نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون

بررسی تمامی روش‌های نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون

تحت شرایط‌های مختلف، کاربران نیاز پیدا می‌کنند تا محتویات صفحه نمایش گوشی هوشمند و یا لپ تاپ و کامپیوترشان را بر روی تلویزیون به نمایش در بیاورند. برخلاف باور کاربران، نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون کار سختی نیست و به راحتی می‌توان تصاویر، ویدیوها و یا هر محتوای دیگری را برای کنفرانس دادن، بازی کردن و یا مشاهده فیلم و هر کاربرد دیگری بر روی تلویزیون به نمایش درآورد. راهکارهای مختلفی برای نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون به صورت بدون سیم و یا با سیم وجود دارند.

نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون به صورت بدون سیم به کمک Chromecast

کروم کست یک دانگل HDMI با قیمت 35 دلار بوده و به اندازه‌ای کوچک است که کاربر می‌توان آن را هر کجا با خود در درون جیبش حمل کند. نکته مهم دیگر، آسان بودن فرآیند نصب و راه‌اندازی Chromecast برای نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون است. در واقع در دنیای تکنولوژی، استفاده از Chromecast ارزانترین و سرراست‌ترین روش برای نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون به صورت وایرلس است. اگرچه کاربرد اصلی این دانگل پخش محتواهای رسانه‌ای است، اما در برخی از دستگاه‌ها هر نوع محتوایی را به نمایش می‌گذارد.

نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون

استفاده از Chromecast برای نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون ، از آنجایی همه گیر می‌شود که تقریبا همه کاربران بر روی گوشی اندرویدی، مک بوک و یا کامپیوتر و لپ تاپ ویندوزی خود مرورگر کروم را نصب کرده‌اند. اکنون این قابلیت به صورت یک ویژگی درونی مرورگر کروم درآمده است. تنها کافی است تا از منو، گزینه Cast را انتخاب کرده و وارد بقیه مراحل شوید.

کاربر می‌تواند یک تب را بر روی Chromecast منعکس کرده و یا کل صفحه نمایش مک و یا کامپیوتر خود را بر روی تلویزیون به نمایش در بیاورد. به خاطر طبیعت بسته آی او اس، هنوز هیچ راهی برای منعکس کردن کل صفحه نمایش دستگاه‌های دارای این سیستم عامل بر روی Chromecast وجود ندارد. اگر صاحب یک گوشی اندرویدی هستید، تنها کافی است تا پنل نوتیفیکیشن را پایین کشیده و دکمه Cast را لمس کنید.

نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون

علاوه بر امکان نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون ، Chromecast می‌تواند محتواهای رسانه‌ای را به راحتی بر روی تلویزیون پخش کند. اپلیکیشن‌هایی همچون YouTube ،Netflix ،Hulu Plus ،Play Music ،Pandora و HBO همگی از تمامی قابلیت‌های Chromecast پشتیبانی می‌کنند. تنها کافی است در صفحه پخش به دنبال دکمه Cast گشته و سپس Chromecast را انتخاب کنید تا تمامی محتواهای رسانه‌ای بر روی تلویزیون به نمایش در بیایند. گفتنی است کاربران می‌توانند به کمک گوشی هوشمند خود، کنترل پخش را به دست بگیرند.

به اشتراک گذاری صفحه نمایش لپ تاپ روی تلویزیون به کمک HDMI

وقتی دستگاه کامپیوتری مورد نظر ما یک لپ تاپ است، استفاده از اچ دی ام آی بهترین گزینه برای به اشتراک گذاری محتوای صفحه نمایش بر روی تلویزیون است. HDMI در واقع یک کابل تکی بوده و قادر است تا صوت و تصویر را با کیفیتی بسیار بالا انتقال دهد. از آنجایی که قانون استفاده از آن Plug & Play (اتصال و سپس استفاده، بدون نیاز به انجام فرآیندهای اضافی) است، HDMI به یک ابزار همه کاره تبدیل می‌شود.

نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون

استفاده از HDMI برای نمایش صفحه کامپیوتر روی تلویزیون یک راهکار بدون سیم نیست، به همین دلیل استفاده از آن به مراتب ارزانتر تمام می‌شود. می‌توانید با پرداخت مبلغی بین 5 تا 10 دلار (بسته به طول آن)، یک کابل HDMI تهیه کرده و سپس یک سر آن را به لپ تاپ و سر دیگر را به تلویزیون وصل کنید. در ادامه باید گزینه‌های ورودی و خروجی مناسب را بر روی هر دو دستگاه انتخاب کنید. اگرچه HDMI هنوز به عنوان پورت پیشفرض ورودی به تلویزیون‌ها محسوب می‌شود، اما متاسفانه خبری از پورت آن در برخی از لپ تاپ‌های جدید نیست. مک بوک‌های اخیر به پورت یو اس بی نسخه C مجهز شده و مک بوک ایر نیز از Thunderbolt و یا Mini DisplayPort به عنوان پورت خروجی استفاده می‌کند. در الترا بوک‌های ویندوزی اخیر علاوه بر سرفیس بوک‌های مایکروسافت نیز چنین وضعیتی برقرار است.

البته، هنوز می‌توان از کابل HDMI برای به اشتراک گذاری صفحه نمایش لپ تاپ‌های جدید روی تلویزیون استفاده کرد. تنها کافی است تا بسته به پورت خروجی دستگاه، یک مبدل HDMI برای خریداری کنید. به عنوان نمونه اپل مدت‌ها است مبدل USB-C به HDMI خود را معرفی کرده است.

نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون به کمک AirPlay در دستگاههای اپل

اگر جزو کاربرانی هستید که به طور کامل در اکوسیستم اپل زندگی می‌کنید (گوشی آیفون، تبلت آیپد و کامپیوتر مک)، بهترین گزینه برای نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون خرید اپل تی وی (Apple TV) است.

نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون

با استفاده از این راهکار، به اشتراک گذاری صفحه نمایش و محتواهای رسانه‌ای هر محصول ساخت اپل بر روی تلویزیون، به راحت‌ترین شیوه ممکن می‌شود. هم در مک و هم در آی او اس، ویدیو پلیر دارای یک دکمه AirPlay است که نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون را امکان‌پذیر می‌کند.

نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون

برای انعکاس صفحه نمایش یک دستگاه آی او اسی (آیفون و آیپد) بر روی تلویزیون، وارد Control Center شده و AirPlay Mirroring را انتخاب کنید. برای انجام این کار در مک، ابتدا میانبر AirPlay Mirroring را بعد از رفتن به مسیر System Preferences > Display فعال کنید. اکنون از منو، گزینه Apple TV را برگزینید.

نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون

نسل چهارم و کنونی Apple TV، بر روی tvOS اجرا شده و از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. همانند دیگر دستگاه‌های ساخت اپل، برای خرید این قطعه به منظور نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون نیز باید هزینه تقریبا بالایی را پرداخت کنید. مدل 32 گیگابایتی Apple TV دارای قیمت 149 دلار است.

به اشتراک گذاری صفحه نمایش آیفون و آیپد به صورت با سیم

اگر حاضر به پرداخت 149 دلار برای خرید Apple TV نیستید، می‌توانید از راهکار سیم‌دار و مبدل ارزان‌تر این شرکت استفاده کنید. همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، آیفون و آیپد نیز از طریق یک مبدل قادر به پشتیبانی از کابل HDMI هستند. آداپتور اپل به این منظور Lightning Digital AV Adapter نام داشته و می‌توانید آن را به قیمت 49 دلار خریداری کنید. همانطور که در تصویر زیر قابل مشاهده است، این مبدل دارای دو پورت HDMI و همچنین Lightning است، پس در زمان نیاز می‌توانید از هر کدام استفاده کنید.

نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون

نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون به کمک Miracast

میراکست یک پروتکل پخش وایرلس بوده و به یک دانگل همچون Chromecast احتیاج ندارد. از آنجایی که پشتیبانی از Miracast به صورت پیشفرض در اغلب دستگاه‌ها (ارسال‌کننده و گیرنده) گنجانده شده است، کاربر می‌تواند به صورت بدون سیم و حتی بدون نیاز به اتصال به اینترنت به نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون بپردازد. تنها پروتکل مورد نیاز در اینجا، Wi-Fi Direct است.

نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون

دستگاه‌های دارای ویندوز 8.1 و اندروید 4.4 و همچنین بالاتر، قادر به استفاده از Miracast برای نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون هستند. اگر گوشی اندرویدی و سیستم کامپیوتری شما دارای این سیستم عامل‌ها است، اکنون باید از پشتیبانی از Miracast توسط تلویزیون خود مطمئن شوید. این بخش ممکن است کمی گیج‌کننده باشد، چرا که سازندگان مختلف، تکنولوژی Miracast یکسانی را تحت برندهای مختلف عرضه می‌کنند. به عنوان نمونه، سونی این قابلیت را Screen Mirroring نام نهاده، در حالی که سامسونگ، نام AllShare Cast را برای این تکنولوژی انتخاب کرده است. اگر تصمیم به خرید تلویزیون گرفته‌اید، برای اطلاع از تلویزیون‌های با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی Miracast به این صفحه وب مراجعه کنید.

