تست باتری گلکسی اس 8 پلاس

نتیجه تست باتری گلکسی اس 8 پلاس و میزان دوام آن را مشاهده کنید

بدون شک گلکسی اس 8 پلاس (Galaxy S8 Plus) یکی از بهترین گوشی های هوشمند سال 2017 است ؛ داشتن صفحه نمایشی غول پیکر با وجود اندازه بدنه نه چندان بزرگ و طراحی منحصربه‌فرد از جمله دلایلی هستند که این گوشی را فارغ از مشخصات سخت افزاری بسیار قابل توجه آن به محصولی ایده‌ال تبدیل می‌کنند. اما باتری آن چطور؟ آیا باتری 3 هزار و پانصد میلی‌آمپر ساعتی این گوشی می‌تواند از پس نیرو رسانی به یک صفحه نمایش 6.2 اینچی در کنار پردازنده قدرتمند اگزینوس 8895 (و یا اسنپدراگون 835 در نسخه‌های مختص آمریکا) بر بیاید؟ با بررسی نتیجه تست باتری گلکسی اس 8 پلاس می‌توان به جواب این سوالات رسید.

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، چیپست‌ قدرتمند اگزینوس 8895 و یا اسنپدراگون 835 در کنار صفحه نمایش فوق‌العاده غول‌پیکر 6.2 اینچی با رزولوشن کواد اچ‌دی پلاس (2960 در 1440 پیکسل)، مصرف باتری بسیار زیادی دارند. از طرفی دیگر، با توجه به مشخص شدن دلایل انفجار گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7)، سامسونگ احتیاط را رعایت کرده و از قرار دادن یک باتری غول‌پیکر با ظرفیت 4 هزار میلی‌آمپر ساعت و یا بیشتر در این گوشی خودداری کرده است. بعد از معرفی رسمی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، یکی از سوالات اصلی کاربران این بود که آیا باتری 3 هزار و پانصد میلی‌آمپر ساعتی مدل بزرگتر توان انرژی‌ رسانی کافی به این گوشی را دارد یا خیر.

تست باتری گلکسی اس 8 پلاس

برای تست باتری گلکسی اس 8 پلاس در شرایط استاندارد، میزان نور صفحه نمایش بر روی 200 نیتس قرار داده شد، مقداری که برای استفاده از گوشی در یک محیط بسته کافی است. دیگر گوشی های مورد بررسی برای مقایسه میزان دوام باتری گلکسی اس 8 پلاس با آن‌ها، کاملا وضعیت یکسانی داشتند. باید اعتراف کنیم انتظار نتیجه به دست آمده از تست باتری گلکسی اس 8 پلاس را نداشتیم! این گوشی غول‌پیکر، به خوبی باتری را مدیریت کرده و در مقایسه با دیگر پرچمداران، دوام بسیار خوبی دارد. یک نکته مهم را فراموش نکنید. در این تست باتری گلکسی اس 8 پلاس ، رزولوشن صفحه نمایش بر روی همان حالت پیشفرض یعنی فول اچ‌دی پلاس (2220 در 1080 پیکسل) قرار داشت. بدون شک با قرار دادن رزولوشن بر روی حداکثر حالت ممکن یعنی 2960 در 1440 پیکسل، دوام باتری کاهش پیدا می‌کند.

در تصویر زیر نتیجه تست باتری گلکسی اس 8 پلاس و میزان دوام آن در مقایسه با دیگر پرچمداران را مشاهده می‌کنید.

تست باتری گلکسی اس 8 پلاس

در این آزمایش، گلکسی اس 8 پلاس توانست تحت استفاده مداوم 8 ساعت کامل دوام بیاورد. در نظر داشته باشید زمان دوام گلکسی اس 7 اج (Galaxy S7 edge) با وجود داشتن صفحه نمایش 5.7 اینچی (کوچکتر) و باتری 3 هزار و ششصد میلی‌آمپر ساعتی (بزرگتر)، هفت ساعت و هجده دقیقه است! مدل بزرگتر پرچمدار جدید سامسونگ همچنین توانسته گوشی های گوگل پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) و وان پلاس 3 تی (OnePlus 3T) را نیز در تست دوام باتری پشت سر بگذارد. فراموش نکنید اگرچه دوام باتری آیفون 7 پلاس (iPhone 7 Plus) یک ساعت از دوام باتری گلکسی اس 8 پلاس بیشتر است، اما در عوض شارژ شدن آن بیش از سه ساعت طول می‌کشد. در ویدیوی مطلب زیر می‌توانید این موضوع را مشاهده کنید.

همانطور که در این آزمایش مشاهده کردید، بیشتر از ظرفیت عددی بالای باتری، نحوه مدیریت انرژی در گوشی اهمیت دارد. فراموش نکنید ملاک اصلی ما، وجود تعادل میان مشخصات سخت افزاری و همچنین میزان دوام باتری است.

تست باتری گلکسی اس 8 پلاس

بدون شک گوشی های میان‌رده و اقتصادی زیادی وجود دارند که دوام باتری آن‌ها به مراتب بیشتر از این‌ها است، اما نتیجه تست باتری گلگسی اس 8 پلاس نشان می‌دهد این گوشی با وجود مجهز شدن به صفحه نمایشی بسیار غول‌پیکر به همراه رزولوشنی بالا، قدرتمندترین چیپست حال حاضر بازار موبایل و همچنین 4 گیگابایت حافظه رم و دیگر مشخصه‌های رده بالا، مدیریت انرژی بسیار خوبی دارد.

تست باتری گلکسی اس 8 پلاس برای ارزیابی سرعت شارژ

یکی از مهمترین فاکتورها، سرعت شارژ شدن 0 تا 100 درصد باتری گوشی است. اگر یک باتری با استفاده مداوم حتی تا دو روز کامل دوام بیاورد، اما شارژ شدن مجدد آن به عنوان نمونه چهار ساعت طول بکشد، باز هم از نظر کاربران ارزش زیادی ندارد. از آنجایی که گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به فناوری شارژ سریع سامسونگ با عنوان Fast Adaptive Charging مجهز شده‌اند، از این بابت مشکلی وجود ندارد.

تست باتری گلکسی اس 8 پلاس

در تست باتری گلگسی اس 8 پلاس شاهد شارژ شدن 0 تا 100 آن طی یک ساعت و چهل دقیقه بودیم. این زمان ایده‌ال نیست، با این وجود در مقایسه با میزان دوام باتری کاملا قابل قبول است. بد نیست بدانید گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس از فناوری شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. با سپاس از نوشتتون
    اما اون بخشی رو که نوشتید اس۷ اج 5.7اینچه رو درست کنید
    5.5 اینچ

  2. زنده باد سامسونگ