نمایشگاه هفته طراحی میلانو

نورپردازی بزرگ ال جی با همکاری Tokujin Yoshioka در نمایشگاه هفته طراحی میلانو

شرکت ال جی با همکاری Tokujin Yoshioka، طراح ژاپنی، با برپایی یک نورپردازی در مقیاس بزرگ، فلسفه طراحی انسان‌محور خود را در بزرگترین نمایشگاه طراحی به نمایش گذاشت و به نمایشگاه هفته طراحی میلانو با عنوان «حواس آینده» روشنایی بخشید. هفته طراحی میلانو، بزرگ‌ترین و معروف‌ترین گردهمایی دنیا در بزرگداشت هنر طراحی است.

نمایشگاه هفته طراحی میلانو امسال با نورپردازی بزرگ ال‌ جی به وسیله طراح ژاپنی Tokujin Yoshioka، رنگ تازه‌ای به خود گرفت. این نورپردازی که با عنوان حواس آینده (S.F: Senses of the Future) انجام شده، در پی نشان دادن رابطه انسان و طبیعت است تا فلسفه انسان‌محور طراحی‌های ال ‌جی را به نمایش بگذارد. این نمایشگاه از 4 تا 9 آپریل در Superstudio Più شهر میلان برگزار می‌شود.

نمایشگاه هفته طراحی میلانو

نورپردازی حواس آینده در نمایشگاه هفته طراحی میلانو

S.F (حواس آینده) بازدیدکنندگان را به جشنی برای نمایش احساساتشان دعوت می‌کند و به وسیله ترکیبی از فناوری فوق ‌پیشرفته ال‌ جی و طراحی تجربی فوق‌العاده Tokujin Yoshioka به آن‌ها نشان می‌دهد آینده چگونه خواهد بود. بخشی از نمایشگاه هفته طراحی میلانو به داستان امید به آینده می‌پردازد و این موضوع را از طریق وسایل عادی زندگی روزمره مردم مانند «S.F Chairs:صندلی حواس آینده» بازگو می‌کند؛ اما این صندلی‌ها یک صندلی معمولی نیستند، بلکه از داستان‌های علمی تخیلی الهام گرفته شده‌اند. مجموعه 17 صندلی به گونه‌ای هنرمندانه با نورهای OLED که تنها 15 میلی‌متر ضخامت دارند پوشانده شده‌اند. این صندلی‌ها به خاطر نوردهی هوشمندانه از دو طرف پنل در عین ایستایی، پویا نیز هستند و جلوه‌ای از زندگی پرسرعت مدرن را به نمایش می‌گذارند. بازدیدکنندگان می‌توانند روی این صندلی‌ها نشسته و همان زمان نسل آینده فناوری صفحه ‌نمایش را تجربه کنند.

نمایشگاه هفته طراحی میلانو

یکی دیگر از بخش‌های نمایشگاه هفته طراحی میلانو به اسم دیوار خورشیدی (Wall of the Sun) متشکل از ساختاری به طول 5 متر و عرض 16 متر است که از نزدیک به 30 هزار ماژول نوردهی منفرد OLED تشکیل می‌شود؛ ماژول‌های نوری خاصی که بسیار با لامپ‌های قدیمی متفاوتند. این دیوار به آرامی امواج نوری ایجاد کرده و به وسیله این پرتوهای نوری، حس راحتی و گرما در روزهای آفتابی را شبیه‌سازی می‌کند. این دیوار بی‌نظیر، نشان می‌دهد که چگونه نورپردازی انسان‌محور سبب تغییر فضای اطراف ما در آینده‌ای نه چندان دور خواهد شد.

Tokujin Yoshioka در این رابطه می‌گوید:

این همکاری برای من نه تنها تجربه فوق‌العاده‌ای بود، بلکه فرصتی چالش‌برانگیز برای خلق یک اثر هنری بود که برای اولین بار در نوع خود محسوب می‌شد. من باور دارم مردم به ‌وسیله‌ی این نورپردازی عظیم و فناوری پیشرفته ال‌ جی می‌توانند به صورت حساس‌تری با طبیعت ارتباط برقرار کنند.

Noh Chang-ho، رئیس بخش طراحی شرکت ال‌ جی نیز می‌گوید:

همکاری با آقای Tokujin Yoshioka و مشاهده نحوه استفاده از فناوری ال‌ جی در ایده‌هایشان، تجربه فوق‌العاده‌ای بود. طراحی ال ‌جی مبتنی بر تلاش برای گسترش مرزهای نوآوری و در عین ‌حال شناسایی نیازهای مشتریان است. این همکاری فرصتی بی‌همتا برای نشان دادن جلوه‌ای متفاوت از تلاش مداوم LG برای ساختن زندگی هرچه بهتر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*