بررسی پژو 2008 مدل 2017

بررسی پژو 2008 مدل 2017 ؛ تمام نقاط ضعف و قوت شاسی بلند جدید بازار ایران

اخیرا تولید نمونه‌های اولیه خودروی پژو 2008 (Peugeot 2008) در ایران آغاز شده و سر و صدای زیادی در بازار خودرویی کشورمان به پا کرده است. این خودروی شاسی بلند با ظاهر خوب، امکانات مناسب، قوای فنی راضی‌کننده و قیمت کمتر از 100 میلیون تومان می‌تواند به خودروی محبوبی در بازار ایران تبدیل شود. در این مطلب قصد داریم به بررسی پژو 2008 مدل 2017 بپردازیم و شما را با تمامی نقاط ضعف و قوت این خودروی فرانسوی آشنا کنیم.

پژو 2008 در سال 2013 به عنوان یک مدل جذاب و مجهز وارد بازار شد اما در طول این چند سال، تغییرات زیادی در کلاس شاسی بلندهای کوچک به وجود آمده و به همین دلیل لازم بود تا پژو 2008 نیز از لحاظ فنی بهبود پیدا کند؛ بنابراین در سال 2017 در مدل جدید 2008 از پیشرانه 3 سیلندر 1.2 لیتری توربو استفاده شده است. این پیشرانه جای پیشرانه 1.6 لیتری بنزینی در نسخه قبلی را گرفته و قدرت تولیدی توسط آن به وسیله گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن به چرخ‌ها منتقل می‌شود. نکته جالب اینجاست که پژو 2008 جدید به دلیل عدم استقبال بازار از گیربکس دستی استفاده نمی‌کند.

بررسی پژو 2008 مدل 2017

این روزها خودروهای شاسی بلند جمع و جور از محبوبیت زیادی در بازار برخوردار هستند و از پرفروش‌ترین خودروهای این کلاس می‌توان به مزدا CX-3، سوبارو XV، میتسوبیشی ASX و هوندا HR-V اشاره کرد. در این میان، هوندا HR-V بنزینی همانند پژو 2008 به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود و البته هیچ یک از این مدل‌ها همانند 2008 از پیشرانه 3 سیلندر استفاده نمی‌کنند. با بررسی پژو 2008 مدل 2017 متوجه می‌شویم که پیشرانه جدید این خودرو با قدرت 109 اسب بخار از پیشرانه 4 سیلندر نسخه قبلی ضعیف‌تر است اما در عوض بزرگترین بهبود آن به خروجی گشتاور مربوط می‌شود. مدل قبلی 2008 گشتاوری به میزان 160 نیوتن‌متر ارائه می‌کرد در حالی که در نسخه جدید به لطف تغییرات صورت گرفته، شاهد ارائه گشتاور 205 نیوتن‌متر هستیم. این بدان معناست که اگرچه پیشرانه کوچک خودرو، دور خیلی بالایی ندارد اما در دورهای زیر 2500 یعنی محدوده‌ای که بیشتر اوقات رانندگی می‌کنید، بهترین عملکرد را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر آن، پژو 2008 خودروی بسیار ساکتی است و حتی در سرعت‌های بالا نیز سر و صدای زیادی از پیشرانه 3 سیلندر خودرو به گوش نمی‌رسد.

بررسی پژو 2008 مدل 2017

بررسی پژو 2008 مدل 2017 از نظر سواری و هندلینگ

پژو 2008 مدل 2017 سواری آسان و دلچسبی دارد. خودرو در سرعت‌های بالاتر، بهتر شتاب می‌گیرد و گیربکس اتوماتیک آن نیز عملکرد خوبی در تعویض دنده دارد. هماهنگی بین پیشرانه و گیربکس در خیابان‌های شهری نیز بسیار خوب است اما متاسفانه در هوای سرد و یا در سرعت‌های پایین، تعویض دنده‌ها کمی با ناهنجاری همراه خواهد بود. پدال گاز نیز حساسیت خوبی از خود نشان می‌دهد و زمانی که پدال را تا ته فشار می‌دهید، تاخیر زیادی از سوی توربو مشاهده نمی‌شود؛ اما بالا بودن پدال ترمز به خصوص در زمان ترافیک کمی راننده را اذیت و عصبی می‌کند.

بررسی پژو 2008 مدل 2017

شرکت خودروسازی پژو مدعی شده که مصرف سوخت 2008 جدید را پایین آورده است؛ طبق ادعای پژو، مصرف سوخت 6.5 لیتری نسخه قبلی به 4.8 لیتر در نسخه جدید کاهش پیدا کرده است. پژو 2008 از نظر راحتی سواری جزو بهترین‌های کلاس خود محسوب می‌شود. فرمان خودرو بسیار سریع و دقیق بوده و سواری چابک و لذت‌بخشی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. سیستم کنترل چسبندگی در مدل‌های Allure و GT Line نیز از جمله امکانات خوب این خودرو است که حالت‌های رانندگی در جاده‌های شنی، گلی و برفی را در اختیار می‌گذارد. سیستم تعلیق خودرو تاکید زیادی بر روی راحتی دارد اما با این حال مدل‌هایی که از رینگ‌های 17 اینچی استفاده می‌کنند در ناهمواری‌های عمیق کمی ناهنجاری از خود نشان می‌دهند.

