جلوگیری از تماس های ناخواسته در تلگرام

آموزش روش جلوگیری از تماس های ناخواسته در تلگرام

همانطور که در مطلب روز گذشته به آن اشاره کردیم، تماس صوتی تلگرام سرانجام برای کاربران ایرانی نیز فعال شد. در ابتدا تنها کاربران ساکن اروپا می‌توانستند از این قابلیت استفاده کنند، و از شب گذشته این امکان در کشورمان نیز فعال شده است. اما ویژگی تماس صوتی در کنار تمام مزایایی که دارد،ممکن است باعث مزاحمت هم بشود، خوشبختانه برای جلوگیری از تماس های ناخواسته در تلگرام تنظیماتی در نظر گرفته شده که در ادامه نحوه استفاده از آن را بررسی می‌کنیم.

تلگرام مدعی است قابلیت تماس صوتی پیام‌رسان آن بهتر از هر ابزار دیگری است که کاربران تاکنون تجربه کرده‌اند. در آزمایش ما و بعد از برقراری تماس با چندین مخاطب تحت بستر اتصالات مختلف به اینترنت اعم از وای فای و همچنین شبکه موبایل 3G و 4G، این ادعا به خوبی ثابت شد. یکی دیگر از قابلیت‌های مهم تماس صوتی تلگرام، تنظیمات حریم خصوصی مرتبط با آن است که به هر کاربر اجازه می‌دهد یک بلک لیست یا وایت لیست تماس برای خود تعیین کند.

جلوگیری از تماس های ناخواسته در تلگرام

به منظور جلوگیری از تماس های ناخواسته در تلگرام می‌توانید بلک لیست یا وایت لیست ایجاد کنید

به عبارت دیگر، هر کاربر می‌تواند به منظور جلوگیری از تماس های ناخواسته در تلگرام به تنظیمات اپلیکیشن مراجعه کرده و به طور واضح نام کاربرانی که مایل به دریافت تماس از آن‌ها نیست را مشخص کند و یا به طور بالعکس، فقط نام کاربران دلخواه برای دریافت تماس از آن‌ها را تعیین کند. برای جلوگیری از تماس های ناخواسته در تلگرام و دسترسی به تنظیمات مربوط به این بخش، منوی کشویی برنامه را از سمت چپ باز کرده و وارد بخش Settings شوید. همانطور که می‌بینید، در این منو یک بخش جداگانه با عنوان Calls نیز اضافه شده که تاریخچه تماس‌های برقرار شده را در دل خود دارد.

جلوگیری از تماس های ناخواسته در تلگرام

در صفحه بعد، گزینه Privacy & Security را انتخاب کنید. در این قسمت تمامی تنظیمات امنیتی و مرتبط با حریم خصوصی کاربر وجود دارند.

جلوگیری از تماس های ناخواسته در تلگرام

همانطور که می‌بینید، در گزینه‌های مرتبط با بخش Privacy یک گزینه با عنوان Calls افزوده شده است. این گزینه در حالت پیشفرض بر روی همه (Everybody) قرار دارد، به این معنی که هر فردی حتی کاربران غیر مخاطب شما نیز قادر به تماس هستند. وارد این قسمت شوید.

جلوگیری از تماس های ناخواسته در تلگرام

وقتی گزینه انتخاب شده همه (Everybody) است، می‌توانید بعد از لمس دکمه Add User در مقابل گزینه Never Allow، یک بلک لیست درست کنید. در این حالت، شما به همه کاربران اجازه تماس با خود را داده‌اید، به جز کاربرانی که در این لیست مشخص می‌کنید.

جلوگیری از تماس های ناخواسته در تلگرام

در صورت انتخاب گزینه دوم یعنی مخاطب‌های من (My Contacts) به منظور جلوگیری از تماس های ناخواسته در تلگرام ، هم یک بلک لیست و هم یک وایت لیست در اختیارتان قرار داده می‌شود.

جلوگیری از تماس های ناخواسته در تلگرام

در نهایت اگر گزینه هیچکس (Nobody) را برگزینید، دیگر هیچ فردی اعم از کاربران خارجی و حتی مخاطب‌های تلگرام قادر به برقرار تماس با شما نخواهند بود. البته، در این حالت یک وایت لیست در اختیارتان قرار داده می‌شود. با لمس دکمه Add User در مقابل گزینه Always Allow، می‌توانید مخاطب‌هایی که مایل به دریافت تماس از آن‌ها هستید را مشخص کنید. به نظر می‌رسد کارایی این گزینه برای جلوگیری از تماس های ناخواسته در تلگرام ، از بقیه موارد بیشتر است. در این حالت مشخص می‌کنید هیچ کاربر و یا مخاطبی قادر به برقراری تماس با شما نیست، مگر مخاطب‌هایی که خودتان مشخص می‌کنید.

جلوگیری از تماس های ناخواسته در تلگرام

برای اطلاع از تمامی جزییات و قابلیت‌های تماس صوتی تلگرام مطلب زیر را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید آپدیت جدید تلگرام را نیز از انتهای همین مطلب دریافت کنید.

بیشتر بخوانید:سرانجام امکان برقراری تماس صوتی با تلگرام فراهم شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. هوالرزاق

    بسیار مفید بود سایت بسیار عالی و خوبی دارید موفق و سربلند باشید