کاوش سطوح یخی قمرها و سیارات با جدیدترین نمونه های اولیه رباتیک ناسا

تماشا کنید: کاوش سطوح یخی قمرها و سیارات با جدیدترین نمونه های اولیه رباتیک ناسا

ناسا به تازگی، اطلاعاتی در مورد نمونه‌های اولیه ربات‌های کاوشگر در حال توسعه خود ارائه کرده است. این ربات‌ها مخصوص کاوش بر روی سطوح یخی سیارات و قمرهایی مانند قمر اروپا (Europa) سیاره مشتری و یا قمر تایتان سیاره زحل هستند که ابزار مختلفی برای حفاری و نمونه‌برداری دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی جدیدترین نمونه های اولیه رباتیک ناسا بپردازیم.

نمونه های اولیه روباتیک ناسا جزوه پروژه تحقیقاتی “Ocean Worlds Mobility and Sensing”، زیرمجموعه هیئت ماموریت‌های تکنولوژی فضایی (STMD) هستند که توانایی حرکت بر روی سطوح یخی، حفاری عمیق در یخ و نمونه‌برداری از بخش‌های منجمد اجرام آسمانی را دارند.

کاوش سطوح یخی قمرها و سیارات با جدیدترین نمونه های اولیه رباتیک ناسادر میان این نمونه‌های اولیه، رباتی وجود دارد که نوعی محفظه خلا به همراه یک منبع حرارتی دارد؛ این ربات در هنگام حفاری در سطوح منجمد، نسبت به دمای پایین محیط اطراف مقاومت است و می‌تواند بدون یخ‌زدگی، به کار خود ادامه دهد. همچنین، محققین ناسا در حال کار بر روی توسعه کاوشگری جدید هستند که قادر خواهد بود به راحتیِ مریخ نورد کنجکاوی (Curiosity)، بر روی سیاره‌ها و قمرهای با دماهای پایین حرکت کند. از چالش‌هایی که این محققین پیش روی خود دارند می‌توان به شکاف‌های یخی، جت‌های گازی و دانه‌های یخی که مانند شن ناپایدارند و باعث توقف چرخ‌های ربات می‌شوند، اشاره کرد.

کاوش سطوح یخی قمرها و سیارات با جدیدترین نمونه های اولیه رباتیک ناسا

ناسا در حال برنامه‌ریزی برای نمونه‌برداری از سطوحی مانند قمر اروپا است که برای عملی‌سازی آن، نیاز به وسایلی برای بریدن تکه‌های یخ و جمع‌آوری نمونه دارد. یکی از نمونه های اولیه رباتیک ناسا روشی تفاوت برای نمونه‌برداری پیشنهاد کرده است؛ این ربات یک بازوی مخصوص برای پرتاب وسایل نمونه‌برداری دارد که قادر است این وسایل را تا فاصله ۳۰ متری پرتاب کرده و پس از اتمام کار، آن‌ها را از طریق قرقره‌ای بازیابی کند.

البته برنامه‌ای فوری برای کاوش اجرام آسمانی منجمد وجود ندارد، اما آژانس فضایی ناسا قصد دارد در دو دهه آینده، جستجو برای یافتن نشانه‌های حیات را بر روی این اجرام آغاز کند. در طول این مدت نیز، نمونه های اولیه ربات‌های مورد نظر، پیشرفته‌تر شده و به مراحل اجرایی می‌رسند.

ویدیوی معرفی جدیدترین نمونه های اولیه رباتیک ناسا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*