سیستم عامل وبگردی

اندروید محبوب‌ترین سیستم عامل وبگردی جهان شد

به خاطر دارید زمانی اینترنت تنها از طریق رایانه‌ها در دسترس بود؟ این موضوع تنها به چند سال قبل برمی‌گردد و تقریبا تا یک ماه پیش بیشترین وب‌گردی کاربران توسط دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز انجام میشد. اما حالا طبق جدیدترین پژوهش‌ها به نظر می‌رسد سیستم‌عامل اندروید به محبوب‌ترین سیستم عامل وبگردی در جهان تبدیل شده باشد. با مشروح خبر همراه ما باشید.

سال‌هاست می‌توانیم به کمک تلفن‌های همراه خود وارد فضای اینترنت شویم؛‌ اما خیل عظیمی از کاربران، پلتفرم رایانه و ویندوز را جهت وبگردی به گوشی‌های هوشمند ترجیح می‌دهند. با این حال به نظر می‌رسد پیشرفت شرکت‌های سازنده این گجت‌ها حالا موجب شده است کاربران بیشتری جهت وبگردی از آنها بهره ببرند. طبق جدیدترین آمار منتشر شده توسط StatCounter، سیستم‌عامل ویندوز حالا جای ویندوز مایکروسافت را به عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل وبگردی جهان گرفته است.

در ماه مارس، حدود 39.93 درصد از ترافیک وب جهانی مربوط به گجت‌های اندرویدی بوده است. در حالی که سهم ویندوز از این بخش حدود 37.91 درصد بود. بنابراین ویندوز برای اولین بار جای خود به عنوان محبوب‌ترین سیستم عامل وبگردی را به سیستم عامل محبوب گوگل داده است.

این آمار طی سال‌های گذشته رو به پیشرفت بوده است؛ در سال 2012 در آمارهای منتشر شده تنها 2.2 درصد از سهم ترافیک جهانی مربوط به گوشی‌های اندرویدی بود. حالا با یک جهش چشمگیر شاهد شکسته شدن رکورد ویندوز توسط سیستم‌عامل گوگل هستیم.

این یک نقطه پایان برای یک عصر طولانی از عرصه تکنولوژی است. حالا دوران فرمانروایی جهانی مایکروسافت در بازار سیستم‌عامل‌ها از سال 1980 دیگر به اتمام رسیده است. همچنین سیستم‌عامل اندروید که تا 5 سال قبل تنها 2.4 از سهم ترافیک اینترنت جهانی را در اختیار داشت حالا کم کم جای ویندوز را به عنوان محبوب‌ترین سیستم عامل وبگردی جهان به دست آورده است – آدوهان کولن، مدیرعامل شرکت CEO

در نمودار زیر به خوبی روند پیشرفت سیستم عامل اندروید از سال 2012 را مشاهده می‌کنید. این نمودار تمامی پلتفرم‌ها از قبیل دسکتاپ، تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها را شامل می‌شود. ویندوز هنوز هم 84 درصد از ترافیک جهانی وب را در اختیار دارد و به نظر نمی‌رسد این آمار به زودی تغییر کنید.

سیستم عامل وبگردی

با این حال بازار تکنولوژی طی سال‌های گذشته به خوبی رشد داشته است و آمار این شرکت به خوبی این موضوع را به ما ثابت می‌کند. بنابراین در صورت بروز تغییرات ناگهانی و بزرگ در این نمودار در سال‌های پیش رو، نباید آنچنان غافلگیر شویم. نظر شما در این زمینه چیست؟ شما بیشتر از چه پلتفرم و سیستم‌عاملی جهت وب‌گردی استفاده می‌کنید؟ منتظر نظرات شما هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*