بهترین بازی های موبایل

بهترین بازی های موبایل برای اندروید و آی او اس (14 تا 21 فروردین)

به لطف مجهز شدن گوشی های هوشمند به قویترین چیپست‌ها و پردازنده‌های گرافیکی، امروز شاهد استفاده از آن‌ها به عنوان کنسول‌های بازی همراه هستیم. با توجه به این موضوع، در دانش برنامه‌نویسی اندروید و آی او اس، بخش بازی تبدیل به یک دسته‌بندی کاملا مجزا شده است و شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان زیادی به طور شبانه‌روزی مشغول تولید و عرضه آن‌ها هستند. به دلیل این حجم زیاد، انتخاب بهترین بازی های موبایل برای اندروید و آی او اس سخت شده است، به همین دلیل هر هفته با بررسی موارد جدید افزوده شده به فروشگاه‌های عرضه اپلیکیشن‌های موبایل، برگزیده آن‌ها را در قالب بهترین بازی‌های هفته به شما معرفی می‌کنیم.

به عنوان ویژگی‌‌های مهم اغلب بهترین بازی های موبایل این هفته باید به مفرح‌بودن و همچنین نبود حجم زیادی از تبلیغات درون برنامه‌ای اشاره کرد. همچنین در بین آن‌ها موارد رایگان و پولی وجود داشته و در دسته‌بندی‌های گوناگونی قرار می‌گیرند. در بهترین بازی های موبایل اندروید و آی او اس این هفته شاهد مواردی از دسته‌بندی‌های پلتفورمر (سکوبازی)، دارای شخصیت و کاراکتر (RPG)، مسابقه‌ای و حتی استراتژیکی هستیم.

MouseBot: Escape From CatLab

سبک : اکشن | قیمت : رایگان | دانلود برای اندروید ، آی او اس

بهترین بازی های موبایل

در این بازی می‌بایست کاراکترهای MouseBot را از میان مارپیچ‌های حاوی تله مو‌ش‌های مکانیکی بسیار حرفه‌ای عبور دهید. این تله‌ها توسط گربه‌های دانشمند آزمایشگاه CatLab ایجاد شده‌اند. در صورت به دادم افتادن در آن‌ها، نتیجه واضح است. در سر راه خود می‌بایست از برخورد به کاراکترهای غول‌‎پیکر و آهنی Kitty Krusher جلوگیری کرده و هرگز بر روی مین‌ها نروید. وجود اسیدهای نابودگر و همچنین دسته‌ای از لیزرها، از دیگر موارد تهدیدکننده موش‌های رباتی شما هستند.

در مجموع 65 مرحله با سبک پلتفرم در MouseBot : Escape From CatLab وجود داشته و هرچه در دل بازی جلو می‌روید، با آزمایشگاه‌های متعلق به CatLab پیچیده‌تری روبه‌رو می‌شوید. در هر صورت باید پنیرها را جمع‌آوری کرده و بعد از آوردن آن‌ها به محل سکونت خود، شکل‌شان را عوض کنید.

 

Transformers Forged to Fight

سبک : اکشن | قیمت : رایگان | دانلود برای اندروید ، آی او اس

بهترین بازی های موبایل

در بازی Transformers : Forged to Fight به عنوان یکی دیگر از بهترین بازی های موبایل هفته، امکان رقابت با دیگر کاربران فراهم شده است. در این بازی می‌توانید از بین هر یک از کاراکترهای محبوب سری فیلم‌های ترنسفورمرز یکی را به دلخواه انتخاب کرده و سپس با دیگر ربات‌های تبدیل‌شونده به رقابت بپردازید. در بین این کاراکترها موارد بسیار محبوبی همچون آپتیموس پرایم (Optimus Prime)، مگاترون (Megatron) و بامبلبی (Bumblebee) به چشم می‌خورند. توسعه‌دهنده یکی از بهترین بازی های موبایل این هفته، در بازی Transformers : Forged to Fight لایه‌هایی از عناصر RPG قرار داده است تا به این وسیله کاربر بتواند ارتش ربات‌های خود را آماده کرده و از مقرش محافظت کند. علاوه بر آن کاربر می‌تواند از ربات‌های حمله‌کننده به مقر خود انتقام گرفته و به مقر آن‌ها آسیب‌های فراوانی وارد کند. یکی دیگر از قابلیت‌های فوق‌العاده این بازی امکان تیم‌شدن با دیگر دوستان و رقابت با کاربران در قالب رویدادهای جهانی است.

گفتنی است بازی نقش‌آفرینی (RPG –> Role-playing game)، سبکی از بازی است که در آن کاربر کنترل یک شخصیت را در دست گرفته و رفتار آن را مدیریت می‌کند. به دلیل وجود امکان کنترل کاراکتر اصلی، ممکن است بازی به روش‌های مختلفی به اتمام برسد و انتهای آن برای همه کاربران یکسان نیست.

