واقعیت های اهرام مصر

۵۸ واقعیت عجیب و ترسناک از اهرام مصر

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به باستان‌شناسی و کشف حقیقت علاقه دارید، احتمالا درباره حقایق عجیب و حتی ترسناک اهرام مصر و هرم مرموز جیزه شنیده‌اید. با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی این حقایق باورنکردنی بپردازیم.

همان‌طور که می‌دانید در دوران باستان بود که عجایب هفتگانه ساخته شد؛ که در حقیقت نشان‌دهنده هوش و نبوغ بشر بود. متاسفانه با گذشت زمان و از بین رفتن تمدن‌ها، تمامی این بناهای بزرگ از بین رفتند و تنها یک بنا باقی ماند؛  که همان اهرام مصر است که در بیشتر منابع از آن با نام جیزا هم یاد می‌شود و از ساخت آن 4500 سال می‌گذرد.

واقعیت های عجیب و ترسناک اهرام مصر

واقعیت های ترسناک اهرام مصر

اهرام مصر یکی از اعجاب‌انگیز‌ترین سازه‌هایی هستند که بشر تا به امروز ساخته است و گمانه‌زنی‌های بسیار زیادی در مورد آن‌ها وجود دارد. برخی تصور می‌کنند این اهرام توسط آدم فضایی‌ها ساخته‌شده‌اند و برخی هم فکر می‌کنند انسان‌هایی از آینده، در ساخت این اهرام دست داشته‌اند. در این مطلب گجت نیوز، ما به شایعات کاری نداریم و فقط سراغ حقایق مهمی می‌رویم که رسما به تایید رسیده‌اند و از اتفاق افتادن آن‌ها مطمئن هستیم.

۱. انتخاب کرانه غربی رود نیل برای ساخت اهرام، اتفاقی نبود!

حتما از خودتان بارها پرسیده‌اید که چرا اکثر این اهرام در جیزا یا همان قاهره بنا شده‌اند؟ کاوشگران و باستان‌شناسان پس از بررسی‌های بسیار از کتیبه‌های به جا مانده و پس از ورود به اهرام دریافتند که مصریان از این اهرام به عنوان مقبره‌ای برای پادشاهان خود استفاده می‌کردند.

حقایق اهرام مصر

غرب که محل غروب خورشید است در افسانه‌های باستان به دنیای مردگان شناخته می‌شد و با انتخاب غرب رود نیل، مصریان باستان می‌خواستند که پادشاهانشان در قلمرو ابدی خود یعنی سرزمین مردگان حکمرانی کنند.

۲. بیست و سه سال طول کشید تا یک هرم ساخته شود

این اهرام هم از نظر معماری و هم از نظر ظرافت در ساخت وصف نشدنی هستند. کاوشگران معتقدند که ساخت بزرگ‌ترین هرم که همان جیزه است بیشتر از 20 سال زمان برده است. تعدادی از این هرم‌ها به طور همزمان ساخته شده‌اند و برخی دیگر در همین محدوده زمانی و یا کمتر  توسط بردگان بنا شده‌اند.

این سازه‌های نمادین که در حقیقت نشان‌دهنده نبوغ مصریان باستان در معماری است هنوز هم در حال بررسی است؛ به این خاطر که حتی بزرگ‌ترین دانشمندان و کاوشگران ناتوان در کشف راز ساخت این سازه‌ها هستند. طبق گزارشات کاوشگران هر بلوکی که در این هرم‌ها به کار رفته است حدود 300 کیلوگرم وزن دارد و برای جا به جا کردن هر یک از آن‌ها به نیروی بیست مرد کاملا ورزیده نیاز است. چه کسی پی به راز ساخت آن‌ها خواهد برد؟

حقایق اهرام مصر

ساخت چنین سازه‌های خارق العاده‌ و با عظمتی توسط بشر در هزاران سال پیش که حتی نیمی از امکانات امروزه را نداشتند، برای کاوشگران و در واقع همه مردم دنیا بحث برانگیز است. به نظر می‌رسد یونانیان و مصریان باستان در ریاضیات و محاسبات در تمام جهان بی نظیر بوده‌اند.

