درآمد فروشگاه گوگل پلی

درآمد فروشگاه گوگل پلی در سال جاری از اپ استور بیشتر خواهد بود؟

در کنار رقابت محصولات مبتنی بر اندروید و iOS، این دو سیستم عامل در عملکرد و میزان درآمد خود نیز همیشه با هم رقابت تنگاتنگی داشته‌اند. سیستم‌عامل اندروید بدون شک کاربران بیشتری را در عرصه تلفن‌های هوشمند به خود اختصاص داده‌ است. اما آیا درآمد فروشگاه گوگل پلی نیز به همین ترتیب بیشتر از فروشگاه اپ استور کمپانی اپل است؟ با مشروح خبر همراه ما باشید.

با اینکه خیل عظیمی از کاربران در جهان سیستم عامل اندروید را مورد استفاده قرار می‌دهند اما توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها متوجه شده‌اند که کاربران سیستم عامل iOS اپل علاقه بیشتری به پرداخت پول جهت خرید برنامه‌های غیر رایگان دارند و بدین ترتیب درآمد فروشگاه گوگل پلی آنطور که انتظار می‌رود از فروشگاه App Store بیشتر نیست. به همین دلیل اکثر توسعه‌دهندگان، اپلیکیشن‌های ویژه و جذاب خود را برای کاربران آیفون و آیپدها طراحی می‌کنند.

با این حال به نظر می‌رسد این آمار در سال 2017 با تغییرات گسترده‌ای مواجه می‌شود. طبق اطلاعات و آمار و ارقام جمع‌آوری شده توسط App Annie، درآمد فروشگاه گوگل پلی در سال جاری ممکن است بسیار بیشتر از اپ استور باشد. در این بررسی جدید، فروشگاه‌های اندرویدی دیگری همچون فروشگاه آمازون مد نظر قرار دارند تا دقت محاسبات بیشتر شود.

درآمد فروشگاه گوگل پلی در سال 2017 کارشناسان را غافلگیر می‌کند؟

اگر تمامی این اعداد و ارقام دقیق باشند، درآمد فروشگاه گوگل پلی در سال جاری حدود 21 میلیارد دلار و همچنین فروشگاه‌های دیگر اندرویدی حدود 20 میلیارد دلار خواهد بود و در مجموع سهم اندروید از بازار سال 2017 چیزی حدود 41 میلیارد دلار خواهد بود. در سمت مقابل درآمد سیستم عامل iOS اپل در سال جاری احتمالا حدود 40 میلیارد دلار باشد. با این حال اگر بخواهیم در حال حاضر سرویس آیتونز را با گوگل پلی مقایسه کنیم، اپل به احتمال زیاد تا سال 2021 برتری قطعی خود را در این بخش حافظ می‌کند.

هر سال شاهد معرفی محصولاتی با سخت افزار متفاوت و قابلیت‌های جدید هستیم. بدین ترتیب همین موارد می‌توانند نوع اپلیکیشن‌هایی که توسط توسعه‌دهندگان طراحی می‌شوند را تحت تاثیر قرار دهند. در نهایت باید دید اپلیکیشن‌های جدیدی که در سال 2017 طراحی و عرضه می‌شوند، خریداران و کاربران را به خرید خود متقاعد خواهند کرد یا خیر. بنابراین هنوز هم نمی‌توان آمار و ارقامی که در بالا به آن اشاره کردیم را به طور قطع دقیق و دست‌یافتنی در نظر بگیریم.

نظر شما در این زمینه چیست؟ درآمد فروشگاه گوگل پلی در سال 2017 بالاخره از درآمد فروشگاه رقیب کوپرتینویی خود سبقت خواهد گرفت یا خیر؟ نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان مطلب به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*