رویدادهای نجومی فروردین 96

رویدادهای نجومی فروردین 96 ؛ همنشینی ماه با زحل و مشتری

خسرو جعفری زاده، مدیر انجمن نجوم اهواز، رویدادهای نجومی فروردین 96 را تشریح کرد. به گفته جعفری زاده، رصد ستاره سهیل، نزدیکی هلال ماه با سیاره مریخ و خوشه پروین و همنشینی قمر زمین با مشتری و زحل از مهم‌ترین رویدادهای نجومی پیش رو هستند.

مهم‌ترین رویدادهای نجومی فروردین 96

1 فروردین: ستاره سهیل، قلب‌الاسد و خوشه پروین قابل رصد کردن هستند.

رویدادهای نجومی فروردین 96

6 فروردین: هلال صبحگاهی ماه، پیش از طلوع خورشید با فاز 5.3 درصد قابل مشاهده است. این هلال در ساعت 4 و 57 دقیقه طلوع می‌کند و خورشید نیز در ساعت 5 و 57 دقیقه طلوع خواهد کرد؛ بنابراین یک هلال زیبای صبحگاهی را در روز 6 فروردین خواهیم داشت.

8 فروردین: در ساعت 7 و 37 دقیقه، ماه نو اتفاق می‌افتد.

9 فروردین: اولین هلال ماه در روز چهارشنبه 9 فروردین رویت می‌شود. خورشید در ساعت 18 و 23 دقیقه غروب خواهد کرد و هلال ماه با فاصله 20 درجه بالای افق غربی با فاز 3.3 درصد قابل مشاهده است. سیاره عطارد نیز در 6 درجه‌ای سمت چپ ماه قرار دارد.

10 فروردین: در این روز، سیاره مریخ با 5 درجه اختلاف زاویه در کنار هلال ماه قرار می‌گیرد. فاز ماه در این زمان 8.8 درصد است.

11 فروردین: در یازدهمین روز فروردین، هلال ماه در نزدیکی خوشه پروین با اختلاف 10 درجه دیده خواهد شد. در این تاریخ می‌توان خوشه پروین را در سمت راست هلال ماه به خوبی رویت کرد.

14 فروردین: در این روز، تربیع اول ماه رخ می‌دهد. در زمان غروب خورشید، ماه در بالای افق جنوبی به صورت نصفه است و می‌توان آن را مشاهده کرد.

18 فروردین: ماه به صورت 82 درصد در نزدیکی ستاره قلب شیر قرار می‌گیرد و این رویداد به خوبی قابل مشاهده است.

23 فروردین: یکی دیگر از رویدادهای نجومی فروردین 96 همنشینی ماه و سیاره مشتری است. این همنشینی زیبا در بامداد 23 فروردین به بهترین وضعیت رصدی می‌رسد و جدایی زاویه‌ای  این دو از هم 1.9 درجه است. همچنین در این روز، ماه کامل صورت می‌گیرد.

رویدادهای نجومی فروردین 96

28 فروردین: در آخرین روزهای فروردین 96 و پیش از طلوع خورشید، ماه با زحل همنشینی خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*