آپدیت آی او اس 10.3

آپدیت آی او اس 10.3 مشکل تماس خودکار با پلیس را برطرف کرد

هفته گذشته، آپدیت آی او اس 10.3 به صورت رسمی برای محصولات اپل عرضه شد و هم‌اکنون کاربران می‌توانند این به‌روزرسانی را که علاوه بر مشکلات کلی، یکی از مهم‌ترین باگ‌های این سیستم عامل را نیز برطرف می‌کند، دریافت کنند.

بسیاری از کاربران و توسعه‌دهندگان به منظور همکاری با سازندگان، مشکلات و باگ‌های موجود را گزارش می‌کنند تا سو استفاده‌های اینترنتی به حداقل برسند. در این میان برخی دیگر نیز با بهره‌برداری از این شکاف‌ها، دردسرهای زیادی ایجاد می‌کنند.

اگر به یاد داشته باشید حدود 5 ماه پیش بود که نوجوانی از ایالت آریزونا با استفاده از باگ خطرناک سیستم عامل آی او اس و ایجاد لینکی جعلی در شبکه اجتماعی توییتر، مشکلات بسیاری را برای سیستم تلفن اورژانس 911 به وجود آورد. درواقع تلفن کاربران به محض باز کردن این لینک، به صورت خودکار، 911 را شماره‌گیری می‌کرد و این کار تا زمانی‌که دستگاه خاموش شود، ادامه داشت! جالب است بدانید تا آن زمان، این لینک 117 هزار و 502 بار کلیک شده است.

آپدیت آی او اس 10.3 ، این باگ را به صورت کامل برطرف می‌کند

راه حل اپل برای مقابله با این مشکل ساده است؛ به جای اینکه تلفن مورد نظر بلافاصله پس از انتخاب شماره‌گیری شود، کاربران باید یک بار دیگر صفحه گوشی خود را لمس کنند. درواقع می‌توان این روش را نوعی تایید دو مرحله‌ای در نظر گرفت. این نوجوان بعد از دستگیری به جرم دستکاری در سیستم‌های کامپیوتری، اذعان داشت که هدف او خراب‌کاری و ایجاد مزاحمت نبوده و تنها قصد شوخی کردن با اپل را داشته است.

با اینکه آپدیت آی او اس 10.3 بعد از مدتی طولانی در اختیار کاربران قرار گفته، اما مهندسان اپل این مشکل را از هر جهت برطرف کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*