فیلتر مکالمه صوتی تلگرام

فیلتر مکالمه صوتی تلگرام در خارج از دولت و با دستور مقامات قضایی انجام شد!

چند روز پس از فعال شدن سرویس مکالمه صوتی پیام‌رسان تلگرام، امکان استفاده از این سرویس برای کاربران ایرانی غیرممکن شده است. در حالی که حرف و حدیث‌ها در مورد این اتفاق به نقل محافل خبری تبدیل شده است، وزیر ارتباطات و سخنگوی دولت اعلام کردند که فیلتر مکالمه صوتی تلگرام در خارج از دولت انجام شده و دستور قضایی باعث مسدودسازی این سرویس شده است.

پیش از این، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران عنوان کرده بود که برای راه‌اندازی سرویس مکالمه صوتی تلگرام با مدیران این شبکه مذاکره شده و پس از بررسی وضعیت این سرویس در مواجهه با اپراتورهای موبایلی کشور، تماس صوتی تلگرام در ایران فعال شده است؛ اما طولی نکشید که امکان استفاده از این سرویس به کلی غیرممکن شد.

مقامات قضایی باید پاسخگوی فیلتر مکالمه صوتی تلگرام باشند

محمود واعظی در جدیدترین اظهار نظر خود بیان کرد که این سرویس با هماهنگی وزارت ارتباطات برقرار شده بود و کاربران می‌توانستند به راحتی از آن استفاده کنند؛ اما در روز گذشته و با دستور مقامات قضایی به اپراتورهای موبایل و اینترنت، سرویس مکالمه صوتی تلگرام مسدود شده است. بنابراین با توجه به این که این حکم از سوی دادستانی صادر شده باید از قوه قضاییه در مورد آن سوال کنیم. وی همچنین در خصوص احتمال شکایت شبکه اجتماعی تلگرام از اپراتورهای تلفن همراه کشورمان عنوان کرد که ما به هیچ وجه اجازه شکایت را به تلگرام نخواهیم داد و از اپراتورهای داخلی در برابر این شبکه خارجی حمایت می‌کنیم.

فیلتر مکالمه صوتی تلگرام

علاوه بر آن، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در یک نشست خبری در پاسخ به این سوال که چرا تلگرام صوتی مسدود شده گفت:

این موضوع در خارج از دولت صورت گرفته و مسئولیتش بر عهده دوستانی است که تشخیص دادند این کار باید انجام شود.

دستور قضایی به 20 شرکت برای فیلتر مکالمه صوتی تلگرام

گفتنیست که روز گذشته، مقامات قضایی کشور، حکمی را برای 20 شرکت ارائه‌کننده خدمات دسترسی ارسال کرده تا سرویس تماس صوتی تلگرام را از دسترس کاربران ایرانی خارج کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. کاش می‌دونستم همی مقامات قضایی کی هستن ک همچین کاری کردن

  2. مدیریت محترم سایت
    اول اینکه بابت تمام خدماتی که به صورت رایگان و با کیفیت ارائه می کنید سپاسگزارم
    اما گلایه ای هم خدمت شما دارم، متاسفانه بخش ارتباطی در تلگرامتون بیشتر اوقات آفلاینن و هر چند روز یکبار آنلاین میشن، خواهشمندم این مورد رو رسیدگی کنید

    ممنون از شما