۳. دمای داخل اهرام به شدت مناسب و سنجیده شده است

مصر یکی از گرم‌ترین کشورهای جهان است که در طول روز گرمای طاقت‌فرسایی دارد. اما کاوشگران با ورود به اهرام با خارق العاده‌ترین شیوه‌های تهویه‌ هوا مواجه شدند. با کمی چشم‌پوشی از نوسان نامحسوس دما، دمای داخل این سازه‌های اسرارآمیز حدود 68 درجه فارنهایت یا 20 درجه سانتیگراد است.

حقایق اهرام مصر

با وجود گرمای غیرقابل تحمل این سرزمین داخل اهرام در همه فصل‌ها و در هر ساعت از شبانه روز دمای کاملا دلپذیری دارد. اکثر کسانی که از این بناها دیدن کرده‌اند، عقیده داشتند که در این اهرام نمونه‌های اولیه تهویه هوا به کار رفته است.

۴. تونل‌های مخفی در زیر اهرام

پس از گذشت هزاران سال، دولت با نظارت کامل اعضای خود اجازه بررسی بیشتر را به تعداد محدودی از کاوشگران داد. آن‌ها پس از بررسی‌ها بیشتر دریافتند که تونل‌های زیرزمینی بسیار پیچیده‌ای در زیر این هرم‌ها ساخته شده است.

نکته شگفت انگیز ماجرا این است که در بخش‌هایی از این تونل تعدادی اتاق و قفسه‌های اسرارآمیز پنهان شده بوده است. متاسفانه از اشیا و یافته‌هایی که در آنجا پیدا شده است هیچ عکس و اطلاعاتی در دسترس مردم قرار نگرفت؛ و دولت از آن‌هابه عنوان اشیا و اطلاعات محرمانه شدیدا محافظت می‌کند.

 

۵. نفرین فرعون از اهرام محافظت می‌کند

همان‌طور که می‌دانید مجسمه ابوالهول برای محافظت از فرعون‌های مرده ساخته شد؛ که از آن‌ها در برابر فشارهای روحی سخت در زمان عبورشان به سوی خدایان محافظت کند.

پس از تحقیقات پی در پی محققان به این حقیقت دست یافتند که نفرین فرعون از اهرام و خانواده او و هرچه که متعلق به فرعون باشد، محافظت می‌کند. این حقیقت پاسخ خیلی از سوالات و ابهامات را می‌دهد. از جمله پاسخ به این سوال که چرا بیشتر کاوشگرانی که در پی آشکار کردن اسرار اهرام هستند با بدشانسی‌های عجیبی مواجه می‌شوند و حتی جان خود را از دست می‌دهند.

البته بیشتر کارشناسان معتقدند که مرگ این افراد به خاطر وجود باکتری‌هایی در خاک، زیر زمین و هرم‌ها است؛ اما مصری‌ها کاملا مطمئن‌اند که این سرنوشت تلخ نتیجه نفرین فرعون است و نه چیز دیگری!

۶. اهرام زمانی درخشان و پر زرق و برق بودند

در ساخت دیواره‌های بیرونی این اهرام سنگ آهکی سفیدرنگی به کار رفته بود که زمانی باعث می‌شد اهرام بزرگ در انعکاس نور خورشید بدرخشد. پس از گذشت زمان و آسیب‌هایی که تغییرات آب و هوایی مسبب آن است، این پوشش‌ها را به طور کل نابود کرد.

حقایق اهرام مصر

بنابراین حالا دیگر اثری از درخشندگی که هزاران سال پیش داشت، نیست. بخش اعظمی از این روکش درخشان بر اثر زلزله شل شده و از بین رفته اند و بخش دیگری بر اثر ضربه شکسته شده و از بین رفته است. جالب است بدانید که در هرم بزرگ جیزه حدود دو میلیون بلوک، سنگ آهکی به کار رفته بود؛ و باعث می‌شد که نمای این اهرام از دور بدرخشد و همه گمان کنند که در ساخت آن‌ها از جواهرات و الماس‌های بزرگ و نادر استفاده شده است.

