز هفدهم آوریل (بیست و هشتم فروردین) نخستین سری از گوشی های گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Galaxy S8) به دست کاربران کره‌ای رسیدند. بعد از گذشت یک روز، اخباری مبنی بر گلگی تعدادی از کاربران گلکسی S8 از قرمز شدن نمایشگر گوشی شنیده شد. از آنجایی که همانند پرچمداران پیشین سامسونگ، در این گوشی موبایل نیز از پنل‌های سوپر AMOLED استفاده شده، مشکل قرمزی صفحه نمایش گلکسی S8 کمی عجیب به نظر می‌رسد، چرا که این نوع پنل‌ها، به صورت پیشفرض با رنگ‌هایی خنک اشباع شده‌اند.

در این نوع صفحه نمایش‌ها که استاندارد رنگ‌های RGB در آن‌ها رعایت می‌شود، باز هم ممکن است به میزانی بسیار کم، رگه‌هایی از رنگ آبی وجود داشته باشد. با توجه به همین موضوع، تعداد نه چندان زیادی از کاربران کره جنوبی به محض دریافت محصولات خود متوجه قرمزی صفحه نمایش گلکسی S8 شدند که برای یک پنل AMOLED موضوع عجیبی است. مخصوصا درباره صفحه نمایش‌های OLED، بحث وجود رگه‌هایی از رنگ آبی، از کارخانه به کارخانه و از گوشی به گوشی متفاوت است، چرا که قرار دادن میلیون‌ها نقطه ساطع‌کننده نور در کنار یکدیگر برای ایجاد یک رنگ خاص، کار بسیار دشواری است.

قرمزی صفحه نمایش گلکسی S8

در مطلب پاسخ سامسونگ درباره مشکل قرمزی صفحه نمایش گلکسی اس 8 به نحوه برخورد این غول کره‌ای با مشکل پدید آمده و راه حل آن برای رفع ایراد اشاره کردیم. همچنین به نظر می‌رسد عدم تعادل رنگ یک مشکل کارخانه‌ای باشد. سامسونگ اعلام کرده اگر وجود ایراد قرمزی صفحه نمایش گلکسی S8 به اثبات برسد و کاربران نتوانند با استفاده از روش ذکر شده در مطلب لینک شده در بالا مشکل را رفع کنند، دستگاه‌های دارای مشکل تعویض خواهند شد.

یک نشریه کسب و کار کره‌ای، بعد از گرد هم آوردن مجموعه‌ای از متخصصان و همچنین دسته‌ای از کارمندان سابق سامسونگ، نظرات آن‌ها را درباره قرمزی صفحه نمایش گلکسی S8 جویا شد. نظر این افراد کاملا با یکدیگر متفاوت است. یک متخصص، به متداول بودن مشاهده یک رنگ تقریبا ضعیف بر روی صفحه نمایش تعداد زیادی از گوشی های موبایل حتی برترین پرچمداران اشاره کرد، به طوری که به عقیده وی، این مشکل تاکنون در گوشی های موبایل آیفون شرکت اپل نیز دیده شده است. دیدن این مشکل در پرچمداران سامسونگ که از پنل‌های AMOLED در آن‌ها استفاده شده اتفاقی غیر طبیعی نیست. از آنجایی که در این پنل‌ها اختصاص مواد عالی ساطع‌کننده نور به طور مساوی، کار مشکلی است، ممکن است عدم وجود تعادل میان رنگ‌ها مشاهده شود.

قرمزی صفحه نمایش گلکسی S8

رفع قرمزی صفحه نمایش گلکسی S8 به وسیله یک آپدیت نرم افزاری کار دشواری است

عده‌ای دیگر از متخصصان معتقدند مشکل قرمزی صفحه نمایش گلکسی S8 به خاطر عدم مدیریت صحیح ولتاژ ورودی بوده و به همین دلیل، پیکسل‌های قرمز بیش از اندازه روشن می‌شوند. دلیل دیگری قرمزی صفحه نمایش گلکسی S8 می‌تواند تداخل پیکسل‌های داخلی باشد که سبب شده قالب رنگ صفحه نمایش به قرمز متمایل شود. بر اساس گفته‌های یکی از کارمندان پیشین سامسونگ، در صورت قطعی شدن وجود مشکل قرمزی صفحه نمایش گلکسی S8 ، رفع آن با استفاده از یک آپدیت نرم افزاری بسیار مشکل است. از طرفی دیگر، برخی متخصصان حاضر در مجموعه اعتقاد داشتند با استفاده از یک به‌روزرسانی نرم افزاری می‌توان بین رنگ‌ها تعادل ایجاد کرده و رضایت کاربران را به دست آورد.