Meganoid 2017

سبک : اکشن | قیمت : 5 دلار | دانلود برای اندروید ، آی او اس

بهترین بازی های موبایل

بازی Meganoid را باید یک پلتفورمر چالش‌برانگیز دانست که در هر سری بازی، مراحل جدیدی را ایجاد می‌کند. همانطور که در جریان بازی پیش‌ می‌روید، با استفاده از آیتم‌های مختلف توانایی‌های کاراکتر خود را افزایش داده و با سرعت بیشتری در این کشتی فضایی به این سو و آن سو بروید. نحوه پیشبرد بازی بسته به کاربر دارد. برخی ترجیح می‌دهند خیلی سریع کاراکتر را به درب خروجی برسانند، در حالی که دسته‌ای دیگر از تمامی وقت در دسترس استفاده کرده و همه امتیازات موجود در زمین بازی را جمع‌آوری می‌کنند.

فراموش نکنید اگر زمان رسیدن به درب خروجی طولانی شود، حتما در میانه‌های راه توسط پهپادها شکار خواهید شد. بد نیست بدانید در بازی‌های به سبک سکوبازی یا Platformer، کاربر می‌‎بایست با پرش از روی موانع مختلف و یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی مسیر پیشرفت خود را پیدا کند. به عنوان معروف‌ترین بازی پلتفورمر می‌توان به ماریو یا همان قارچ‌خور اشاره کرد.

 

Pixel Drifters

سبک : مسابقه‌ای | قیمت : رایگان | دانلود برای آی او اس

بهترین بازی های موبایل

در بین بهترین بازی های موبایل آی او اس هفته شاهد یک بازی ماشینی هستیم که اگرچه دو بعدی است، اما هیجان بسیار زیادی دارد. در Pixel Drifters می‌بایست خیلی محکم در صندلی راننده نشسته و مسیر خود را از بین موانع و پیچ‌های طاقت‌فرسا پیدا کنید. اجرای تکنیک‌های مختلف، جمع‌آوری سکه‌های موجود در مسیر و اتمام کامل مراحل همگی به کسب امتیاز در این بازی ختم خواهند شد.

Smurfs Bubble Story

سبک : معمایی | قیمت : رایگان | دانلود برای اندروید ، آی او اس

بهترین بازی های موبایل

اگرچه بازی Smurfs Bubble Story هم برای گوشی های اندروید و هم برای گوشی های آیفون به صورت رایگان در دسترس است، اما برای دستیابی به تمامی ویژگی‌‎های آن باید سری به قسمت پرداخت درون برنامه‌ای آن زد. هدف از این بازی، همانند بسیاری دیگر از بازی‌های پازلی، استفاده از بهترین استراتژی برای کنار هم چیدن آیکون‌های مشابه است. این دسته از بازی‌ها را Match-3 Puzzle می‌نامند. هدف نهایی، داشتن کلکسیونی از Smurf های مختلف است.

اگرچه در کلکسیون Smurf کاراکترهای محبوبی همچون Smurfette ،Hefty ،Brainy و Clumsy می‌توانند وجود داشته باشند، اما هرگز به آن‌ها محدود نمی‌شوند. به نظر می‌رسد توسعه بازی به شرکت‌های خارجی سپرده نشده، چرا که Smurfs Bubble Story توسط بخش بازی Sony Pictures Television ایجاد شده است.

 

Hot Hands

سبک : سرگرم‌کننده | قیمت : رایگان | دانلود برای اندروید ، آی او اس

بهترین بازی های موبایل

در بازی Hot Hands می‌توانید از بین دسته‌بندی‌های مختلف، از برندگان جایزه گرفته تا ستاره‌های تلویزیونی و خوانندگان دست به انتخاب بزنید. بعد از دیدن عکس یکی از افراد مشهور بر روی صفحه، نام وی را گفتته و سپس دکمه قرمز را بزنید. در انجام این کار عجله کنید، چرا که تنها سه ثانیه برای تشخیص هر فرد مشهور در اختیار دارید. اگر صدا زدن سریع نام افراد مشهور را دوست ندارید، می‌توانید بازی را به نحو دیگری پیش ببرید. وجود حالت‌های مختلف در بازی Hot Hands آن را تبدیل به یکی از بهترین بازی های موبایل هفته کرده است.

Ellie & Max

سبک : معمایی | قیمت : 2 دلار | دانلود برای اندروید ، آی او اس

بهترین بازی های موبایل

یکی از دلایلی که Ellie & Max را در بین بهترین بازی های موبایل قرار داده ظاهر بسیار جذاب و متفاوت آن در مقایسه با دیگر بازی‌های سبک پازلی است. می‌توانید با چرخش مسیر خود، به راحتی از ابتدا تا انتهای هر مرحله بروید. داستان بازی پیرامون یک دختر کوچک با نام Ellie و سگ وفادار او با نام Max می‌چرخد.

Krosmaga

سبک : استراتژیک با سبک کارتی | قیمت : رایگان | دانلود برای اندروید ، آی او اس

بهترین بازی های موبایل

پیروزی در بازی Krosmaga در گرو استفاده از مهارت‌های فردی است. در دنیای این بازی که Krosmoz نام دارد، دوازده خدا وجود داشته و هر کدام موجودات متفاوتی را خلق کرده‌اند. برخلاف خود خدایان، آفریده‌های آن‌ها فناپذیر هستند، به همین دلیل هر کدام یک از خدایانی که استراتژی جنگ مناسبی نداشته باشد، تمامی مخلوقات خود را به کام مرگ می‌کشاند.