۷. ابوالهول محافظ اهرام

یکی از اسطوره‌های مصر باستان ابوالهول، بدنی شیر مانند و سر انسان‌گونه دارد و به محافظ اهرام معروف است.  هزاران سال پیش در مصر باستان، در هر مکانی که مصری‌ها به دنبال حفاظت از مقدسات و چیزهای معنوی بودند، مانند معابد و مقبره‌ها یک مجسمه ابوالهول می‌ساختند.

 

معروف‌ترین ابوالهول، ابوالهولی است که حافظت از اهرام بزرگ را به عهده دارد و به ابوالهول بزرگ معروف است. فقط چشمان ابوالهول به تنهایی 2 متر ارتفاع دارد. ابوالهول بزرگ 73 متر طول، شش متر عرض و 20 متر ارتفاع دارد.

این اعداد و ارقام هوش از سر بزرگ‌ترین مجسمه‌سازان جهان می‌برد؛ که چگونه آن‌ها با کمترین امکانات اما به اصولی‌ترین روش ممکن توانسته‌اند به این ابعاد مجسمه بسازند.

۸. هوش محاسباتی مصریان، به تنهایی یکی از اسرار است!

روشی که در ساخت این اهرام به کار رفته است، در نگاه اول باعث خطای دید می‌شود! به گفته کاوشگران از دور که به اهرام ثلاثه نگاه کنید، هرم خفره یعنی هرم وسطی بزرگ‌تر از بقیه هرم‌ها به نظر می‌رسد. در حالی که خوفو  یعنی هرم شمالی، بزرگ‌ترین هرم است و به هرم بزرگ مشهور است. این یعنی در دورانی که مگالودون در زمین زندگی می‌کرده و بسیاری از تمدن‌ها درگیر موارد بدوی بودند، مصری‌ها توانستند چنین سازه‌هایی را به وجود بیاورند.

۹.تعداد اهرام

 

اهرام ثلاثه مصر که در نکروپولیس (شهر مردگان) جیزه واقع شده‌اند، معروف‌ترین اهرام مصر هستند؛ اما تاکنون حدود ۱۴۰ نمونه مشابه آنها در منطقه مصر باستان کشف شده است.

۱۰. قدیمی‌ ترین هرم مصر

حقایق اهرام مصر

قدیمی‌ترین هرم مصر به یکی از فراعنه معروف به نام جوزر تعلق دارد. این هرم در نکروپولیس سقاره و در قرن ۲۷ قبل از میلاد مسیح ساخته شده است.

۱۱. بزرگ‌ ترین هرم مصر

حقایق اهرام مصر

در حالی که هرم جوزر به عنوان قدیمی ترین هرم مصر شناخته می‌شود، خوفو بزرگ‌ترین هرم مصر است که از آن با نام‌های هرم بزرگ جیزه یا هرم خئوپس نیز یاد می‌شود. ارتقاع اولیه این هرم ۱۴۶.۵ متر بود؛ اما در حال حاضر ارتفاع آن به ۱۳۸.۸ متر کاهش یافته است.

۱۲. رکورد اهرام مصر

حقایق اهرام مصر

قبل از اینکه کلیسای جامع لینکلن در سال ۱۳۱۱ ساخته شود، هرم بزرگ جیزه عنوان بلندترین سازه ساخت بشر را در دنیا نصیب خود کرده بود. این رکورد باورنکردنی و بی نظیر برای ۳۸۷۱ سال در اختیار این هرم قرار داشت.

۱۳. تنها بازمانده

 

هرم بزرگ جیزه قدیمی ترین عضو عجایب هفتگانه باستان و تنها بازمانده از این عجایب است. در حالی که شش عضو دیگر از بین رفته اند، این هرم همچنان پابرجاست.

۱۴. تعداد کارگران مورد نیاز برای ساخت اهرام مصر

حقایق اهرام مصر

منابع مختلف درباره تعداد کارگران استفاده شده برای ساخت اهرام مصر اختلاف نظر دارند؛ اما می‌توان گفت که به طور تقریبی ۱۰۰ هزار کارگر برای ساخت این بنای باشکوه حضور داشته‌اند.