به نظر می‌رسد مشکلاتی همچون قرمزی صفحه نمایش گلکسی S8 زمانی اتفاق می‌افتد که سامسونگ صفحه نمایش جدید Infinity Display پرچمداران تازه خود را به یک باره و در حجمی انبوه تولید و عرضه می‌کند.

شاید نتوان مشکل را بر گردن طراحی منحنی پنل‌های سوپر AMOLED این گوشی موبایل انداخت، اما به عقیده برخی متخصصان، به کار بردن نسبت تصویر 18.5:9 در گلکسی S8 یکی از دلایل به وجود آمدن مشکل قرمزی نمایشگر آن است. به عقیده آنان، این نسبت تصویر عجیب سبب به وجود آمدن بی‌ثباتی در صفحه نمایش شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

20 دیدگاه

  1. سلام .اون دوستمون که گفت شانسی شده که توی گوشی هایی که از برند سامسونگ میخری باید شانس بیاری که خوب و سالم از اب در بیاد راست میگه. دوستانه عزیز به خدا به قرانه مجید قسم میخورم عین حقیقت رو دارم میگم. من رفتم یه اس۸پلاس بخرم از بازار موبایل ایران به خدا سه تا جعبه اکبند برام باز کرد تا یکیش سالم بود. اولی بین صفحه نمایش و فریم دور گوشی فاصله داشت . دومی هم روی صفحه نمایشش یه خط ریز داشت و پیکسل سوخته هم داشت بالاخره سومی رو که اورد همه جوره سالم بود و الان که اوردم خونه ازش دارم استفاده میکنم به قران قسم میخورم اصلا ازش لذت نمیبرم چون هم داغ میکنه هم رنگ صفحه نمایشش به قرمزی میزنه .باور کنید اس۷ اج داشتم قبلش اینطوری نبود . اشتباه بزرگی کردم

  2. هر گوشی یه ایرادی داره.سامسونگ s8 .s8+هم این ایراد هارو داشت . مشکل قرمزی صفحه نمویش با اپدیت کردن گوشه درست میشه. اما شارژ سریع بی سیم.درست شدنی نیست. تنها ایرادی که گوشی s8.s8+ داشت همین ایراده.

  3. خدایی افتضاح نیست…پرچمدار یه شرکت اینجور مشکل داشته باشه،،در برابر xz premium سونی زانو زد،خخخخخخخ

  4. صفحه نمایش یک گوشی یعنی همه چیز یک گوشی.سامسونگ با این کارش رید به همه سابقه و اعتبارش

  5. روزهای آخره سامسونگ سامسونگ کارش تمومه سامسونگ فقط تبلیغات

  6. اونایی که از سامسونگ بد میگین اگه سامسونگ بد بود 2 سال پشته سره هم بهترین گوشی سازه جهان نمیشد

    پس اگه از گوشی سر در نمیارید لطفا نظر ندید.

  7. من گوشی A5 دارم کلی ایراد داره تازه برای من معمولی حساب میشه ، بعدتر از این هم هست ، ولی نسخه های خوبشم هست نتیجه میگیرم شرطی شده ، شانسیه ، این چه جور تولید گوشی هستش باید شانس بیاری خوبش در بیاد ، بلخره ورشکست میشه

  8. من s7 دارم گوشی عالیه. ولی گوشی بعدیم حتما سونی خواهد بود. نوت 7 و s8 و s6 با اون باطری کمش ک خیر سرش پرچمداره رو دیدم از سامسونگ بدم اومد.
    و سامسونگ اصلا ب کابراش اهمیتی نمیده
    سونی هم کاربراش براش مهمه هم گوشی های مقاوم و جون سخت تری داره.

  9. سونی تاکید کرد که این نسبت تصویر مناسب نیست،ملتی که گوشی سامسونگ میخرن دشمن خودشونن

  10. اوه اوه بازم که … شدی سامی
    اخه چراااااا

  11. البته همین که اینبار از طراحی ایفون کپی نکرده جای افرین داره

  12. سامسونگ دیگه نمیتونه گوشی بسازه باید از الجی یاد بگیره g6 بدون مشکل و عالی

  13. نبود یه جمع کردن دیگه خخخ.بابا کی میخواین باور کنین سامسونگ بدرد نمیخوره..گول قیافشو نخورین …صفحشم فقط تو منوش تمام صفحه میشه خخخ…اونایی ک پیگیرشن میدونن چی میگم…

  14. گند زدی سامسونگ دوباره خاک برسرت

  15. کلا گوشیهای سامسونگ از لحاظ قدرت سخت افزار و دوربین عالی هستند اما کیفیت ساخت خوبی ندارند

  16. کیی میاد شرط بندی که تا 2 تا 3 ماه دیگه شاهد منفجر شدن s8 میشیم