اگر دستگاه شما از Miracast پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید با استفاده از دانگل‌هایی همچون Roku Streaming Stick و یا Fire TV Stick این قابلیت را به آن اضافه کنید. شرکت مایکروسافت و بلکین تاکنون دانگل‌های مختلفی برای Miracast با قیمت‌های زیر 60 دلار عرضه کرده‌اند.

نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون

اگرچه از نظر کاربران Miracast راهکار بدون سیم HDMI بوده و استفاده از آن، به سادگی استفاده از کابل HDMI است، اما متاسفانه چنین خبری نیست، چرا که نصب و راه‌اندازی Miracast در اغلب مواقع بسیار گیج‌کننده است. راهکار ثابت و واضحی برای راه‌اندازی آن وجود نداشته و در هر دستگاه، به روش مختلفی پیاده‌سازی می‌شود. علاوه بر آن، حین استفاده از Miracast برای نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون ، دستگاه می‌بایست روشن بماند. به این ترتیب، باتری گوشی هوشمند و یا تبلت به سرعت تخلیه می‌شود.

اگر هر دو دستگاه شما (گوشی هوشمند یا کامپیوتر و همچنین تلویزیون) از Miracast به صورت پیشفرض پشتیبانی می‌کنند، استفاده از آن بهترین راهکار برای نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون است، در غیر این صورت، خرید دانگل برای افزودن قابلیت پشتیبانی از آن پیشنهاد نمی‌شود، چرا که در زمان خرید دانگل برای اتصال بدون سیم، گزینه‌ای بهتر از Chromecast وجود ندارد.

به اشتراک گذاری صفحه نمایش دستگاه‌های اندرویدی

به لطف طبیعت باز اندروید، چندین راه مختلف در این سیستم عامل برای به اشتراک گذاری صفحه نمایش وجود دارند. در گوشی های اندرویدی جدیدتر که از سیستم عامل لالیپاپ و به بعد استفاده می‌کنند، شاهد ابزارهای داخلی برای انعکاس محتویات صفحه نمایش هستیم. اگر سازنده گوشی اندرویدی شما، این قابلیت‌ را در رابط کاربری دست‌ساز خود حذف نکرده باشد، باید دکمه Cast را در قسمت تنظیمات سریع پنل نوتیفیکیشن پیدا کنید. تنها کافی است بر روی آن کلیک کرده و دستگاه‌های موجود در اطراف با قابلیت پشتیبانی از پخش صفحه نمایش را مشاهده کنید. این قابلیت ممکن است توسط Chromecast و یا Miracast در این دستگاه‌های پخش‌کننده فراهم شده باشد.

نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون

همچنان اصرار ما بر این است که بهترین و قابل اعتمادترین روش، استفاده از Chromecast است. صفحه نمایش را به پایین کشیده و بعد از انتخاب دکمه Cast، دانگل Chromecast مورد نظر را برگزینید. اگر می‌خواهید محتویات را بر روی یک Amazon Fire TV، یک دستگاه اندرویدی دیگر، یک کامپیوتر و یا حتی یک Apple TV منعکس کنید، نصب اپلیکیشن اندرویدی Screen Recording and Mirror ضروری است.

 اما بهترین روش برای نمایش صفحه گوشی و کامپیوتر روی تلویزیون چیست؟

بدون شک راهکارهای با سیم، قابل اطمینان‌تر از راهکارهای بدون سیم هستند، به همین دلیل کابل HDMI قابل اطمینان‌ترین راهکار برای انعکاس محتویات صفحه نمایش بر روی دستگاه‌های دیگر همچون تلویزیون است. اگر ترجیح می‌دهید این کار را به صورت بدون سیم انجام دهید، نخستین و بهترین راهکار پیش رو دانگل Chromecast است. اگرچه ممکن است بسته به دستگاه‌‌ ارسال‌کننده و گیرنده، گهگاه در نحوه عملکرد به مشکل برخورد کنید، اما بدون شک برای مقاصدی همچون ارائه و کنفرانس هیچ مشکلی نخواهید داشت. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، اگر در اکوسیستم اپل زندگی کرده و به هزینه بالای خرید Apple TV اهمیتی نمی‌دهید، خرید آن بهترین گزینه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه