قابلیت های اندروید O

با تمامی قابلیت های اندروید O گوگل آشنا شوید

اندروید O همینجاست. گوگل رسما از نسخه پیشنمایش توسعه دهندگان آپدیت بعدی پلتفرم اندروید رونمایی کرد که در حال حاضر با نام مخفف Android O شناخته می‌شود. گوگل قطعا نام اصلی این پلتفرم را از همین حالا انتخاب کرده است که ما نمی‌دانیم؛ آیا آن Oreo است یا Orange Whip خواهد بود؟ برای دانستن آن همچنان باید منتظر بمانیم! به اندروید O بازگردیم. به نظر می‌رسد این به روزرسانی، یک آپدیت انتقالی برای پلتفرم اندروید خواهد بود که می‌تواند قابل توجه باشد. اغلب ویژگی‌های آن به روز شده‌اند و ظاهرا می‌توانند تجربه کاربری آسوده‌تر و بهتری را در سراسر این پلتفرم به کاربران ارائه کنند. به همین بهانه در زیر قصد داریم به معرفی تمامی قابلیت های اندروید O بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

قابلیت های اندروید O

1 – محدودیت‌های پس زمینه

قابلیت های اندروید O

قابلیت Doze که چندی پیش توسط اندروید مارشمالو معرفی شد و با اندروید 7 نوقا بهبود پیدا کرد، اینک در اندروید O قابلیت تازه‌ای را دریافت کرده است که Background Limits یا محدودیت‌های پس زمینه نام دارد. این قابلیت در واقع یکی از ویژگی‌های جذاب صرفه جویی باتری است که با هدف کاهش قدرت اضافی اپلیکیشن ها در پس زمینه توسعه پیدا کرده است.

این قابلیت به شدت برودکست‌های مجازی، سرویس های پس زمینه و همچنین به روزرسانی مکانی گوشی کاربران را در پس زمینه گوشی محدود خواهد کرد که می‌تواند برای افزایش عمر باتری معجزه آسا باشد.

2 – کانال های نوتیفیکیشن

قابلیت های اندروید O

گوگل هیچگاه بهبود دادن نوتیفیکیشن‌ها در اندروید را متوقف نمی‌کند و اندروید O نیز از این قاعده مستثنا نیست. این نسخه از سیستم عامل اندروید، ارائه کننده کانال های نوتیفیکیشن برای دسته نرم افزارهای مختلف با محتوایی متفاوت است.

به طور مثال شما می‌توانید مشاهده نوتیفیکیشن های رده تکنولوژی در یک اپلیکیشن را غیر فعال کنید و نوتیفیکیشن های رده اخبار به سادگی بر روی سایه نوتیفیکیشن های گوشی شما به نمایش درآید. این قابلیت، کنترل عالی نوتیفیکیشن های دریافتی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

3 – تکمیل کنندگان خودکار

قابلیت های اندروید O

Android O به کاربرانش اجازه می‌دهد تا یک اپلیکیشن تکمیل کننده خودکار را انتخاب کنند تا درست همانند یک نرم افزار مدیریت رمز عبور به کاربران در وارد کردن اطلاعات Login خود کمک کنند. این عملکرد همراه با یک API به دست می‌آید که گوگل نیز آن را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است. بنابراین گوگل زحمت توسعه آن را نیز به توسعه دهندگان سپرده است.

4 – حالت تصویر در تصویر (Picture in Picture)

قابلیت های اندروید O

از مهم‌ترین قابلیت های اندروید O ، بهبود بخش مالتی تسکینگ آن است. تقسیم صفحه به دو نیمه برای استفاده از قابلیت مالتی تسکینگ مدت زمان زیادی نیست که به اندروید آمده است، اما گوگل می‌خواهد آن را همراه با یک قابلیت تصویر در تصویر بهبود ببخشد. این قابلیت بر روی هر دو پلتفرم تبلت ها و گوشی های هوشمند قابل استفاده خواهد بود و به کاربران اجازه می‌دهد تا به عنوان مثال همزمان با تماشای سریال تلویزیونی بازی تاج و تخت، با دوستان خود نیز به چت بپردازید. کاربر قادر است برای این دو پنجره نسبت ابعادی تنظیم کند. در اینجا همچنین کنترل های مدیا نیز موجود هستند.

