آیپد 2017

مقایسه آیپد 2017 با آیپد ایر 2 اپل؛ قیام علیه خودی

بدون شک آیپدهای اپل را می‌توان از جمله محبوب‌ترین‌ تبلت‌های جهان در نظر گرفت؛ طراحی لوکس، عملکرد بی‌نقص و البته قیمت نسبتا بالا را می‌توان از جمله مشخصه‌های اصلی این محصولات در نظر گرفت. البته اهالی کوپرتینو سعی کرده‌اند قیمت آیپدهای خود را در سال 2017 کاهش دهند. آیپد 2017 اپل (Apple iPad 2017) چند روز قبل با مشخصات بهبود یافته رونمایی شد.

کمپانی اپل، آیپد جدید 9.7 اینچی را بدون هیچ پسوندی جایگزین آیپد ایر 2 (Apple iPad Air 2) کرده و قیمت آن نیز به نسبت قبل کاهش یافته است. این دو محصول را نمی‌توان از ظاهر تمایز داد، چرا که شباهت بسیار زیادی در طراحی دارند. با این حال سخت‌افزار داخلی آنها با هم فرق دارد. در ادامه با مقایسه همه‌جانبه این محصولات همراه ما باشید.

ابعاد

آیپد 2017

در حالی که این روزها همه محصولات دیجیتال به سمت ضخامت و وزن کمتر هستند، آیپد جدید به نسبت قبل ضخامت نسبتا بیشتری دارد. آیپد 2017 اپل طول و عرض مشابهی با آیپد ایر 2 دارد، اما به دلیل استفاده از سخت‌افزار قوی‌تر، ضخامت آن از 6.1 میلی‌متر به 7.5 میلی‌متر رسیده است. البته با همین ابعاد نیز، آیپد 2017 یکی از تبلت‌های لوکس و باریک بازار شناخته می‌شود.

وزن

آیپد 2017

تبلت‌های جدید اپل به نسبت گذشته اضافه وزن پیدا کرده‌اند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، نسخه وای‌فای و LTE آیپدها وزن متفاوتی نسبت به هم دارند. در مجموع آیپد 2017 نسبت به نسل قبلی خود حدود 7 درصد سنگین‌تر است.

جنس بدنه

آیپد 2017

چیزی برای مقایسه در این بخش وجود ندارد. بدنه هر دو تبلت از جنس آلومینیوم است، هنوز هم اهالی کوپرتینو در استفاده از ترکیب شیشه و آلومینیوم در محصولات خود شک دارند.

رنگ‌بندی

آیپد 2017

به نظر می‌رسد سه رنگ خاکستری، طلایی و نقره‌ای آیپد ایر 2 به خوبی سلایق همه خریداران را پوشش داده‌اند و بدین ترتیب اپل تغییری در این بخش اعمال نکرده است. آیپد 2017 نیز در همین رنگ‌بندی از راه خواهد رسید.

ابعاد صفحه نمایش

آیپد 2017

برخلاف سایر تولیدکنندگان بزرگ همچون سامسونگ و ال جی که کاربران خود را به تغییرات بزرگ در محصولات جدید عادت داده‌اند، اهالی کوپرتینو به هیچ وجه به این سیاست اعتقادی ندارند. صفحه نمایش هر دو آیپد 9.7 اینچی بوده و نسبت ابعاد 4:3 دارد.

رزولوشن صفحه نمایش

آیپد 2017

تغییری در رزولوشن و کیفیت تولید تصاویر صفحه نمایش آیپد نیز به وجود نیامده است؛‌ شاید برخی کاربران منتظر رونمایی اپل از یک فناوری جدید در آیپد 2017 بودند، اما این اتفاق رخ نداد. البته گفته می‌شود صفحه نمایش آیپدهای جدید به نسبت گذشته روشن‌تر شده‌ است.

حسگر اثر انگشت

آیپد 2017

اپل در تعبیه این حسگر در آیپدهای خود تغییر سیاستی نداده است – حسگر اثر انگشت یا همان تاچ آی‌دی در داخل دکمه هوم تبلت‌ها قرار گرفته است.

سیم‌کارت و اینترنت همراه

آیپد 2017

آیپد 2017 اپل همچون گذشته شامل دو نسخه متفاوت می‌شود؛ مدل وای‌فای و همچنین مدل LTE. متناسب با نیاز و همچنین بودجه خود می‌توانید نسخه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

پشتیبانی از صفحه‌ کلید

آیپد 2017

آیپد 2017 نیز از کیبوردهای بلوتوثی پشتیبانی دارد و به احتمال زیاد همه کیبوردهای آیپد ایر 2 به آن متصل می‌شوند. با این حال خبری از پشتیبانی این محصول از اتصال OEM کیبوردها همچون آیپد پرو نیست. در واقع کانکتر هوشمند در هیچ یک از این آیپدها قرار نگرفته است.

قلم استایلوس

آیپد 2017

هیچ کدام از این تبلت‌ها از قلم اختصاصی اپل پشتیبانی ندارند.

