تهیه اسکرین شات با گلکسی اس 8

ویکی گجت: آموزش تهیه اسکرین شات با گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

سامسونگ همراه با رونمایی از دو گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس (Samsung Galaxy S8+) خود عملا دست رد به سینه‌ی کلید هوم فیزیکی زد و از کلید هوم همراه با کلیدهای ناوبری خازنی بر روی نمایشگر گوشی های جدید خود استفاده کرد. با توجه به این که هیچ کلید هوم فیزیکی بر روی این دو گوشی به کار نرفته است، برخی از قابلیت‌های آن نظیر اجرای دوربین به کلید پاور منتقل شده است. برخی از آن‌ها نیز به لطف سیستم عامل قابل سفارشی سازی اندروید به صورت نرم افزاری در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند، اما یکی از مهم‌ترین قابلیت‌ها تهیه اسکرین شات با گلکسی اس 8 است که با حذف کلید هوم بسیار مبهم به نظر می‌رسد.

تهیه اسکرین شات با گلکسی اس 8 سامسونگ همچنان ساده باقی مانده است و اینک به جای استفاده از کلید هوم، می‌توانید از کلید ولوم پایین برای انجام آن استفاده کنید. همچنین مطابق دیوایس های گذشته، در اینجا راه های بیشتری نیز برای تهیه اسکرین شات با گلکسی اس 8 و برادر بزرگتر آن وجود دارد که می‌تواند موجب راحتی کاربران در هر شرایطی از استفاده باشد. در زیر قصد داریم به روش‌های مخلتف دسترسی به این قابلیت بپردازیم.

تهیه اسکرین شات با گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

روش اول: استفاده از کلیدهای ولوم و پاور

  1. در ابتدا شما باید ببیند از چه چیزی قصد تهیه اسکرین شات دارید. آن می‌تواند یک اپلیکیشن، بازی و یا هر چیز دیگری باشد که بر روی صفحه گوشی شما قابل مشاهده است.
  2. کلید پاور را فشار دهید و درست هم زمان با آن کلید ولوم پایین را نیز فشار دهید تا صدای شاتر دوربین را بشنوید و یک انیمیشن رویت شود. شما می‌توانید به صورت تصویری و صوتی متوجه گرفتن اسکرین شات شوید؛ بنابراین اگر چنین مواردی را مشاهده نکردید، بدان معناست که دو کلید را به صورت همزمان فشار نداده‌اید.

روش دوم: استفاده از لمس صفحه

  1. گوشی های سامسونگ می‌توانند با استفاده از یک ژسچر، ارائه کننده قابلیت اسکرین شات باشند. این ژسچر به شما امکان آن را خواهد داد تا با لمس انگشتانتان از راست به چپ یا چپ به راست نمایشگر، به تهیه اسکرین شات بپردازید.
  2. برای فعالسازی این ژسچر ابتدا به بخش تنظیمات گوشی خود رفته و به دنبال گزینه‌ای به نام “Advanced features menu” بگردید. سپس گزینه‌ی “Palm swipe to capture” را به حالت فعال درآورید. شما می‌توانید در همان صفحه با نحوه‌ی تهیه اسکرین شات توسط ژسچر نیز آشنا شوید.
  3. حالا کافی‌ست در زمان استفاده از اپلیکیشن یا هر جای خاصی که قصد تهیه اسکرین شات از آن را دارید، انگشتان خود را از لبه‌های چپ صفحه به سمت راست (یا بلعکس) بکشید.

قابلیت Smart Capture و Scroll Capture

پس از آن که یک اسکرین شات را تهیه کردید، سامسونگ به شما قابلیت‌های مختلفی نظیر اشتراک‌گذاری و یا ویرایش را در اختیارتان قرار خواهد داد. پس از آنکه هر اسکرین شاتی را تهیه می‌کنید، شما گزینه‌هایی شامل نقاشی (Draw)، برش (Crop) و اشتراک‌گذاری (Share) را در زیر صفحه مشاهده خواهید کرد. همچنین گزینه‌ی دیگری به نام “Scroll Capture” نیز قابل مشاهده است. اگر این امکانات قابل رویت نبود می‌توانید با رفتن به مسیر Settings > Advanced features ، گزینه‌ی Smart Capture را فعال کنید تا آن قابل استفاده باشد.

تهیه اسکرین شات با گلکسی اس 8

اما چگونه می‌تواند از قابلیت Scroll Capture یا اسکرین شات طومار مانند استفاده کرد؟ این یک راه جذاب برای تهیه اسکرین شات از محتوایی طولانی تنها در یک تصویر است. به طور مثال شما می‌توانید از بالاترین تا پایین‌ترین بخش یک سایت و یا یک اپلیکیشن را تنها در یک عکس ذخیره کنید. برای استفاده از این قابلیت باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. روش اول یا دوم تهیه اسکرین شات با گلکسی اس 8 را دنبال کنید. توجه داشته باشید، زمانی این قابلیت در دسترش شما خواهد بود که قصد تهیه اسکرین شات از محتوای طولانی نظیر یک وب سایت را داشته باشید.
  2. حالا شما گزینه‌ای به نام “Scroll Capture” را در زیر صفحه نمایش گوشیتان مشاهده خواهید کرد. بر روی آن دکمه ضربه بزنید تا به سمت پایین صفحه رفته و محتوای بیشتری در اسکرین شات شما گنجانده شود.
  3. شما می‌توانید در هر نقطه‌ای از صفحه که خواستید (تنها با ضربه بر روی آن) توقف کنید یا اینکه آن دکمه را تا زمانی که محتوا به انتها رسید نگه دارید.

لازم به ذکر است که تمامی اسکرین شات های شما در پوشه‌ای به نام “Screenshots” در زبانه “Albums” گالری گوشی شما ذخیره خواهد شد. همچنین می‌توانید از طریق رفتن به زبانه “Pictures” در کنار تمامی تصاویر گوشیتان آنها را مشاهده کنید. برای دسترسی به آن‌ها نیز می‌توانید با استفاده از یک اپلیکیشن مدیریت فایل به حافظه داخلی رفته، سپس به پوشه DCIM بروید و در نهایت پوشه Screenshots را باز کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*