5 – منابع فونت در XML

قابلیت های اندروید O

اپلیکیشن ها فونت های بیشتری را دریافت خواهند کرد. هر دو استایل فونت ها و ضخامت آن‌ها در فایل های XML قابل تنظیم خواهد بود. این بدان معناست که توسعه دهندگان می‌توانند فونت های به کار رفته در اپلیکیشن خود را بدون دردسرهای پیشین در اپلیکیشن های خود بی‌افزایند.

6 – Adaptive Icons

قابلیت های اندروید O

سرانجام برخی موارد منسجم شدند. اندروید O آیکون‌های تطبیق پذیر را ارائه خواهد کرد که می‌توانند همگام با رابط کاربری گوشی شما منسجم‌تر شوند. دیگر نیازی نیست آیکون ها متفاوت از یکدیگر باشند؛ چرا که نسل جدید سیستم عامل اندروید قادر است آن‌ها را با توجه به دیوایس، به حالات مختلفی نمایش دهد. انیمیشن های جدید نیز همراه با آیکون های داخلی لانچر، شرتکات اپلیکیشن‌ ها، تنظیمات و دیالوگ‌های اشتراک گذاری تعامل پیدا خواهند کرد.

7 – محدوده رنگ گسترده برای اپلیکیشن ها

قابلیت های اندروید O

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های اندروید O ، پشتیبانی از طیف رنگ‌های DCI-P3، AdobeRGB و Pro Photo RGB است. بنابراین اپلیکیشن ها نیز می‌توانند در نسل جدید سیستم عامل موبایلی گوگل از طیف های رنگی بیشتری استفاده کنند تا نمایشگر گوشی در صورت پشتیبانی بتواند آن‌ها را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

8 – اتصالات

قابلیت های اندروید O

بهبود بخش صوتی، از جمله بهترین قابلیت های اندروید O به حساب می‌آید. سرانجام اندروید پشتیبانی از کدکهای صوتی Hi-Fi بر بستر بلوتوث را به ارمغان آورد. یکی از جذاب‌ترین این کدکها، LDAC شرکت سونی است. در کنار آن، یک شبکه آگاهی محلی نیز می‌تواند تشکیل شود. در واقع این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به یک اکسس پوینت اینترنت، بر بستر وای فای با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

9 – ناوبری کیبورد

قابلیت های اندروید O

کیبوردها در اندروید جدید ارائه کننده ناوبری قابل پیشبینی بهتره در رابط کاربری هستند. گوگل می‌گوید که یک فلش و تب جدید را برای مدل های قابل پیش بینی ناوبری صفحات کلید ساخته است.

10 – Aaudio API for Pro Audio

قابلیت های اندروید O

در اندروید O یک API جدید آنبرد وجود دارد که به اپلیکیشن ها اجازه ی عملکرد بالا و استریم صوتی با تاخیر حداقلی را می‌دهد.

11 – WebView enahcements

قابلیت های اندروید O

اپلیکیشن ها اینک می‌توانند از محتوای چند پردازشی در داخل خود WebView برای بهبود امنیت و پایداری بهتر استفاده کنند. در این جا همچنین یک API وجود دارد که می‌تواند پیغام‌های خطا و کرش‌های WebView را نیز مدیریت کند.

12 – افزایش سرعت اجرا

قابلیت های اندروید O

در کنار پشتیبانی از مجموعه ای پی آی های زبان برنامه نویسی جاوا، زمان اجرای اندروید O نیز دوبرابر سریع‌تر از گذشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اگه واقعا سرعتش 2برابر بشه که واقعا خیلی خوبه

  2. من تازه چند روز هست نوقا نصب کردم حالا 8 امد ?

  3. من نوقا نگرفتم!!!!اندروید o اومده!!!!!! 😐

    • منم?
      اندروید ۶ رو آپدیت کردم الان زود زود باطری خالی میکنه?
      وایسادم ۷ رو نصب کنم که ۸ اومد?
      یاد معادل کلمه ترافیک افتادم (شدآمد)? اینم آمد