۱۵. نگهبان اهرام مصر

حقایق اهرام مصر

اهرام جیزه توسط ابوالهول بزرگ حفاظت می‌شود. ابوالهول، بزرگ‌ترین مجمسه یکپارچه جهان است و باستان شناسان بر این باورند که چهره ابوالهول نماد چهره فرعونی به نام خفرع است.

۱۶. موقعیت جغرافیایی اهرام مصر

حقایق اهرام مصر

همه اهرام مصر در کرانه غربی رود نیل ساخته شده‌اند. از آنجایی که آفتاب همیشه در این جهت غروب می‌کند و در اسطوره شناسی مصر غرب دنیای مردگان است، نمی‌توان ارتباط موقعیت جغرافیایی اهرام  را با این موارد نادیده گرفت.

۱۷. سفری با تجهیزات کامل

حقایق اهرام مصر

مصری های باستان، اشراف زادگان را همراه با وسایلشان در اهرام دفن می‌کردند. این اشیاء می‌توانست وسایل روزمره شخص یا وسایل بسیار گرانبهایی همچون طلا و جواهرات باشد. آنها معتقد بودند که مردگان از این وسایل در دنیای پس از مرگ استفاده خواهند کرد.

۱۸. معمار اهرام مصر

حقایق اهرام مصر

اولین معمار شناخته شده اهرام مصر، ایمهوتپ است. ایمهوتپ همه چیزدان، مهندس و پزشک مصر باستان بود. او را به عنوان طراح اولین هرم بزرگ مصر یعنی هرم جوزر نیز می شناسند.

۱۹. نحوه ساخت اهرام مصر

بیشتر متخصصان در رابطه با این فرضیه که اهرام مصر از تکه سنگ‌های بزرگ تراشیده شده توسط قلم‌های مسی ساخته شده‌اند، اتفاق نظر دارند. با این حال، آنها هنوز به طور قطعی نمی‌دانند که مصریان چگونه این سنگ ها را جابجا کرده و بر سرجای خود می‌گذاشته‌اند. در واقع با وجود گذشت چندین هزار سال، هنوز بسیاری از حقایق اهرام مصر به صورت یک راز باقی‌ مانده‌اند.

۲۰. تفاوت اهرام با یکدیگر

حقایق اهرام مصر

بدون تردید روش ساخت اهرام به مرور زمان تغییر و البته پیشرفت کرده است، چرا که اهرام جدیدتر مانند اهرام قدیمی‌تر ساخته نشده‌اند.

۲۱. شکوفایی مجدد

حقایق اهرام مصر

پس از پایان دوره اهرام در مصر باستان، موج جدیدی از گرایش به ساخت اهرام در آنچه امروزه به عنوان سودان می‌شناسیم، ایجاد شد.

۲۲. تلاش برای تخریب اهرام

در قرن دوازدهم، تلاش‌هایی برای نابودی اهرام جیزه صورت گرفت. العزیز، حاکم کرد تبار و دومین سلطان سلسله ایوبیان مصر، سعی کرد که اهرام مصر را تخریب کند؛ اما در نهایت مجبور شد به خاطر بزرگی و هزینه‌بر بودن این پروژه، از آن صرف‌نظر کند‌. با همه اینها، او موفق شد که به هرم منکورع آسیب بزند و همانطور که در تصویر می‌بینید در قسمت شمالی این هرم یک شکاف عمودی ایجاد کرده است.

۲۳. هم تراز با ستارگان

حقایق اهرام مصر

اهرام ثلاثه جیزه با صور فلکی اوریون به طور دقیق در یک ردیف قرار دارند. این هم ترازی به احتمال خیلی زیاد به صورت آگاهانه توسط سازندگان اهرام ایجاد شده است. چرا که ستارگان اوریوت با ازیریس که خدای زندگی پس از مرگ در مصر باستان است، ارتباط دارند.

