قدرتگیری یک لپ تاپ از گوشی هوشمند

پتنت جدید اپل نشان دهنده قدرتگیری یک لپ تاپ از گوشی هوشمند شماست

گوشی های هوشمند ما این روزها به مراتب قدرتمندتر از کامپیوترهای یک دهه پیش هستند و اینک باید برای آن‌ها احترام خاصی قائل باشیم. با این حال، آیا گوشی های هوشمند ما قدرت لازم را خواهند داشت تا با لپ تاپ ها یکسان باشند؟ شرکت اپل اخیرا اختراعی را به ثبت رسانده است که نشان دهنده قدرتگیری یک لپ تاپ از گوشی هوشمند است. در ادامه با بررسی این پتنت با ما همراه باشید.

در یکی از تازه‌ترین پتنت های رویت شده، به نظر می‌رسد اپل به دنبال محقق ساختن ایده‌ای است که نشان دهنده قدرتگیری یک لپتاپ از گوشی هوشمند کاربران است. همانطور که می‌توانید در تصویر بالا مشاهده کنید، اپل نشان می‌دهد که یک گوشی هوشمند (نظیر یک آیفون) همراه با یک داک در داخل لپ تاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد تا نه تنها منبع قدرت لپ تاپ شما باشد، بلکه به عنوان یک صفحه لمسی نیز برای کامپیوتر خود از آن استفاده کنید.

قدرتگیری یک لپ تاپ از گوشی هوشمند

قدرتگیری یک لپ تاپ از گوشی هوشمند ایده جدیدی نیست، اما هیچگاه عملی نشده است

این پتنت همچنین در مورد این صحبت می‌کند که چگونه تبلت ها نیز می‌توانند ارائه کننده قدرت لپ تاپ ها باشند و به جای این که کاربران از نمایشگر لپ تاپ برای تبلت خود استفاده کنند، از نمایشگر تبلت خود به عنوان نمایشگر کامپیوترشان استفاده کنند. البته این دقیقا یک طرح مفهومی منحصر به فرد و جدید نیست، چرا که پیشتر نیز چنین ایده‌های مشابهی را از سوی سایر کمپانی‌ها دیده‌ایم؛ اگر چه تا به این جای کار هیچ یک از پتنت‌ها ما را نسبت به تجاری شدن این ایده‌ها امیدوار نکرده‌اند.‌

در هر صورت با توجه به پتنت های متعدد در ارتباط با پیاده سازی ایده قدرتگیری یک لپ تاپ از گوشی هوشمند اینگونه به نظر می‌رسد که عملی کردن آن بسیار سخت است؛ اما نباید در این مورد اپل را نیز دست کم گرفت. چرا که همیشه وقتی صحبت از نوآوری می‌شود، اپل یکی از نامداران و برندهای مثال زدنی است. به نظر شما روزی می‌رسد که این پتنت به واقعیت تبدیل شود؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خیلی خیلی شبیه کوانتینیوم مایکروسافته،
    اصلا خودشه!