گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

سامسونگ رسما از گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس رونمایی کرد؛ نمایشگر خمیده و کم حاشیه زیبا

پس از ماه‌ها درز شایعات، مشخصات و تصاویری از دو پرچمدار جدید شرکت سامسونگ گوشی های گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8)، بالاخره غول کره‌ای رسما از آن‌ها رونمایی کرد. دو گوشی هوشمند که همراه با مشخصاتی بسیار قدرتمند، نمایشگری بزرگ‌تر در بدنه‌ای کوچک و یک قابلیت های نرم افزاری جدید و جذاب اینک می‌تواند به عنوان یک نسخه بهبود یافته عالی از نسل پیشین خود به حساب آید.

اما جذاب‌ترین چیزی که در مورد این گوشی قابل مشاهده است، نمایشگری با حاشیه‌هایی حداقلی است که می‌تواند جهت گیری جدید کمپانی سامسونگ در تولید گوشی های هوشمند را به رخ رقبا بکشد. علاوه بر این، کسانی که قصد دارند گوشی گلکسی اس 7 خودشان را به یکی از گوشی های خانواده گلکسی اس 8 ارتقا دهند؛ به لطف قابلیت‌های بسیار زیاد تازه اضافه شده می‌توانند با خیالی آسوده این کار را انجام دهند. اول از هر چیزی بد نیست نگاهی به جدول مشخصات این دو گوشی بیندازیم.

گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

مشخصات فنی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس
 

گلکسی اس 8

گلکسی اس 8 پلاس

پلتفرماندروید 7 نوقااندروید 7 نوقا
نمایشگر5.8 اینچی QuadHD+ سوپر آمولد

2960×1440 پیکسل

6.2 اینچی QuadHD+ سوپر آمولد

2960×1440 پیکسل

ابعاد، وزن148.9 در 68.1 در 8.0 میلی‌متر  – وزن 155 گرم159.5 در 73.4 در 8.1 میلی‌متر و وزن 173 گرم
چیپستاسنپدراگون 835 کوالکام

اگزینوس 8895 سامسونگ

اسنپدراگون 835 کوالکام

اگزینوس 8895 سامسونگ

رم4 گیگابایت LDDR44 گیگابایت LDDR4
دوربین هاپشتی: دوال پیکسل 12 مگاپیکسلی ، OIS، دیافراگم f/1.7

جلویی: 8 مگاپیکسلی، فوکوس خودکار، دیافراگم f/1.7

پشتی: دوال پیکسل 12 مگاپیکسلی ، OIS، دیافراگم f/1.7

جلویی: 8 مگاپیکسلی، فوکوس خودکار، دیافراگم f/1.7

حافظه داخلی64 گیگابایت64 گیگابایت
باتری3000 میلی‌آمپر3500 میلی‌آمپر
قابلیت‌های ویژهتاییدیه IP68 برای مقاومت در برابر آب، شارژ بی سیم، دستیار Bixbyتاییدیه IP68 برای مقاومت در برابر آب، شارژ بی سیم، دستیار Bixby

 

طراحی زیبا

همانطور که ما بالاتر گفتیم، این دو گوشی از نمایشگری بزرگ‌تر و طراحی بدنه‌ای بهتر بهره می‌برند. هر دو گوشی نسبت به گوشی های استاندارد بازار کمی قدبلندتر هستند، نسبت ابعاد عجیب و غریبی را ارائه می‌دهند و لبه‌ی آن‌ها همانند گوشی های گلکسی اس 7 اج و گلکسی نوت 7 خمیده است. به لطف حاشیه‌های جدید به کار رفته در کناره‌های نمایشگر اصلی، در دست گیری این گوشی بهتر و نرم تر از گذشته شده و می‌تواند یکی از مهم‌ترین عوامل کمک کننده به فروش بالای گوشی های گلکسی S8 و +S8 نیز لقب گیرد.

گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

در حالی که نمایشگر این دو گوشی 5.8 و 6.2 اینچی است، اما این اینبار نه از پهنا، بلکه از نظر قدی به اندازه این گوشی ها افزوده شده است. همچنین یک نسبت ابعاد 18.5:9 نیز با این گوشی ارائه است که به لطف آن دیگر نیازی به کلیدهای فیزیکی زیر نمایشگر نبوده و سامسونگ کلیدهای دیجیتالی روی صفحه را جایگزین آن‌ها کرده است. سامسونگ بر روی این نمایشگرها از پنل سوپر آمولد ساخت خود استفاده کرده است که ارائه کننده رزولوشن 2960×1440 پیکسل هستند. سامسونگ با توجه به حاشیه‌های حداقلی بالا و پایین این نمایشگرها، نام نمایشگر گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را “Infinity Display” نامیده است.

طراحی گوشی های خانواده Galaxy S8 تغییر زیادی را نسبت به نسل پیشین به خود دیده است و آن هم به خاطر حذف کلید فیزیکی هوم بوده است. در واقع حذف این دکمه باعث شده دست آن‌ها برای کاهش حداکثری حاشیه‌های نمایشگر باز  شد. از آنجایی که کلید فیزیکی هوم را می‌توانستیم به عنوان امضای گوشی های سامسونگ بشناسیم، بدون شک اتخاذ چنین تصمیمی از سوی غول کره‌ای گوشی ساز سخت بوده است. در بالای نمایشگر، مجموعه‌ای از سنسورها نظیر اسکنر عنبیه چشم تعبیه شده است که پیشتر به مراتب در مورد آن شنیده بودیم و نخستین بار در گوشی گلکسی نوت 7 با آن ملاقات کرده بودیم. البته در کنار آن سنسورهای دیگری نیز به چشم می‌خورد تا قسمت بالایی تا حد زیادی شلوغ باشد. سامسونگ برای زیبا جلوه کردن این قسمت از گوشی خود، پنل جلویی تمامی رنگ‌ها را مشکی انتخاب کرده است.

با حرکت به سمت پشتی گوشی، تغییرات زیادی را نسبت به نسل گذشته این گوشی مشاهده نمی‌کنیم. البته سنسور اسکنر اثر انگشت از بخش جلوی گوشی به سمت راست دوربین آمده است. شاید این تصمیم زیاد هم به مذاق طرفداران سامی خوش نیاید؛ چرا که برخی معتقدند کنار هم گذاشتن سنسور دوربین و اسکنر اثر انگشت باعث اشتباه آن‌ها شده و درنتیجه شیشه لنز را کثیف می‌کند. اما جنس بدنه همچنان مطابق نسل قبلی شیشه‌ای است که می‌تواند شارژ سریع را به ارمغان بیاورد.

گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

کناره‌های گوشی کاملا با نمایشگر خمیده پوشیده شده است و کلیدهای ولوم و فراخوانی دستیار هوشمند اختصاصی این گوشی ها در حاشیه کم موجود به کار رفته است. یک کلید پاور نیز در سمت راست گوشی به چشم می‌خورد. علاوه بر این، گوشی جدید سامسونگ خوشبختانه حاوی جک هدفون است که در کنار اسپیکر گوشی جای خوش کرده است.

آن چه که مسلم است، عرضه اعضای خانواده گلکسی اس 8 همراه با دو چیپست مختلف است: چیپست اسنپدراگون 835 برای نسخه آمریکایی و چیپست اگزینوس 8895 برای نسخه بین‌المللی. در حالی که شاید تصور کنید چیپست ساخت کوالکام قدرتمندتر است، اما بر اساس بنچمارک‌ها مشخص شده است که تفاوت بین آن‌ها کاملا ناچیز خواهد بود. ما در اینجا خیلی قصد ورود به جزئیات را نخواهیم داشت؛ اما بد نیست بدانید که چیپ های این گوشی همراه با فرآیند 10 نانومتری تولید شده‌اند که می‌تواند بهره‌وری بهتری نسبت به گذشته را به ارمغان آورد. همراه با این، سامسونگ از دو باتری بزرگ (3000 میلی‌آمپری برای گلکسی اس 8 و 3500 میلی‌آمپری برای برادر بزرگتر آن) در گوشی های پرچمدار جدید خود استفاده کرده که می‌تواند ارتباط آن‌ها با چیپستهای کم‌مصرف‌تر تازه استفاده شده جذاب باشد. بدون شک انتظار می‌رود عمر باتری هشتمین نسل کهکشانی‌های سامسونگ از نسل پیشین آن‌ها بیشتر باشد.

