آیا اپل قصد دارد یک پورت تبدیل MagSafe به یو اس بی سی تولید کند؟

آیا اپل قصد دارد یک پورت تبدیل MagSafe به یو اس بی سی تولید کند؟

پورت مغناطیسی MagSafe که در مدل های قدیمی‌تر لپ تاپ های اپل به منظور اتصال آداپتور و شارژر دستگاه از آن استفاده می‌شد، تقریبا در تمام مدل های مدرن‌تر مک بوک های این کمپانی حذف شده و یک پورت یو اس بی نوع سی، جایگزین آن شده است. البته با خرید دستگاه هایی نظیر مک بوک ایر، کاربران اپل همچنان می‌توانند از قابلیت‌های جذاب این پورت بهره ببرند، اما اگر به هر دلیلی علاقه‌ای به خرید سری ایر ندارید، در ادامه خبر جالبی برایتان داریم.

طبق گزارشی که ساعاتی پیش منتشر شده است، این احتمال وجود دارد که یک مبدل پورت MagSafe به پورت یو اس بی نوع سی به زودی تولید شده و در فروشگاه‌های اپل به فروش برسد. طبق اطلاعات پتنتی که سال گذشته از سوی اپل به ثبت رسیده و جزییات آن به تازگی از طریق خبرگزاری Mashable رسانه‌ای شده است، اهالی کوپرتینو به تولید این مبدل علاقه‌مند هستند و احتمال بالایی وجود دارد که با استفاده از آن، کاربران مک بوک بتوانند پورت MagSafe را به درگاه یو اس بی نوع سی دستگاه خود متصل کرده و از ویژگی‌های آن بهره ببرند.

پورت MagSafe به سبب برخورداری از ویژگی مغناطیسی و طراحی فوق‌العاده‌ی آن، سبب می‌شود که در صورت گیر کردن دست و پای افراد و کشیده شدن کابل شارژ، پورت به راحتی از بدنه جدا شود و مشکلی از بابت سقوط مک بوک و یا آسیب دیدن کابل شارژر به وجود نیاید. با توجه به این قابلیت و اتصال آسان این پورت به بدنه، تولید یک مبدل می‌تواند گزینه‌ای بسیار جذاب باشد و همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، کاربران می‌توانند با استفاده از آن به انتخاب‌های متنوع‌تری دسترسی داشته باشند و بر مبنای علاقه‌ی شخصی خود، از پورت یو اس بی نوع سی و یا پورت MagSafe استفاده کنند:

آیا اپل قصد دارد یک پورت تبدیل MagSafe به یو اس بی سی تولید کند؟

راه‌های دیگری نیز برای استفاده از MagSafe در مدل‌‌های جدید وجود دارد

البته اگر نمی‌خواهید تا زمان عرضه شدن این مبدل از سوی اپل صبر کنید و همین حالا علاقه‌مندید که کابل شارژر MagSafe را به پورت یو اس بی نوع سی مدل جدید مک بوک خود متصل نمایید، می‌توانید از تولیدات کمپانی‌های شخص ثالث دیگری نظیر برند Griffin بهره ببرید. کابل ارتباطی مشابهی از سوی گریفین تولید شده که ۴۰ دلار قیمت دارد و همین ویژگی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

جالب است بدانید که دقیقا در همان روزی که گریفین از مبدل مغناطیسی BreakSafe خود رونمایی کرده است، پتنت جدید اپل نیز به ثبت رسیده است و این احتمال وجود دارد که همزمانی این دو رویداد، اتفاقی نبوده باشد. به هر صورت این امکان نیز وجود دارد که از این پتنت اپل در موارد دیگر و یا توسط سازندگان دیگری بهره گرفته شود و شاهد تولید و فروش آن از سوی اهالی کوپرتینو نباشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*