کانسپت اشکودا Vision E

کانسپت اشکودا Vision E در نمایشگاه خودرو شانگهای معرفی شد

سرانجام پس از انتشار چند تصویر، شرکت اشکودا (Skoda) در جریان نمایشگاه خودرو شانگهای 2017 از کانسپت ویژن E رونمایی کرد. کانسپت اشکودا Vision E یک کراس اوور کوپه الکتریکی زیبا و جذاب است. البته این طرح مفهومی لزوما یک پیش نمایش از خودروی تولیدی اشکودا نیست اما این شرکت زیرمجموعه فولکس واگن قصد دارد تا سال 2025 پنج خودروی الکتریکی را روانه بازار کند.

در کانسپت اشکودا Vision E چراغ جلوی ماتریس LED زیبایی به کار رفته که از طریق یک نوار LED که از بالای جلوپنجره می‌گذرد، به هم متصل می‌شوند. خطوط تیز، رینگ‌های آلیاژی بزرگ، کاپوت عضلانی، سقف شیشه‌ای پانوراما و درب موسوم به خودکشی، از دیگر ویژگی‌های طراحی این خودروی مفهومی است.

کانسپت اشکودا Vision E

اشکودا ویژن E دارای ابعاد یک کراس اوور کوپه به طول 4.68 متر، عرض 1.92 متر، ارتفاع 2.85 متر و فاصله محوری 2.85 متر است؛ بنابراین این کانسپت، کمی کوتاه‌تر، عریض‌تر و کم‌ارتفاع‌تر از کودیاک خواهد بود. در داخل کابین این طرح مفهومی شاهد طراحی ساده‌ای هستیم که در آن سه صفحه نمایش به چشم می‌خورد. غربیلک فرمان دوپره، نوار تزئینی پایین داشبورد، نورپردازی محیط داخل با 10 رنگ مختلف و 4 صندلی فردی از دیگر ویژگی‌های داخلی این خودرو است. علاوه بر آن، چیزی به اسم تونل انتقال میل گاردان در کانسپت اشکودا Vision E وجود ندارد.

کانسپت اشکودا Vision E

Skoda Vision E دارای فناوری‌های زیادی است که از جمله آن می‌توان به استفاده از دوربین به جای آینه‌های جانبی، سیستم ردیابی چشم که به طور پیوسته بر روی حرکات چشم راننده نظارت می‌کند، هشدار خستگی راننده، کنترل ضربان قلب راننده و قابلیت رانندگی خودکار سطح 3 اشاره کرد. این سطح از رانندگی خودکار، اجازه می‌دهد تا خودرو به صورت خودکار اقدام به سرعت گرفتن، هدایت و توقف کامل کند. همچنین این سیستم از توانایی حرکت خودکار در ترافیک شهری و بزرگراه‌ها، ماندن در خط، سبقت و مانور خودکار، جستجوی خودکار جای پارک، پارک کردن خودکار و خروج از پارکینگ به صورت خودکار برخوردار است.

کانسپت اشکودا Vision E

پیشرانه و باتری کانسپت اشکودا Vision E

مدتی پیش، گروه فولکس واگن پلتفرم جدیدی را به نام MEB توسعه داد که قرار است به عنوان زیربنای تمامی خودروهای الکتریکی و بدون آلایندگی این گروه آلمانی استفاده شود. کانسپت اشکودا Vision E نیز بر روی همین پلتفرم طراحی شده و از دو موتور الکتریکی نیرو می‌گیرد. این دو موتور در مجموع قدرت 305 اسب بخار را ارائه می‌دهد و به حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. همچنین انرژی مورد نیاز این دو موتور از طریق یک بسته باتری لیتیوم یون آب خنک تامین می‌شود که در کف خودرو و بین دو محور نصب شده است. علاوه بر آن، سیستم بازیابی انرژی ترمزها، برد حرکتی 500 کیلومتر را با یک بار شارژ برای ویژن E فراهم می‌کند.

کانسپت اشکودا Vision E

فناوری مورد استفاده در پکیج باتری‌ کانسپت اشکودا Vision E موسوم به شارژ القایی باعث می‌شود تا برای شارژ کامل نیازی به کابل وجود نداشته باشد. با ویژگی شارژ سریع نیز می‌توان تا 80 درصد باتری‌ها را در مدت 30 دقیقه شارژ کرد. این طرح مفهمومی لزوما یک پیش نمایش از خودروی تولیدی Skoda نیست اما این شرکت اهل جمهوری چک و زیرمجموعه فولکس واگن در نظر دارد تا 8 سال آینده یعنی سال 2025، پنج خودروی الکتریکی را معرفی کند. گفته شده که اولین نمونه از این خودروها در سال 2020 و کمی پس از عرضه نسخه پلاگین هیبریدی سدان Superb معرفی می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*