بدافزارهای مک

مک آفی از رشد بی‌ سابقه بدافزارهای مک خبر داد

کاربران، سیستم عامل مک را به دلایلی مختلفی همچون ابزارهای کارآمد، محیط ساده و امنیت بسیار بالایی که دارد، انتخاب می‌کنند. در واقع امنیت بالاتر مک علت مهاجرت بسیاری از کاربران از ویندوز بوده است. اما بر اساس گزارش‌هایی که اخیرا توسط “McAfee Labs” منتشر شده، با افزایش بی سابقه تعداد بدافزارهای مک حالا امنیت کامپیوترهای اپل بیشتر از هر زمان دیگری در خطر است.

رضد 700 درصدی بدافزارهای مک در سه ماهه پایانی 2016

شاید با شنیدن این خبر تعجب کنید اما داده‌های جمع آوری شده توسط بخش تحقیقاتی مک آفی، رشد 700 درصدی نرم افزارهای آلوده در سه ماهه پایانی سال 2016 را نشان می‌دهد. طی این دوره محققان بیش از 350 هزار نمونه جدید از فایل‌های آلوده و مجموعا 460 هزار گزارش مختلف از وجود بدافزارها در سیستم عامل مک را ثبت کرده‌اند؛ در حالی که تعداد گزارش‌ها در سه ماهه سوم سال 2016 به سختی به 50 هزار مورد می‌رسید و جالب‌تر آن‌که در سه ماهه پایانی سال 2015 تقریبا هیچ گزارش جدیدی از وجود بدافزارها ثبت نشد!

به گفته وب‌سایت “Fortune” علت رشد تصاعدی بدافزارهای مک ، افزایش روزافزون تعداد کاربران و تمایل بیشتر افراد به خریداری کامپیوترهای اپل است.

هرچند این خبر یک روی خوش نیز دارد؛ متخصصان مک آفی منبع افزایش تعداد این بدافزارها را بسته‌های تبلیغاتی موجود در اینترنت می‌دانند که عموما با باز شدن پنجره‌های پاپ آپ، سبب کاهش سرعت مرورگرها و ایجاد شرایطی آزاردهنده می‌شوند. در این شرایط همه چیز برای آلوده شدن کامپیوتر شخصی شما آماده است و اگر کاربران به اشتباه روی چیزی که از امنیت آن اطمینان ندارند کلیک کنند، سیستم آنها در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*