پرفروش ترین خودروهای بازار ایران

پرفروش ترین خودروهای بازار ایران در سال 1395

با وجود محصولات قدیمی و از دور خارج شده و نارضایتی مشتریان از خودروهای داخلی، سال 1395 سال پر خیر و برکتی برای خودروسازان ایرانی بود و از همه بیشتر، شرکت ایران خودرو توانست آمار فروش بالایی را برای محصولات خود رقم بزند. در این مطلب قصد داریم آمار تولید خودرو در کشورمان و پرفروش ترین خودروهای بازار ایران را مورد بررسی قرار دهیم.

در 10 ماه نخست سال 1395 بیش از 1 میلیون دستگاه خودروی سواری در کارخانه‌های خودروسازی کشورمان تولید شد که این آمار بیانگر رشد 41 درصدی میزان تولید نسبت به سال 94 است. در این میان، 5 خودروی نام‌آشنا برای ما ایرانی‌ها، بیشترین حجم تولید و فروش را به خود اختصاص دادند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. گفتنیست که هر یک از خودروها در بردارنده مدل‌ها و پیشرانه‌های متفاوتی است؛ به عنوان مثال، گروه پژو 206 شامل مدل‌های هاچ بک و صندوق دار با پیشرانه‌های 1.4 لیتری و 1.6 لیتری می‌شود.

پرفروش ترین خودروهای بازار ایران (بر اساس میزان تولید)

1. پراید با تولید بیش از 217 هزار دستگاه

تولید 217 هزار و 994 دستگاه خودروی پراید در عرض یک سال نشان‌دهنده‌ی آن است که این خودروی بی‌کیفیت همچنان با اختلاف در صدر لیست فروش خودروهای کشورمان قرار دارد. این خودروی جمع و جور و سبک‌وزن، گزینه مورد توجه مشتریان کم‌درآمد کشورمان بوده و در سال‌های اخیر به معیاری برای قیمت‌گذاری سایر خودروها تبدیل شده است. یکی از مزایای خرید پراید، قابلیت فروش و نقد شدن آن در بازار در کمترین زمان ممکن است. در حال حاضر پراید در مدل‌های سدان، هاچ بک و وانت تولید می‌شود و همه آن‌ها با پیشرانه 4 سیلندر بنزینی با قدرت 71 اسب بخار و گشتاور 108 نیوتن‌متر به دست مشتریان می‌رسد.

پرفروش ترین خودروهای بازار ایران

2. پژو 206 با تولید بیش از 128 هزار دستگاه

در حالی که پژو 206 کم کم به پایان عمر خود نزدیک می‌شود، اما هنوز هم گزینه‌ای جذاب و محبوب نزد مشتریان ایرانی به شمار می‌رود. این خودروی فرانسوی با قابلیت‌های فنی ریشه‌دار خود در این سال‌ها پا به پای هاچ بک‌های جدیدتر و گران‌تر وارداتی جلو آمده و در سال 95 نیز با تولید 128 هزار و 642 دستگاه در جایگاه دوم پرفروش ترین خودروهای بازار ایران قرار گرفت. اینک پژو 206 در مدل‌های سدان و هاچ بک و با پیشرانه‌های 1.4 لیتری و 1.6 لیتری تولید می‌شود. این پیشرانه‌ها به ترتیب، قدرت 75 و 105 اسب بخار و گشتاور 118 و 142 نیوتن‌متر را ارائه می‌دهند.

پرفروش ترین خودروهای بازار ایران

3. پژو 405 با تولید بیش از 123 هزار دستگاه

این شیر پیر هم هنوز از جوش و خروش باز نایستاده و با این که از دوران جوانی و اوج خود فاصله گرفته ولی هنوز هم خریداران زیادی در بازار کشورمان دارد. این سدان قدیمی اهل فرانسه در سال 1988 عنوان خودروی منتخب سال اروپا را از آن خود کرد اما همچنان با تیراژ بالا در کارخانه ایران خودرو تولید می‌شود؛ به طوری که در سال گذشته تعداد 123 هزار و 486 دستگاه از این خودرو از خط تولید کارخانه خارج شد. پژو 405 از نظر ظرفیت کابین، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به خصوص برای کسانی که در مسیرهای بین شهری رفت و آمد می‌کنند می‌تواند گزینه مناسبی در رده خود باشد (حداقل مناسب‌تر و مطمئن‌تر از پراید است).

پژو 405 با دو پیشرانه 1.6 لیتری و 1.8 لیتری با قدرت 100 و 108 اسب بخار و گشتاور 153 و 142 نیوتن‌متر عرضه می‌شود و علاوه بر آن یک پیشرانه دوگانه سوز 1.8 لیتری نیز برای آن ارائه شده است.

پرفروش ترین خودروهای بازار ایران

4. پژو پارس با تولید بیش از 99 هزار دستگاه

پژو پارس در واقع نسخه فیس لیفت پژو 405 است اما همین مدل فیس لیفت به لطف ظاهر زیباتر و مدرن‌تر از 405، چندین سال است که در بازار کم‌تنوع و تشنه کشورمان، به فروش خوبی دست پیدا می‌کند. البته در سال گذشته، شدت این تب کمتر شده اما هنوز هم پژو پارس گزینه قابل توجهی در بازار محسوب می‌شود و حتی موفق شده خودروهای جدیدتری مانند سورن و دنا را نیز پشت سر بگذارد. پژو پارس از پیشرانه‌های مشترک با پژو 405 بهره می‌برد.

پرفروش ترین خودروهای بازار ایران

5. تیبا با تولید بیش از 90 هزار دستگاه

قرار بر این بود که تیبا جایگزین گروه پراید شود اما با تمام اصلاحات و بهینه‌سازی‌هایی که بر روی آن انجام شد، باز هم این خودرو نتوانسته جای پراید را بگیرد و مشتریان به خاطر ظاهر ناهمگون و برخی مشکلات دیگر، با احتیاط بیشتری به خرید خودروی تیبا یا تیبا 2 (هاچ بک) فکر می‌کنند. این خودرو با پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری با قدرت 87 اسب بخار و گشتاور 128 نیوتن‌متر عرضه می‌شود و در سال 95 نیز تعداد 90 هزار و 6 دستگاه از آن تولید شد. به این ترتیب، گروه تیبا  در رده پنجم پرفروش ترین خودروهای بازار ایران قرار می‌گیرد.

پرفروش ترین خودروهای بازار ایران

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*