کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام

آموزش کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام

بدون شک جنجالی‌ترین خبر دنیای آی تی در کشورمان طی بیست و چهار ساعت گذشته، فعال‌سازی امکان برقراری تماس صوتی در تلگرام بوده است، قابلیتی که بعد از مدت‌ها انتظار و شنیدن کوله‌باری از شایعات، سرانجام به صورت رسمی در اختیار کاربران ایرانی قرار گرفت. علاوه بر انتظار شدید کاربران برای استفاده از این قابلیت در اپلیکیشن پیام‌رسان محبوبشان، اتفاق‌های دیگری نیز به جنجالی شدن این خبر دامن زده‌اند. به عنوان نمونه، کمتر از یک روز بعد از فعال‌سازی، تماس صوتی تلگرام با اختلال روبه‌رو شد و پس از گذشت چند ساعت، مدیر عامل تلگرام با رد اختلال در سرورها، مشکل را فیلتر تماس صوتی تلگرام از سوی اپراتورها خواند. در حالی که همه کاربران سر در گم مانده و به دنبال مقصر بودند، با شنیدن خبر رفع مشکل تماس صوتی تلگرام همه چیز به حالت عادی بازگشت. بعد از اتمام جنجال‌ها، بد نیست ارزیابی این قابلیت را با بررسی نحوه کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام آغاز کنیم.

کاربران از روز گذشته شدیدا درگیر قابلیت تماس صوتی تلگرام شده‌اند. البته این استقبال، علاوه بر اشتیاق کاربران، با نحوه فعال‌سازی این قابلیت نیز ارتباط داشته است. اگر هنوز با نحوه فعال‌سازی تماس تلفنی تلگرام آشنا نیستید، به لینک مطلب قرار داده شده در انتهای صفحه سر بزنید. از مدت‌ها قبل بخش آموزش تلگرام را در وب‌سایت گجت نیوز راه‌اندازی کرده و هر دفعه تکنیک و یا قسمتی از تنظیمات این پیام‌رسان را شرح داده‌ایم. اکنون هر چه باشد، اولویت با بررسی ترفندها و تکنیک‌های مرتبط با تماس صوتی تلگرام است.

کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام

این ترفند به کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام بیشتر از حالت پیش‌فرض کمک می‌کند

تلگرام از ابتدای عرضه این قابلیت جدید ادعا کرد تماس صوتی اپلیکیشن آن، نه تنها کیفیتی بسیار بیشتر از سایر پیام‌رسان‌ها دارد، بلکه در مقایسه با آن‌ها دیتای کمتری نیز مصرف می‌کند. علاوه بر کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام به خاطر الگوریتم‌های پیاده‌سازی شده توسط شرکت، گزینه‌ای طی آپدیت جدید به تنظیمات برنامه اضافه شده است که با فعال‌سازی آن، باز هم می‌توان مصرف داده را کاهش داد. مزیت استفاده از این ترفند به منظور کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام این است که تنها با کاهش نامحسوس کیفیت صدا، در پهنای باند مصرفی صرفه‌جویی می‌کند. بر اساس گفته‌های تلگرام، به هیچ عنوان خبری از قطعی و یا ناپایدار شدن مکالمه بعد از فعال‌سازی گزینه مرتبط نیست.

نکته دیگر مربوط به الگوریتم‌های به کار رفته توسط تلگرام است. بر اساس آن‌ها، کیفیت صدا بر اساس قدرت اتصال اینترنت دو طرف تماس تنظیم می‌شود، به این ترتیب، حین استفاده از اینترنتی با سرعت بالاتر، حجم بیشتری نیز مصرف می‌شود. در تست انجام گرفته حین اتصال به اینترنت خانگی با سرعت یک مگابایت، طی یک دقیقه حدود دویست کیلوبایت پهنای باند مصرف شد، میزانی که بسیار قابل قبول و به‌صرفه است. با استفاده از گزینه مختص کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام ، داده ارسالی مجددا به میزان یک چهارم کاهش پیدا کرد. برای فعال‌سازی، منوی کشویی را از سمت چپ برنامه باز کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید.

کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام

در صفحه باید، باید به قسمت Data & Storage وارد شوید.

کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام

در صفحه بعد، در انتهای یک گزینه با عنوان Use less data for calls دیده می‌شود. آن را لمس کنید.

کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام

حالت پیش‌فرض بر روی هرگز (Never) است. دو گزینه دیگر برای کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام را می‌توان به طور دلخواه تعیین کرد. با انتخاب گزینه انتهایی یعنی همیشه (Always)، در همه حال تماس صوتی تلگرام بهینه می‌شود، در حالی که با انتخاب گزینه دوم یعنی تنها در زمان اتصال به داده موبایل (Only on mobile data)، بهینه‌سازی تنها در زمان اتصال به اینترنت موبایل (و نه وای فای) صورت می‌گیرد.

کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام

بیشتر بخوانید:تماس صوتی تلگرام برای کاربران ایرانی فعال شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*