۲۴. تعداد سنگ‌های بکار رفته

حقایق اهرام مصر

تعداد سنگ‌های بکار رفته در اهرام بزرگ مصر چیزی حدود دو میلیون و سیصد هزار عدد تخمین زده شده است. هر کدام از این سنگ‌ها تقریبا ۲ تا ۳ تن وزن دارند و حتی وزن برخی از آنها به ۵۰ تن نیز می‌رسد.

۲۵. اهرام طلایی

حقایق اهرام مصر

در ابتدا لایه ای از سنگ آهک سفید بسیار مرغوب و جلا داده شده اهرام را پوشانده بود. این سنگ‌ها نور خورشید را منعکس می‌کردند و اهرام همچون یک تکه جواهر می‌درخشیدند.

۲۶. اهرام مصر از دور دست‌ها

حقایق اهرام مصر

از آنجایی که این پوشش براق در سرتاسر اهرام وجود داشت، احتمالا امکان دیدن آنها از کوه‌های اسرائیل و یا حتی از ماه بود. باور کردن برخی از حقایق مرتبط با اهرام مصر سخت است، مگر نه؟

۲۷. دمای اهرام مصر

حقایق اهرام مصر

برخلاف گرمای بسیار شدیدی که در بیرون اهرام وجود دارد، دمای داخل اهرام همیشه یکسان و چیزی حدود ۲۰ درجه سانتی گراد است.

۲۸. وزن اهرام مصر

حقایق اهرام مصر

هرچند که تخمین دقیق وزن اهرام دشوار است، اما وزن تقریبی هرم خئوپس چیزی حدود ۶ میلیون تن است.

۲۹. جهت جغرافیایی اهرام مصر

حقایق اهرام مصر

اهرام خئوپس طوری ساخته شده اند که روبروی شمال جغرافیایی قرار بگیرند. در حقیقت، اهرام دقیق‌ترین سازه‌های جهان هستند که هم‌تراز قطب شمال هستند.

با وجود اینکه این سازه‌ها هزاران سال قبل ساخته شده‌اند، هنوز هم با اندکی خطا در همان جهت قرار دارند. این اندک خطا هم به خاطر حرکت تدریجی قطب شمال است و به این معنی است که این اهرام یک زمانی دقیقا و بدون ذره‌ای خطا روبروی قطب شمال قرار داشتند. این یکی از عجیب‌ترین حقایق مربوط به اهرام مصر است.

۳۰. زمان به کار رفته برای ساخت اهرام

حقایق اهرام مصر

به طور میانگین، ساخت هر هرم ۲۰۰ سال طول کشیده است و این یعنی اینکه غالبا به جای یک هرم، چندین هرم به طور همزمان ساخته می‌شدند.

۳۱. ملات به کار رفته در اهرام

حقایق اهرام مصر

یکی از دلایل استقامت و ماندگاری بالای اهرام، ملات منحصر به فرد آن است. این ملات بسیار مستحکم‌تر از سنگ بکار رفته در اهرام است. اما هنوز نمی‌دانیم که این ملات دقیقا از چه چیزی ساخته شده است.

۳۲. کارگران یا بردگان

حقایق اهرام مصر

یکی از جالب‌ترین حقایق مربوط به اهرام مصر به سازندگان آن بر می‌گردد. برخلاف باور عمومی اهرام به احتمال زیاد توسط بردگان و زندانیان ساخته نشده است، بلکه آنها کارگرانی عادی بودند که مزد دریافت می‌کردند.

۳۳. خط هیروگلیف

حقایق اهرام مصر

هرچند که بسیاری از مردم اهرام را مرتبط با خط هیروگلیف می‌دانند، اما هیچ نوشته یا خط هیروگلیفی در داخل اهرام بزرگ جیزه یافت نشده است.

۲۵ واقعیت باورنکردنی از هرم جیزه

۳۴. طبق برآوردها، هرم خوفو دارای بیش از 2 میلیون و 300 هزار بلوک سنگی است که هریک وزنی بین 2 الی 30 تُن دارند! البته وزن برخی از این بلوک‌های سنگی، به بالای 50 تُن نیز می‌رسد!

