اولین خودروی هیبرید پلیس

اولین خودروی هیبرید پلیس دنیا توسط فورد معرفی شد

طی سال‌های اخیر شرکت فورد نیز همانند بسیاری از خودروسازان دیگر با تولید اتومبیل‌های الکتریکی مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفته است. اما بر خلاف گذشته، محصول جدید این شرکت یک اتومبیل اسپرت یا کامیون الکتریکی نیست؛ بلکه پس از تلاش‌های فراوان حالا اولین خودروی هیبرید پلیس دنیا به صورت رسمی توسط این کمپانی آمریکایی معرفی شده است.

اولین خودروی هیبرید پلیس دنیا که با نام “Ford Police Responder Hybrid Sedan” شناخته می‌شود، بر پایه نسل جدید خودروی هیبریدی فیوژن (Ford Fusion) طراحی شده و با انجام برخی بهینه‌سازی‌ها همچون افزایش سرعت و واکنش سریع، به‌زودی توسط پلیس لس آنجلس به خدمت گرفته خواهد شد.

اولین خودروی هیبرید پلیس

شما هرگز متوجه آمدن آن نمی‌شوید!

اولین خودروی هیبرید پلیس دنیا به ازای هر 38 مایل تنها یک گالن گاز مصرف می‌کند

در زیر کاپوت سازندگان از ترکیب یک پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر با یک موتور الکتریکی و باتری لیتیوم یونی همراه با چرخه اتکینسون (Atkinson-cycle) بهره برده‌اند تا کارایی به حداکثر برسد. اگرچه خودرو از هر دو این موتورها برای افزایش سرعت و شتاب خود استفاده می‌کند، اما تامین انرژی تنها از طریق باتری با سرعت حداکثر 96 کیلومتر بر ساعت (60 مایل بر ساعت) نیز امکان‌پذیر است. همچنین خودروی جدید فورد به ازای هر 38 مایل تنها یک گالن گاز مصرف می‌کند که تقریبا دو برابر میزان گاز مصرفی خودروی قبلی یعنی “Ford Police Interceptor” خواهد بود.

به گفته فورد، با احتساب اینکه قیمت هر گالن گاز 2.50 دلار باشد، به ازای یک خودروی هیبرید پلیس در هر شهر سالانه حدود 3877 دلار صرفه‌‌جویی می‌شود! همچنین با در نظر داشتن اینکه برخی مواقع خودروهای پلیس بیکار هستند، این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.

تولید نسخه پلیس خودروی فیوژن تنها گوشه‌ای از برنامه‌های گسترده این خودروساز آمریکایی به منظور الکتریکی کردن محصولاتش را نشان می‌دهد. تا سال 2020 نیز نسخه هیبریدی خودروی موستانگ (Ford Mustang) و اف 150 (Ford F-150) همراه با یک کراس اوور الکتریکی جدید توسط فورد معرفی خواهد شد. به‌علاوه توسعه نسخه هیبریدی فورد ترانزیت (Ford Transit Custom) نیز در دستور کار قرار دارد که البته محصول نهایی آن تنها در اروپا به فروش می‌رسد.

نسخه هیبریدی فورد فیوژن از تابستان پیش رو در اختیار پلیس قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*