بررسی پژو 2008 مدل 2017 از نظر طراحی و امکانات داخل کابین

مدل جدید پژو 2008 دارای صندلی‌هایی با پوشش چرم است. صندلی‌های استاندارد نیز راحت هستند اما با توجه به این که 2008 یک خودروی اسپورت نیست، پس نباید انتظار زیادی از آن داشت. غربیلک فرمان کوچک خودرو با طراحی i-Cockpit یکی از قسمت‌های عجیب طراحی داخلی پژو 2008 است که هم می‌توانید آن را دوست داشته باشید و هم از آن متنفر باشید. بخش عجیب دیگر، قرار گرفتن دسته کروز کنترل بر روی ستون فرمان به جای قرار گرفتن بر روی غربیلک فرمان است. علاوه بر آن نگه‌دارنده بطری آب درون درب نیز وجود ندارد و نگه‌دارنده‌ی فنجان جلوی دسته دنده برای بطری‌های بزرگ، کوچک به نظر می‌رسد.

بررسی پژو 2008 مدل 2017

خوشبختانه بر خلاف خودروی پژو 308 هاچ بک، کنترل‌های سیستم تهویه جداگانه‌ای درون خودرو  قرار گرفته که البته امکان به کار انداختن آن‌ها از روی صفحه نمایش وجود ندارد و این به معنی صرفه‌جویی بیشتر در وقت است. اندازه صفحه نمایش در مقایسه با نسخه قبلی تغییری نکرده و ارتباط سیستم اپل کارپلی به سرعت اتفاق می‌افتد. منوهای صفحه نمایش نیز اصلا گیج‌کننده نیستند و به راحتی می‌توان با آن کار کرد. سیستم ناوبری ماهواره‌ای هم در مدل‌های گران‌تر پژو 2008 در دسترس خواهد بود.

کابین خودرو از نظر فضا هیچ کمبودی ندارد و فضای فوق‌العاده‌ای را در زیر پا در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. حتی در مدل‌های سانروف‌دار سفارشی نیز افراد بزرگسال، مشکلی از نظر فضای سر نخواهند داشت. خط کمر خودرو هم پایین است تا راننده دید بهتری داشته باشد. در صندلی‌های عقب، اتصالات مربوط به ایزوفیکس به چشم می‌خورد اما ورودی هوا وجود ندارد. از نظر ایمنی هم این خودرو دارای 6 کیسه هوا بوده و در مدل‌های Allure و GT Line سیستم ترمز اضطراری خودکار، سنسور پارک جلو و سیستم پارک نیمه خودکار اضافه شده‌اند. محفظه بار از دیگر نقاط قوت پژو 2008 به شمار می‌رود. صندوق عقب خودرو فضای 410 لیتری را در اختیار قرار می‌دهد تا آن را به یکی از کاربردی‌ترین خودروهای کلاس شاسی بلندهای کوچک تبدیل کند.

بررسی پژو 2008 مدل 2017

پژو 2008 مدل 2017 با گارانتی سه ساله بدون محدودیت کیلومتر عرضه می‌شود. علاوه بر آن، کمک‌های جاده‌ای 3 ساله یا 100 هزار کیلومتر و سرویس‌های 5 ساله نیز ارائه شده‌اند. در مجموع، این شاسی بلند فرانسوی نسبت به مدل قبلی خود به‌روزتر شده و تغییرات مثبتی در آن دیده می‌شود تا به این ترتیب بتواند با حریفان قدر و صاحب‌نام خود رقابت کند.

قیمت شاسی بلند فرانسوی و جدید بازار ایران

گفتنیست که تولید پژو 2008 از مدتی پیش در کارخانه ایران خودرو آغاز شده و طبق اخبار شنیده شده، قرار است این خودرو با پیشرانه 1.6 لیتری در کشورمان عرضه شود. قیمت دقیق خودرو نیز هنوز به طور رسمی اعلام نشده اما قیمت حدودی 70 تا 80 میلیون تومان برای آن پیش‌بینی شده است. پژو 2008 در بازار جهانی با قیمت حدودی 25 هزار دلار عرضه می‌شود.