هرم جیزه در مصر

۳۵. هرم منکورع (Pyramid of Menkaure) و هرم بزرگ خوفو (Great Pyramid of Khufu) به طور دقیق در زیر صورت فلکی شکارچی واقع شده‌اند.

هرم جیزه در مصر

۳۶. این هرم، سطحی برابر با 55 هزار متر مربع داشته و مساحت هر سمت از آن، برابر با 20 متر مربع است.

۳۷. درجه حرارت داخلی این هرم ثابت بوده و دمای آن برابر با دمای متوسط زمین (20 درجه سانتی گراد) است.

۳۸. قسمت بیرونی این هرم، از تعداد 144 هزار بلوک سنگی تشکیل شده است. هر یک از این بلوک‌های سنگی با دقت بسیار بالایی به صورت تخت درآمده‌اند. ضخامت هر بلوک سنگی 100 اینچ و وزن متوسط هریک از آنان به 15 تُن می‌رسد.

۳۹. سنگ بنای این هرم در هر 4 طرف، در قالب یک سازه‌ی توپی شکل سنگی ساخته شده که در برابر تغییرات آب و هوایی و زلزله‌ مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

ملات و پوشش هرم جیزه

۴۰.  ملاتی که در ساخت این هرم مورد استفاده قرار گرفته، منبعی ناشناخته دارد! تجزیه و تحلیل‌ها، ترکیبات شیمیایی آن را مشخص ساخته‌اند، اما ساخت آن امکان‌پذیر نیست! ملات مورد استفاده در ساخت این هرم، حتی از سنگ‌های به کار گرفته شده در آن نیز مستحکم‌تر است! آیا این احتمال وجود دارد که ملات به کار رفته در ساخت هرم جیزه در مصر ، منبعی غیر زمینی داشته باشد؟

۴۱. این هرم با پوششی از سنگ‌های آهکی، با سطح صیقلی ساخته شده بود. با تابش نور خورشید به سطح این هرم، سنگ‌های آن نور خورشید را منعکس کرده و هرم همچون یک جواهر خودنمایی می‌کرد. اینگونه پوشش‌های سنگی، از قرن 14 میلادی به بعد مورد استفاده قرار نگرفت.

گفته می‌شود استفاده از اینگونه‌ سنگ‌ها، موجب سست شدن بنای مساجد اعراب در قرن چهاردهم بوده است. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن هستند که با انعکاس نور خورشید توسط این هرم، درخشش آن از کره‌ی ماه نیز قابل رویت بوده است. در واقع این هرم بر روی کره‌ی زمین، از نقطه‌ای دور از فضا، همچون یک ستاره‌ی پر نور به چشم می‌آمد! در نوشته‌های مصر باستان، از این هرم به عنوان هرم بزرگ “Ikhet” به معنای “نور باشکوه” نام برده شده است؛ اینکه چگونه این سنگ‌ها را با این دقت در کنار هم قرار داده‌ و این بنای خارق‌العاده را بنا نهاده‌اند، یکی از بزرگ‌ترین سوالات بی پاسخ انسان بوده است.

فکت‌های معماری اهرام مصر

۴۲. هرم جیزه در مصر ، یکی از دقیق‌ترین سازه‌های موجود در دنیاست. قسمت رو به روی‌ این هرم، با دقتی بسیار بالا به سمت قطب شمال است. موقعیت قطب شمال متناسب با زمان تغییر می‌کند، اما هرم جیزه در مصر در آن دوران، درست رو به روی قطب شمال قرار داشت.

۴۳. هرم بزرگ خوفو، دقیقا در مرکز زمین قرار گرفته، این بدان معناست که از سمت شمال/جنوب و شرق/غرب درست در قسمت مرکز قرار دارد.

هرم جیزه در مصر

۴۴. چهار گوشه‌ی این هرم به شکل مقعر ساخته‌اند، این تنها‌ هرمی‌ست که به این شکل ساخته شده است.

