اپلیکیشن اندروید اینستاگرام

نسخه اندروید اینستاگرام به زودی با حالت آفلاین از راه می‌رسد

شبکه اجتماعی اینستاگرام خیلی زود توانست جایگاه خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های اجتماعی فضای مجازی بدست آورد. قابلیت‌های این شبکه اجتماعی حتی از فیس‌بوک نیز جذاب‌تر هستند و کاربران زیادی از آن استقبال کرده‌اند؛ مالک فیس‌بوک نیز در بهترین زمان ممکن Instagram را خریداری کرد تا روند موفقیت برنامه کماکان حفظ شود. چندی پیش در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان فیس‌بوک اعلام شد که حالت آفلاین به زودی به اپلیکیشن اندروید اینستاگرام اضافه می‌شود.

اما در برنامه‌ای که تمامی کارهای آن مبتنی بر فضای مجازی و ارتباط با سایر کاربران است، چگونه می‌توان کاری را به صورت آفلاین انجام داد؟ این سوال پس از خواندن تیتر این مطلب، قطعا در ذهن شما نیز به وجود آمده است. در ادامه بیشتر پیرامون این قابلیت ویژه اینستاگرام صحبت می‌کنیم.

به کمک حالت آفلاین در اپلیکیشن اندروید اینستاگرام ، کاربران حتی در شرایطی که اتصال به اینترنت و آنتن‌دهی شبکه ندارند نیز قادر به اسکرول در صفحه و گشت و گذار در بخش فید خود خواهند بود. همانطور که می‌دانید تعداد کاربران این سرویس محبوب چندی پیش از سرویس اسنپ‌چت سبقت گرفت و به همین خاطر هفته گذشته بخش استوری (Instagram Stories) نیز مورد توجه توسعه‌دهندگان قرار داشت.

اپلیکیشن اندروید اینستاگرام

به هر حال، حالا با بالا رفتن آمار کاربران فعال این شبکه اجتماعی، توسعه‌دهندگان تصمیم دارند قابلیتی مشابه با حالت آفلاین برنامه فیس‌بوک را به اپلیکیشن اندروید اینستاگرام بیاورند. در هنگام استفاده از این برنامه به صورت آفلاین، تمامی محتوی دانلود شده از قبل در بخش فید را مشاهده خواهید کرد. طبق ادعای یکی از مهندسان این شبکه اجتماعی، کاربران در حالت آفلاین قادر به لایک و ذخیره پست‌ها، کامنت گذاشتن در زیر تصاویر و ویدیوها و حتی آنفالو کردن کاربران خواهند بود.

به محض اتصال مجدد کاربر به اینترنت، تمامی کارهایی که در حالت آفلاین توسط کاربر صورت گرفته بود، به صورت خودکار و در پس‌زمینه در این شبکه اجتماعی اعمال می‌شوند. پروفایل‌هایی که در گذشته مشاهده کرده‌اید در حالت آفلاین کماکان قابل دسترسی هستند. نسخه کش از تب اکسپلور و صفحه پروفایل کاربر نیز در حالت آفلاین قابل دسترسی خواهند بود.

اپلیکیشن اندروید اینستاگرام به زودی جذاب‌تر از قبل خواهد شد

هنوز صحبتی در مورد قابلیت استفاده آفلاین در بخش استوری اینستاگرام نشده است، اما با توجه به افزایش چشمگیر استقبال کاربران از این بخش، باید شاهد اضافه شدن حالت آفلاین به این بخش از اپلیکیشن اندروید اینستاگرام نیز باشیم.

چنین قابلیتی بیشتر به درد کاربران این شبکه اجتماعی در کشور‌های در حال توسعه  می‌خورد، چرا که این کاربران در طی روز بارها با مشکل و محدودیت‌های اینترنتی مواجه می‌شوند. حتی شاید روزی شاهد عرضه نسخه Lite از این سرویس باشیم، اما با توجه به مصرف بسیار بالای حجم اینستاگرام، رخ دادن چنین اتفاقی دور از انتظار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*