امتیاز پژو 2008 مدل 2017 توسط آزمایش‌کنندگان خودرو

فضای کابین و راحتی8
تکنولوژی و ارتباطات7.5
پرفورمنس و مصرف8
سواری و هندلینگ7.5
قیمت و تجهیزات7
امتیاز کلی7.6

مشخصات فنی پژو 2008 جی تی لاین مدل 2017

نوع بدنه4 درب واگن
پیشرانه3 سیلندر 1.2 لیتری توربو
قدرت موتور109 اسب بخار
گشتاور205 نیوتن‌متر
گیربکس6 سرعته اتوماتیک دیفرانسیل جلو
وزن خالص خودرو1188 کیلوگرم
مصرف سوخت5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر
ابعاد (طول/ عرض/ ارتفاع)4.159 متر/ 1.739 متر/ 1.570 متر
نوع فرمانراک اند پینیون هیدرولیک
نوع ترمزهاجلو دیسکی خنک‌شونده- عقب دیسکی
سیستم تعلیق جلومستقل، مک فرسون، فنر پیچشی، دامپر هیدرولیک
سیستم تعلیق عقبمیله پیچشی، فنر پیچشی، دامپر هیدرولیکی

تجهیزات استاندارد

  • سیستم تهویه خودکار دو ناحیه‌ای
  • صندلی اسپورت
  • سانروف
  • رینگ 17 اینچی
  • برنامه پایداری الکترونیکی
  • نگه‌دارنده‌ی تپه
  • فرمان قابل تنظیم
  • کروزکنترل
  • غربیلک فرمان چرمی و چندکاره
  • ارتباط گوشی هوشمند
  • کنترل فاصله پارک عقب
  • فرمان هیدرولیک
  • دوربین دید عقب
  • ناوبری ماهواره‌ای
  • کامپیوتر سفری
  • مه‌شکن
  • اسپویلر جلو و عقب
  • شیشه برقی

تجهیزات ایمنی پژو 2008 مدل 2017

  • پکیج کیسه هوای جلوی دوگانه
  • ترمز ABS ضدقفل
  • کیسه‌های هوای سر
  • کیسه‌های هوای جانبی
  • کمربند‌های ایمنی پیش‌کشنده
  • دریافت 5 ستاره در تست تصادف موسسه استرالیایی ANCAP
نقاط قوتنقاط ضعف
پیشرانه 3 سیلندر با عملکرد خوباشکالات ارگونومیک مانند عدم فضای کافی برای نگه‌دارنده بطری
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک خوبفضای سر کمی تنگ در مدل‌های سانروف‌دار
سیستم اطلاعات سرگرمی به‌روزشدهعملکرد نامناسب و گیجی قوای محرکه در هوای سرد و سرعت پایین
سواری راحتنداشتن AEB در مدل پایه
فضای کابین مناسب

گالری تصاویر پژو 2008 مدل 2017

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. واقعا که قیمتش تحمیلی هست.ماشین فرانسوی ارزش این همه پول,حالا درسته که پول ما دیگه هیچ ارزشی نداره متاسفانه

  2. من جای شما بودم نمیخریدم چیه خیلی بی خوده پول بی زبون دست ادم زبون دار که نمدن

  3. حداکثر قیمت که منطقی باشه هشتاد میلیون

  4. سلام علیکم و رحمت الله
    هر قیمتی باشه بلاخره پشتیبانی ایران خودرو میتونه برگ برنده ای باشه برا این محصول.
    خوب حالا یا هر کی دوست داره و پولشو داره پرداخت میکنه و اقه نداشته باشه با خودروی دیگه ای سرگرم و توجیح میکنه خودشرو.
    خوردروهای دیقه علاوه بر کیفیت نا مطلوب نمایندگی در زمان حال و آینده ( تامین قطعات ) اشکالات زیر وارد هست و توصیه میکنم خرید نکنید :

    – تیوولی : امکانات گول زننده به همراه موتور ضعیف و بازار فروش حبابی.
    – کپچر : باک بسیار کوچک (40 لیتر)به همراه ترمز عقب کاسه ای و موتور ضعیف.
    – تیگو : چینی زیبا و تنبل و پر مصرف با بازار آینده نامعلوم. مشابه لیفان و ام وی ام .
    – داستر : آفرود خوب اما زشت و بی امکانات .
    – جک اس : چینی قدرتمند با بازار فروش نا معلوم. سرنوشت لیفان و ام وی ام .
    – هایما : صد رحمت به سایر محصولات چین. مصرف سوخت 17 تا !

  5. برای 109 اسب بخار 100 میلیون زیاده هرچند مصرفش پاینه ولی 109 هم واسه یه شاسی بلند یعنی هیچی

  6. آشغاله دوستان‌.
    نخرید لطفا.اول گفتن بین ۸۰تا ۱۰۰ میلیون .
    الان که وقت ثبت نام رسیده میگن ۱۲۰‌میلیون.

  7. لطفا بسبت به ثبت نام اقدام فرمائید

  8. متمایل ثبت نام پیش فروش پژو ۲۰۰۸ هستم

    • متاسفم برای اونایی که بخاطر همچین ماشین ضعیف و آشغالی ۱۰۰ میلیون میخوان پرداخت کنن.شاید خوب باشه ولی ارزشش این همه نیست.با این پول میشه خیلی ماشینهای بهتر و جا دارتر خرید.این ماشین فقط کم مصرفیش مزیته ولی بازم به هیچ عنوان به پولش نمی ارزه