۴۵. چهار قسمت کناری هرم جیزه به گونه‌ای تراش داده شده است که آن را به شکل یک هرم 8 وجهی نمایش می‌دهند. البته این اثر را تنها می‌توان از فضا و در شرایط نوری مناسب مشاهده کرد.پدیده‌ی مذکور در فصل بهار و پاییز و در هنگام طلوغ و غروب آفتاب به خوبی قابل مشاهده است.

۴۶. صندوق سنگی در اتاق پادشاه، به اندازه‌ای است که از مسیرهای داخلی هرم قابل عبور نیست. از این رو به نظر می‌رسد که آن را در حین ساختن، درون هرم قرار داده‌اند.

هرم جیزه در مصر

۴۷ این صندوق سنگی، از جنس گرانیت بوده و برای ساخت آن، ترکیبی از برنز و یاقوت کبود به کار رفته است. به نظر می‌رسد برای خالی کردن محدوده داخلی آن، دریل‌هایی پیشرفته و بسیار نیرومند به کار رفته‌اند!

۴۸. مته‌ی مورد استفاده در این دریل‌ها از موادی بسیار سرسخت با نیروی حفاری 2 تُن ساخته شده است.

۴۹. در آن دوران، هرم بزرگ جیزه دارای یک درب ورودی به صورت گردنده بود. درب‌های گردنده در 2 هرم دیگر یعنی آرامگاه پدر و پدر بزرگ “خوفو” همچنان وجود دارند.

۵۰. گفته می‌شود درب 20 تُنی این هرم از محیط داخل هرم با کمترین میزان فشار قابل باز شدن بود. این در حالیست که در هنگام بسته بودن، از نمای خارجی هیچ شکاف یا اثری از این درب پیدا نبود.

موارد تاریخی اهرام مصر

هرم جیزه در مصر

۵۱. این هرم را می‌توان از کوهستان‌های اسرائیل و یا حتی سطح ماه نیز مشاهده کرد!

۵۲. وزن کلی این هرم، چیزی در حدود 6 میلیون تُن پیش‌بینی شده است.

۵۳. گذرگاه شیب‌دار داخل این هرم، در آن زمان درست در مقابل ستاره قطبی آلفا دراکونیس قرار داشت. این ستاره در آن زمان، ستاره‌ شمال بود. هیچ ستاره‌ی دیگر از آن تاریخ به بعد، هم‌تراز با این گذرگاه شیب‌دار قرار نگرفته است.

۵۴. در حدود 2450 سال پیش از میلاد مسیح، قسمت جنوبی در اتاق پادشاه، در امتداد ستاره ال نیتاک (Al Nitak) در صورت فلکی شکارچی قرار داشته است. هیچ ستاره‌ی دیگر از آن تاریخ به بعد، هم‌تراز با این قسمت قرار نگرفته است.

هرم جیزه در مصر

۵۵. حاصل ضرب دو برابر قسمت پایینی صندوق گرانیتی در اتاق پادشاه، در عدد 10 به توان 8 برابر است با مقدار شعاع خورشید!

۵۶. خمیدگی‌های طراحی شده در سمت‌های مختلف این هرم، به طور دقیق با شعاع زمین هم‌خوانی دارد.

۵۷. هرم جیزه در مصر که آن را با عنوان هرم خوفو می‌شناسند، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین سازه‌ی باستانی با ارتفاع 146 متر است. باستان‌شناسان می‌گویند که این هرم، بلند‌ترین سازه‌ی دنیا در طول 3800 سال بوده است.

۵۸. در ساخت این هرم از دنبال‌ی فیبوناچی و یا عدد طلایی استفاده شده است.

هرم جیزه در مصر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. “این یعنی در دورانی که مگالودون در زمین زندگی می‌کرده و بسیاری از تمدن‌ها درگیر موارد بدوی بودند، مصری‌ها توانستند چنین سازه‌هایی را به وجود بیاورند.”

    مگالودون تقریبا 3.6 میلیون سال پیش منقرض شد! ربط مگالودون به متن، موضوع و مصری ها چی بود دقیقا که اسمش رو آوردین؟!