اما در بخش حافظه، سامسونگ درست همانند نسل گذشته این گوشی ها از یک رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی استفاده کرده است. هرچند می‌توانید با استفاده از یک کارت حافظه میکرو اس دی آن‌ها را ارتقا دهید.

یک دوربین خوب، اما با رویکردی عادی

برخلاف دیگر بخش‌ها، سامسونگ از یک دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 که نسبتا مشابه نسل پیشین است در این دو گوشی استفاده کرده است. هرچند این دوربین اینک از سنسور جدیدی میزبانی می‌کند و به تبع آن از قابلیت‌های پردازشی جدیدتر و بهبودیافته‌تری بهره می‌برد؛ اما این روزها دوربین دوگانه به یکی از گزینه‌های محبوب کاربران تبدیل شده است که می‌توانست در قاب پشتی این دو گوشی نیز جای گیرد.

این سنسور دوربین از تکنولوژی مشابه دوال پیکسل نسل پیشین پرچمداران سامسونگ بهره می‌برد که فوکوس خودکار بهتری را نسبت به فوکوس خودکار تشخیص فاز معمولی ارائه می‌کند. اما دوربین جلو اینک از 5 مگاپیکسل به 8 مگاپیکسل افزایش پیدا کرده و مجهز به فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص چهره شده است.

طعم نوقا به سبک سامسونگ

در حالی که سامسونگ اخیرا خبر از تغییر نام رابط کاربری تاچ ویز خود به نام Samsung Experience داد که کمک می‌کند کاربران با اپلیکیشن های مزاحم کمتری روبرو باشند؛ در این جا تازه‌ترین نسل آن را می‌بینیم که مبتنی بر اندروید 7 نوقا است. این نسخه از رابط کاربری سامسونگ حاوی آیکون‌هایی  زیباتر است و اجزای مختلفی از این رابط کاربری بهبود یافته، شکیل‌تر شده و فرم زیبا‌تری به خود گرفته که نزدیک به اندروید خام است.

گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

یکی دیگر از مسائلی که کاربران سامسونگ را ناراضی کرده بود، کلیدهای ناوبری نازیبایی بود که در زیر نمایشگر قابل استفاده بودند. اینک همراه با رابط کاربری جدید گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، سامسونگ به استفاده از طراحی خود گوگل بازگشته است. علاوه بر این، سامسونگ از یک موتور بازخورد هپتیک در زیر نمایشگر استفاده کرده است تا با لمس کلیدهای ناوبری کمی حس کلیدهای فیزیکی به شما دست دهد. اپل نیز در گوشی های آیفن 7 خود از چنین تکنولوژی بهره برده است.

دستیار شخصی Bixby

یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای گوشی های جدید سامسونگ، دستیار شخصی Bixby ساخت این شرکت است که حتی یک کلید فیزیکی را نیز برای فراخوانی آن در سمت چپ گوشی تعبیه کرده است. ما با تست این دستیار، بیکسبی را خوب ارزیابی می‌کنیم، ولی آن هنوز اول راه است و قابلیت‌های محدودی را ارائه می‌کند. سامسونگ متعهد شده در آینده‌این نزدیک، به قابلیت‌های آن بی‌افزاید.

گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

بیکسبی از بسیاری از فرامینی که دستیاران مجازی امروزی پشتیبانی می‌کنند، پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به سوالات کاربران نظیر دستیاران گوگل و سیری پاسخ دهد. از دیگر قابلیت‌هایی که این دستیار ارائه می‌کند، شناسایی محصولات از طریق دوربین و همچنین ترجمه همزمان از طریق دوربین است. اما بیکسبی در آینده‌ای نزدیک به اپلیکیشن ها خواهد رفت تا شما بتوانید از آن در بسیاری از برنامه‌های محبوب و پر استفاده دنیا استفاده کنید. به طور مثال کاربران می‌توانند با استفاده از فرامین صوتی خود، عملیات‌های مختلفی را همراه با برنامه‌ها انجام دهند.

گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

انتظارات، قیمت و زمان عرضه

بدون شک اینک تماشای یکی از بزرگترین گوشی های هوشمند سال 2017 میلادی در بازار، مسئله‌ایست که کاربران زیادی انتظار آن را درند. با توجه به فاجعه‌ی گلکسی نوت 7، سامسونگ می‌خواهد با گوشی جدید خود آب رفته را به جوی بازگرداند و به نظر می‌رسد گلکسی اس 8 گزینه‌ی عالی برای این کار باشد.