در این بازی باید به ساخت عرشه پرداخته و چند برج‌ دفاعی برای محافظت از مقر خود ایجاد کنید. اگر جزو کاربرانی هستید که در میان بهترین بازی های موبایل به دنبال مواردی سرگرم‌کننده می‌گردید، Krosmaga برای شما مناسب نیست، اما اگر غرق شدن در بازی، تمرکز بالا و داشتن استراتژی خوب برای پیروزی را دوست دارید، حتما این بازی را دانلود و نصب کنید.

 

Versus The Elite Trials

سبک : RPG | قیمت : 4 دلار | دانلود برای اندروید ، آی او اس

بهترین بازی های موبایل

بازی Versus The Elite Trials را باید متفاوت‌ترین مورد در بین بهترین بازی های موبایل هفته دانست

بازی Versus The Elite Trials را باید موردی خاص در بین بهترین بازی های موبایل این هفته دانست که در واقع یک رمان فعل و انفعالی متشکل از 140 هزار کلمه است. در واقع خبری از محیط گرافیکی نیست و بازی تماما بر اساس متن است. حتی خبری از جلوه‌های ویژه و صوتی نیز در آن نیست. برخلاف آن چه تصور می‌کنید، هیجان این بازی بسیار بالاست و قدرت تخیل کاربر را بعد از درگیر شدن وی با بازی، به صورت غیر قابل توقفی رو به جلو می‌برد. در این نسخه، که در ادامه بازی Versus: The Lost Ones آمده است، شما در نقش یکی از زندانیان گیر افتاده در سیاره Versus هستید و باید برای انتخاب افرادی که در نبردهای گلادیاتوری مرگ‌بار شرکت می‌کنند، نظر خود را بگویید. در واقع به جز شما دوازده زندانی دیگر نیز وجود دارند و در هر سری برای انتخاب فردی که می‌میرد یا زنده می‌ماند، رای‌گیری می‌شود.

Quantum Revenge

سبک : آرکید | قیمت : 3 دلار | دانلود برای اندروید ، آی او اس

بهترین بازی های موبایل

در چند صد سال آینده انسان‌ها کره زمین را ترک کرده و شروع به مسکونی‌سازی کردن دیگر منظومه‌های خورشیدی می‌کنند. البته این تخلیه سیاره بدون دلیل نیست، چرا که ارتش موجودات فضایی به ما حمله کرده و رفته رفته سکونت در زمین را غیر ممکن می‌کنند. آن‌ها در تلاشند هیچ موجود زنده‌ای بر روی زمین باقی نگذارند. همانطور که در مطالب پیشین نیز مشاهده کرده‌اید، همواره در بین بهترین بازی های موبایل هفته مواردی دارای مضمون حمله موجوات فضایی وجود دارند.

درباره این سبک از بازی‌ها باید بدانید بازی‌های ویدیویی آرکید (Arcade)، اغلب مواقع دارای مراحل کمی بوده و با جلو رفتن در بازی به درجه سختی آن‌ها افزوده می‌شود.

Slayaway Camp

سبک : معمایی | قیمت : 3 دلار | دانلود برای آی او اس

بهترین بازی های موبایل

این بازی معمایی اگرچه دارای گرافیک ساده و گیم پلی آرامی است، اما درون مایه خون‌آلودی دارد و تداعی‌کننده اولین بازی‌های ویدیویی ترسناک است. در این بازی هیچ کاراکتری در یک موقعیت امن نیست، چرا که هیچ نیروی امنیتی قدرت کافی برای اعمال قانون ندارد. داستان بازی در حوالی دهه 1980 می‌گذرد.

Yodanji The Roguelike

سبک : RPG | قیمت : 3 دلار | دانلود برای اندروید ، آی او اس

بهترین بازی های موبایل

در بین بهترین بازی های موبایل این هفته به یک بازی دیگر که ترکیبی از چند سبک است برخورد می‌کنیم. بازی Yodanji The Roguelike یک RPG دارای سبک سرگرم‌کننده بوده و هدف اصلی در آن طی کردن مراحل و کشتن هیولاهای موجود در سر راه بدون برخورد به آن‌ها است.

 

Cell 13

سبک : معمایی | قیمت : 1 دلار برای اندروید، 4 دلار برای آی او اس | دانلود برای اندروید ، آی او اس

بهترین بازی های موبایل

در Cell 13 خود را در داخل یکی از سیزده سلول غول‌پیکر بازی زندانی پیدا خواهید کرد. برای رهایی از این مسیرهای پرپیچ و خم باید از پس معماهای زیادی بربیایید، وگرنه خبری از خلاصی از زندان نیست. در این بازی آن‌چنان تنها نیستید، چرا که یک ربات با نام Chester نیز وجود دارد. در هر صورت برای رسیدن به مسیر پایانی باید خلاقیت به خرج داده و به روش‌هایی نوآورانه مسیری به سمت خروجی پیدا کنید.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*