دوربین اصلی گلکسی اس 8

چرا سامسونگ دوربین اصلی گلکسی اس 8 را ارتقا نداد؟

گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S8 & S8+) محصولاتی تمام عیار و جذاب هستند: یک نمایشگر جدید که که بزرگ‌تر از هر زمان دیگری در یک گوشی جای گرفته، یک چیپست جدید و یک دستیار دیجیتالی جدید در این گوشی تعبیه شده است. با این حال، یک چیز است که جدید نشده و آن هم دوربین اصلی گلکسی اس 8 و برادر بزرگتر آن است.

هرچند به نظر می‌رسد اس 8 از چیپ های جدید تصویر استفاده می‌کند، اما تغییرات بنیادینی در آن دیده نمی‌شود. شاید این قضیه باعث شده دوربین اصلی گلکسی اس 8 در شرایط نوری کم تصاویری بهتر را بگیرد، اما سامسونگ در طول رویداد رونمایی از دو کهکشانی جدید خود به تفاوت چشمگیری در این بخش از آن‌ها اشاره نکرد. از آنجایی که سامسونگ طی سالیان اخیر معمولا تغییرات عمده‌ای را در دوربین گوشی های خود به وجود آورده است، شاید این تصمیم عجیب به نظر می‌رسد. در طول 4 رویداد رونمایی پیشین این شرکت، سامسونگ 5 الی 7 دقیقه از زمان کل را در مورد دوربین های گوشی خود به صحبت پرداخته است. برای یک رویداد که بین 45 الی 1 ساعت برگذارد می‌شود این زمان زیادی خواهد بود. اما در رویداد مربوط به رونمایی از خانواده گلکسی اس 8، آن‌ها تنها 2 دقیقه را صرف معرفی بخش دوربین گوشی جدید خود کردند.

قطعا 2 دقیقه اختصاص دادن برای آنچه که پس از مشخصات فنی یکی از نقاط مهم فروش گوشی های هوشمند از اواخر سال 2000 میلادی تا به امروز بوده کم است. این یک تضاد نامطلوب نسبت به کنفرانس های مطبوعاتی گذشته شرکت سامسونگ است که همیشه تمرکز ویژه‌ای را بر روی مشخصات و قابلیت‌های دوربین گوشیشان داشتند. به طور مثال سامسونگ در سال 2013 و رویداد معرفی گلکسی S4، مانور پر خرجی بر روی معرفی بخش دوربین این گوشی داده بود و بازیگرانی را نشان می‌داد که از گوشی سامسونگ برای عکاسی استفاده می‌کنند.

دوربین اصلی گلکسی اس 8

پس چرا سامسونگ این رویه را تغییر داده است؟ زیرا دوربین گوشی گلکسی اس 7 به اندازه کافی خوب بود. آن کاملا قدرتمند بود، با دوربین های گوگل پیکسل و آیفون 7 عملکرد یکسانی ارائه می‌کرد و حتی در برابر بسیاری دیگر از گوشی ها نیز عملکرد خوبی را ارائه می‌کرد. این قضیه به سامسونگ کمک کرده تا بر روی چیزهای دیگری تمرکز کند تا بتواند در سایر موارد نیز عملکرد قابل قبولی را ارائه کند؛ اجزایی نظیر نمایشگری زیبا‌تر و بزرگ‌تر و البته برخی از اصلاحات سخت افزاری دیگر که اینک قدرتمندتر شده‌اند. این قضیه همچنین به سامسونگ کمک کرد تا با بیکسبی (Bixby) وارد دنیای دستیاران مجازی شود.

اما سامسونگ تصمیم گرفت به جای دوربین پشتی، دوربین جلوی گوشی های جدید خود را ارتقا ببخشد. گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس اینک از یک سنسور 8 مگاپیکسلی همراه با فوکوس خودکار تشخیص چهره بهره می‌برد. به نظر می‌رسد این دوربین از هر جهت قدرتمندتر از دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی در گلکسی اس 7 باشد و مسلما یکی از بهترین‌های بازار خواهد بود.

دوربین اصلی گلکسی اس 8

در حال حاضر دوربین پشتی گوشی های هوشمند بازار معمولا 12 یا 13 مگاپیکسلی هستند که همگی دیافراگم f/2.0 یا کمی باز‌تر را ارائه می‌کنند که البته بعضی از آن‌ها نیز ارائه کننده تثبیت کننده تصویر هستند. مدت زمانیست که بسیاری از مشتریان برای خرید گوشی خود هیچ نگرانی ندارند، چرا که دوربین اکثر گوشی ها از دوربین قدرتمندی برخوردارند و سخت شده تا بتوانیم آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم. اپل تصمیم گرفت در پشت گوشی آیفون 7 پلاس خود دوربین دوم را نیز اضافه کند تا کاربران تطبیق پذیری بیشتری را با سخت افزار گوشیتان داشته باشند. در سمتی دیگر گوگل نیز قدرت کامل خود را همراه با تیم نرم افزاری پیکسل در دنیای دوربین گوشی های هوشمند اثبات کرد.

احتمالا دوربین اصلی گلکسی اس 8 بهبود نرم افزاری بسیار زیادی داشته است

سامسونگ نیز احتمالا راه گوگل را در پیش گرفته است. یکی از جدیدترین چیزهایی که این شرکت در مورد دوربین گلکسی اس 8 در مورد آن صحبت کرد، قابلیت عکاسی در حالت HDR پلاس آن است که به کاربر اجازه می‌دهد چندین عکس را به صورت همزمان با فشردن شاتر گرفته و بهترین آن‌ها را انتخاب کند. این یکی از جذاب‌ترین مزیت‌های گوشی پیکسل است که باعث می‌شود در شرایط نوری کم نیز تصاویری شفاف گرفته شود؛ اما مشخص نیست که دقیقا سامسونگ چگونه این راه را در پیش گرفته و چه تنظیمات نرم افزاری را بر روی دوربین اصلی گلکسی اس 8 اعمال کرده است. هر چه که هست ظاهرا سامسونگ هنوز آماده‌ی اضافه کردن دوربین دوم در قسمت پشتی گوشی های خود نیست.

در گذشته شاهد حضور قدرتمندانه‌تر گوشی های سری نوت این شرکت در بازار بودیم. حال که خبر عرضه گوشی گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) توسط این شرکت تایید شده است، باید دید که آیا آن‌ها بهترین تجربه عکاسی موبایلی را با آن گوشی ارائه خواهند کرد یا تصمیمات دیگری در سر دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. توجیهات سامسونگ بی اساسن