ترن هوایی اتانازی

با ترن هوایی اتانازی آشنا شوید؛ سفر بی‌بازگشت مرگ! + ویدیو

ترن هوایی اتانازی، یکی از هولناک‌ترین اختراعاتی است که تجربه یک سفر بدون بازگشت اما جذاب را به مسافرانش ارائه می‌دهد! با مرور ویژگی‌ها، دلیل طراحی و ویدیو ترن هوایی مرگ همراه با ما باشید.

اختراعات بشر معمولا هدفی جز ساده‌تر کردن زندگی بشر ندارند و حتی جی رابرت اوپنهایمر، بمب اتم را برای ساده‌تر کردن پایان جنگ جهانی طراحی کرد. چنین دانشمندان عجیبی، به چیزهایی فکر می‌کنند که کمتر کسی سراغ آن‌ها می‌رود و همین موضوع باعث به وجود آمدن موج بزرگی از انتقادات علیه این دانشمندان می‌شود. یکی از این دانشمندان، مهندسی لیتوانیایی بود که در سال ۲۰۱۰ ترن هوایی اتانازی را طراحی کرد؛ سرگرمی کوتاه‌مدتی که می‌تواند کاربرانش را به کام مرگ بکشاند!

ماجرای ترن هوایی اتانازی چیست؟

يك مهندس ليتوانيايي در طرحي عجيب، هولناك و مورد انتقاد، ترن هوايي مرگباري طراحي كرده كه‌ در آن مسافران، پس از آنچه كه او «تجربه لذت و ترس» خوانده بود، كشته شوند. ترن اتانازی یک اختراع مرگبار است که خوشبتانه کسی به فکر ساختن آن نیفتاده است. هر چند شایعه‌هایی درباره این ترن در آمریکا شنیده می‌شود اما این شنیده‌ها، واقعیت ندارند.

بر اساس طرح ارائه شده براي ترن هوايي هراسناك اوتانازی با نام «Madcap»، جان يك انسان پس از سفر با اين ترن، با رضايت او گرفته می‌شود!
تريوليوناس اوربوناس از رويال كالج هنر لندن، اين مفهوم را براي ارائه يك مجموعه تجربيات از شادی تا هيجان و ترس و در نهايت بيهوشی مسافران طراحی كرده است. این طراحی در اصل یک ترن مرگ خودکشی است!

ترن هوایی اتانازی

این تصویر، طرح کلی مخوف‌ترین ترن هوایی جهان را نشان می‌‌دهد.

مسافر در زمان حركت در سرعت 100 متر در ثانيه در اثر فقدان اكسيژن در مغز خواهد مرد. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند مسافران فشاری معادل با 10G را برای مدت زمان یک دقیقه در این سفر تجربه می‌کنند و پس از بی‌هوشی به دلیل نرسیدن اکسیژن کافی به مغز و ارگان‌های حیاطی دیگر، جان خود را از دست می‌دهند.

اوربوناس از زمان كودكي در حوزه پاركهاي شهربازي شركت داشته و خود را معمار و مهندسی كه كارش فعالیت در حوزه‌های هنز و فلسفه است، می‌داند. به نظر او، اختراعش هیچ تناقضی با انسانیت ندارد و می‌تواند در مواردی به بشر کمک کند.

فیلم ترن هوایی مرگ

ترن هوایی مرگ در امریکا تا به امروز رسما ساخته نشده و ویدیویی واقعی از آن در دست نیست. با این حال با توجه به طراحی‌های منتشر شده از ترن هوایی اتانازی، ویدیو این وسیله شهربازی توسط هنرمندان ساخته شده تا کاربران بتوانند تجربه آن را داشته باشند.

با دیدن این ویدیو، می توانید نزدیک ترین تجربه به سوار شدن شدن به ترن هوایی مرگ را داشته باشید.

چرا ترن مرگ طراحی شد؟

مهندس طراح ترن هوایی آتانازی، اين سفر مرگبار را حاصل پيوند تحقيقات پيشرفته ميان‌رشته‌ای در پزشكي فضایی، مهندسي مكانيك، فناوری مواد و گرانش، خوانده است. طراحی اوربوناس از سخنان جان آلن، رئيس سابق شركت ترن سازي Toboggan فيلادلفيا الهام گرفته كه يكبار گفته بود: ترن هوايي برتر، زمانی ساخته می‌شود كه 24 مسافر را سوار كرده و در بازگشت همه مرده باشند!

هر چند ترن هولناک اوتانازی مخالفان زیادی دارد که باعث شده‌اند این ایده با گذشت بیش از یک دهه همچنان اجرایی نشود اما فکر پشت این ایده، می‌تواند برای برخی از افراد حتی مفید باشد!

برای مثال افرادی که به دلیل بیماری‌های بدون درمان، زندگی سختی را دارند با استفاده از ترن هوایی اوتانازی استفاده کنند و پیش از مرگشان، یک تجربه به شدت هیجان‌انگیز داشته باشند.

به نظر شما اگر این ترن هوایی ساخته شود کسی هم سوار آن خواهد شد؟!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. بعد میگن اروپایی ها شاد ترین انسان ها هستن اما برعکس بالاترین آمار افسردگی و خودکشی رو دارند که براش وسایل خودکشی هم میسازند… 🙂

  2. به دلیل وجود نظام حکمرانی بی نقص در کشورمون
    اگر این ترن در مملکت ما بود مردم مخصوصا جوونا براش صف میکشیدن