دو گوشی گلکسی S8 و +S8 سامسونگ در 5 رنگ مختلف مشکی، خاکستری ارکیده، نقره‌ای، آبی و طلایی روانه بازار خواهند شد. سامسونگ در نظر دارد 21 آوریل (1 اردیبهشت ماه) این گوشی را روانه بازار ایالات متحده کند، اما کاربران می‌توانند در ششم آوریل (17 فروردین ماه) این گوشی را پیش خریده کرده و همراه آن یک هدست واقعیت مجازی Gear VR را نیز به طور رایگان دریافت کنند. جدای آن، باندلی از دو گوشی گلکسی اس 8 نیز همراه با هدفون‌های توگوشی برند AKG به ارزش 100 دلار به فروش خواهند رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. اپل و سامسونگ رو ول کن عشق فقط (هواوی p9)

  2. رابط کاربریش به نظر بهتر شده ولی خداییش یه جوریه این که بدون حاشیه باشه خیلی ناملموسه.البته این به سلیقه افراد بستگی داره من که خوشم نیومد

  3. “خرید S7 عاقلانه تره البته از پرچمداران امسال XPERIA XZ P واقعا عالی بوده”
    فقط یه دلیل بگو که متقاعد کنی از XZ Pre بهتره
    “According to Chinese leaker Ice Universe, the Galaxy S8 will have a Sony IMX333 sensor.”
    “Rumor Suggests That the Galaxy S8 Will Feature a Sony Exmor IMX333 Sensor – Should Outperform the Upcoming Flagship’s Predecessor”
    yon.ir/s8cam
    بهترین گوشی اروپا شده XZ Pre.

  4. به نظرم به جز طراحی شکیل و زیبای گوشی تغییر آنچنان خاص دیگری ایجاد نکرده ولی خب نمیشه ایراد خاصی ازش گرف امکاناتش خوبه

  5. واقعا هدف سامی از مرفی این گوشی چی بوده؟
    قیمت فضایی 900 دلار
    هیچ نوآوری خاصی هم دیده نمیشه
    شایعه استفاده از IMX400هم شنیده بودم که اونم نشد
    دوربینش هیچ تغییری نکرده
    قیافش هم به نظرم زشته مخصوصا نسخه پلاس (دراز بد قواره)
    s8 یعنی فقط و فقط بهبود های نرم افزاری
    خرید S7 عاقلانه تره البته از پرچمداران امسال XPERIA XZ P واقعا عالی بوده

    • معلومه که طرفدار سیب کرمو هستی…اگه کنفرانس رو میدیدی حاضرین داشتن از خوشحالی سکته میکردن…دو سال پیایی برترین گوشی ساز دنیا شده و سال 2017 هم برترین گوشی ساز خواهد شد

      • خیر طرفدار هیچ برندی نیستم
        به نظرم اپل یه شرکت دزده که بعد از استیو جابز جز پسرف چیزی نداشته
        همانطور که گفتم از نظرم S7 عالیه پس برترین گوشی 2016 به حق S7 هست
        اما بخش بعدی از حرفاتون که گفتید امسال هم میشه باید بگم که فکر نمیکنم S8 اینکار رو انجام بده مگر اینکه note 8 بترکونه که بعید هم نیست
        و در پایان خوبه که یاد بگیریم انقدر همدیگرو قضاوت نکنیم همه اینجا هستیم که عقاید خودمونو به اشتراک بزاریم نه این که بر سر عقاید خودمون دعوا کنیم

    • “خرید S7 عاقلانه تره البته از پرچمداران امسال XPERIA XZ P واقعا عالی بوده”
      فقط یه دلیل بگو که متقاعد کنی XZ Pre بهتره
      “According to Chinese leaker Ice Universe, the Galaxy S8 will have a Sony IMX333 sensor.”
      “Rumor Suggests That the Galaxy S8 Will Feature a Sony Exmor IMX333 Sensor – Should Outperform the Upcoming Flagship’s Predecessor”

      yon.ir/s8cam

      بهترین گوشی اروپا شده XZ Pre.