حذف خودکار فایل های زائد در ویندوز 10

آشنایی با قابلیت حذف خودکار فایل های زائد در ویندوز 10

یکی از آزاردهنده‌ترین موارد هنگام استفاده از کامپیوتر، نبود فضای کافی برای ذخیره‌سازی است. معمولا کاربرانی که از حافظه‌هایی با ظرفیت کمتر استفاده می‌کنند با چنین مشکلی به‌خوبی آشنا بوده و دائما در حال مدیریت اطلاعات خود هستند. اما شاید قابلیت حذف خودکار فایل های زائد در ویندوز 10 که در آپدیت جدید سیستم عامل محبوب مایکروسافت به آن اضافه شده، در این راه همراه خوبی باشد.

قابلیت حذف خودکار فایل های زائد در ویندوز 10 فعلا در نسخه آزمایشی قابل استفاده است

برخی از کاربران از نرم افزارهای جانبی همچون “CCleaner” به منظور پاک کردن فایل های اضافی استفاده می‌کنند. به‌علاوه، از گذشته نیز ابزارهای متعددی همچون “Disk Cleanup” در سیستم عامل ویندوز قرار داده شده که توانایی بالایی در پاکسازی این اطلاعات دارند. اما اگر زمان کافی برای انجام این کار و مدیرت آن را ندارید، بهتر است بدانید در آپدیت جدید “Windows 10 Creators” انجام این کار به صورت اتوماتیک امکان‌پذیر است!

کاربرانی که در طرح ویندوز اینسایدر (Windows Insider) مایکروسافت حضور دارند، می‌توانند از قابلیت جدید حذف خودکار فایل های زائد در ویندوز 10 استفاده کنند. برای فعال کردن این حالت ابتدا وارد تنظیمات شده و سپس از بخش سیستم، وارد قسمت “Storage” شوید. در این قسمت گزینه‌ای جدید با عنوان “Storage sense” اضافه شده که البته در حالت پیش‌فرض غیر فعال است. بعد از فعال کردن این گزینه، برای اعمال تنظیمات مختلف می‌توانید از “Change how we free up space to” استفاده کنید.

با فعال کردن این قسمت، حالا ویندوز 10 به صورت خودکار فایل‌های موقتی که برنامه های شما از آنها استفاده نمی‌کنند و فایل‌هایی که بیشتر از 30 روز در سطل آشغال ویندوز هستند را حذف خواهد کرد. هرچند، تنظیمات این بخش را در هر زمان می‌توان تغییر داد.

وجود چنین حالتی در ویندوز 10 کارآمد است و آن دسته از افرادی که مدیریت سیستم و حذف فایل‌های اضافی را فراموش می‌کنند، می‌توانند روی قابلیت جدید سیستم عامل محبوب مایکروسافت حساب باز کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام دستتون درد نکنه
    من یه مشکلی جدیدا برخورد کردم که کلی فایل دانلودیم حذف شد! سرچ کردم دیدم انگار یه گزینه بوده من تیک زدم و خودم باعث حذف فایلام شدم! به هر حال یه مطلب آموزشی خوندم قضیه برام روشن شد شاید به کار شما هم بیاد: [] درایو سی من ۶۴ گیگ اس اس دی هست مشکل کمبود فضا همیشه اذیت میکنه! توصیه میکنم لپتاپ با درایو سی به این صورت نخرید که همچین جریاناتی برای شما اتفاق نیافته.