تراشه

آیپد 2017

اما حالا می‌رسیم به یکی از بزرگترین تغییرات آیپد 2017 به نسبت آیپد ایر 2 اپل؛ تراشه A9 اپل جایگزین چیپست قدیمی A8X شده است. برای آنهایی که نمی‌دانند باید بگوییم این تراشه در پرچمداران سری ششم آیفون نیز مورد استفاده قرار گرفته است و قدرت بالایی دارد. البته تراشه A9 را نمی‌توان سریعترین پردازنده حال حاضر اپل در نظر گرفته، اما کاربران به لطف همین چیپست مشکلی در اجرای اپلیکیشن‌ها و همچنین وب‌گردی در اینترنت نخواهند داشت.

حافظه رم

آیپد 2017

کمپانی اپل هنوز میزان حافظه رم آیپد جدید خود را اعلام نکرده است؛ اهالی کوپرتینو معمولا میزان رم محصولات خود را در مراسم رونمایی خود اعلام نمی‌کنند. با این حال احتمال قرار گرفتن 2 گیگابایت حافظه رم، مشابه با آیپد ایر 2، در این محصول زیاد است.

حافظه ذخیره‌سازی

آیپد 2017

اپل به تازگی دیگر محصولات خود را با حافظه داخلی 16 گیگابایت روانه بازار نمی‌کند؛ بالاخره اهالی کوپرتینو نیز متوجه شدند این میزان حافظه داخلی به هیچ وجه جوابگوی کاربران عادی نیز نیست. آیپد 2017 اپل دو نسخه 32 و 128 گیگابایتی را شامل می‌شود. سقف حافظه داخلی آیپدها نیز از 64 گیگابایت به 128 گیگابایت رسیده است.

درگاه میکرو اس‌دی

آیپد 2017

کمپانی اپل به هیچ وجه تعامل خوبی با این درگاه ندارد و تاکنون محصولات خود را با آن همراه نکرده است. به هر حال آنها می‌خواهند خریداران به سمت نسخه‌های گران‌تر از محصولاتشان بروند.

مگاپیکسل‌های دوربین

آیپد 2017

رزولوشن دوربین‌های دستگاه نیز به نسبت قبل تغییری نکرده‌اند. یک دوربین 8 مگاپیکسلی در عقب قرار دارد و همچنین لنز 1.2 مگاپیکسلی در جلو اموری همچون ثبت سلفی و مکالمات تصویری را عهده‌دار شده است. با اینکه کمتر کاربری از تبلت خود جهت ثبت سلفی استفاده می‌کند، اما قرار گرفتن یک لنز بهتر در این بخش خالی از لطف نبود، چرا که آیپد‌ها ابزار مناسبی برای فیس‌تام و اسکایپ هستند.

باتری

آیپد 2017

با اینکه باتری آیپد از مدل 27.62 وات‌ساعت به نسخه 32.4 وات‌ساعت ارتقا یافته است، اما تخمین میزان عمر شارژدهی اپل از این محصول همچنان همان 10 ساعت برای وب‌گردی است. البته این تخمین تولیدکنندگان همیشه درست نیست و باید منتظر بررسی‌های عملی آیپد 2017 باشیم.

اسپیکرها

آیپد 2017

هنوز هم شاهد بهره‌گیری اپل از دو اسپیکر در تبلت 9.7 اینچی خود هستیم؛ این دو اسپیکر در انتهای دستگاه تعبیه شده‌اند.

نرم‌افزار

آیپد 2017

iOS 10 هر دو دستگاه را همراهی می‌کند. اپل همیشه در آپدیت نگه داشتن محصولات خود عملکرد بسیار خوبی داشته است.

مولتی‌تسک

آیپد 2017

همین سیستم‌عامل iOS 10 به کاربران امکان استفاده از قابلیت‌هایی همچون تقسیم صفحه، تصویر در تصویر و همچنین اسلاید پنجره‌ها را می‌دهد. بنابراین هر دو تبلت در این بخش عملکرد خوبی دارند.

تاریخ عرضه

آیپد 2017

جدیدترین آیپد اپل از تاریخ 24 مارس پیش‌فروش می‌شود و در هفته‌های بعد به قفسه فروشگاه‌ها خواهد رسید. اما آیپد قبلی اپل در ماه اکتبر سال 2014 عرضه شده بود.

قیمت

آیپد 2017

با توجه به تغییرات اندک اپل در این مدل از آیپد، شاهد کاهش قیمت آن در سال جاری هستیم. به نظر می‌رسد قیمت بالای آیپد مدل 2014 این شرکت بسیاری از خریداران را از تهیه آن منصرف کرده بود. نسخه پایه آیپد 2017 اپل با قیمت 329 دلار به فروش می‌رسد. اگر به خاطر داشته باشید قیمت همین نسخه از آیپد در سال 2014، حدود 399 دلار بود. امیدواریم از این مقاله نهایت بهره را برده باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. “اما به دلیل استفاده از سخت‌افزار قوی‌تر، ضخامت آن از 6.1 میلی‌متر به 7.5 میلی‌متر رسیده است”
    خیر!!!! به دلیل استفاده از سخت‌افزار قوی‌تر نیست، بلکه باتری بزرگتری دارد.
    “perhaps to accommodate its bigger battery”