آیپد 9.7 اینچی

آیپد 9.7 اینچی جدید اپل رونمایی شد؛ شروع قیمت از 329 دلار

بالاخره انتظار علاقه‌مندان به آیپدهای کمپانی اپل به سر رسید و حالا شاهد رونمایی این شرکت از آیپد 9.7 اینچی جدیدی هستیم. نام این تبلت‌ها فقط «آیپد» بوده و دیگر خبری از پسوند Air در آنها نیست. بنابراین دیگر نباید منتظر رونمایی اهالی کوپرتینو از iPad Air 3 باشیم. با مشروح خبر همراه گجت نیوز باشید.


آیپد 9.7 اینچی جدید اپل در واقع نسخه بروز شده از آیپد ایر 2 (Apple iPad Air 2) این شرکت است که تغییرات کوچکی در آن اعمال شده است. تراشه اختصاصی A9 اپل در این مدل جایگزین تراشه A8X شده است؛ برای آنهایی که نمی‌دانند باید بگوییم که این تراشه در گوشی‌های آیفون 6 اس (Apple iPhone 6s) و آیفون SE نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

در آیپد 9.7 اینچی جدید اهالی کوپرتینو، باتری بزرگتری قرار دارد؛ باتری 32.4 وات‌ساعت حالا جایگزین باتری 27.62 وات‌ساعت تبلت 9.7 اینچی اپل شده است. به همین دلیل آیپد جدید اپل با 7.5 میلی‌متر، ضخیم‌تر از آیپد ایر 2 با ضخامت 6.1 میلی‌متری است. به غیر از این دو مورد، تبلت جدید اهالی کوپرتینو شباهت زیادی به نسل قبلی خود دارد. بدین معنا که هنوز هم با محصولی 9.7 اینچی با صفحه نمایش Retina، دوربین عقب 8 مگاپیکسلی با گشادگی لنز f/2.4 (با قابلیت فیلم‌برداری 1080p)، دوربین جلوی 1.2 مگاپیکسلی (با قابلیت فیلم‌برداری 720p)، اسپیکرهای استریو، تاچ آی‌دی به همراه سرویس پرداخت اپل و عمر شارژدهی 10 ساعت روبرو هستیم.

آیپد 9.7 اینچی با باتری بزرگتر و قیمت مناسب‌تر از راه می‌رسد

یکی دیگر از مشخصه‌های ویژه آیپد 9.7 اینچی جدید اپل ، قیمت آن است. نسخه پایه این محصول با حافظه داخلی 32 گیگابایت با قیمت 329 دلار به فروش می‌رسد که ارزان‌ترین مدل آیپدهای بزرگ شناخته می‌شود. قیمت محصولات مشابه با این نسخه در گذشته معمولا از 499 دلار آغاز میشد. نسخه 128 گیگابایتی تبلت نیز به قیمت 429 دلار فروخته می‌شود. اگر نسخه سیم‌کارت خور این محصول را مد نظر دارید، باید 459 دلار برای مدل 32 گیگابایتی و 559 دلار برای مدل 128 گیگابایتی بپردازید.

آیپد جدید اپل در رنگ‌بندی نقره‌ای، خاکستری و طلایی از تاریخ 24 مارس (جمعه، 4 فروردین 1396) در ایالات متحده آمریکا و 20 کشور دیگر در دسترس قرار می‌گیرد. این کشورها شامل استرالیا، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، ایتالیا، ژاپن، هلند، اسپانیا، سودان و بریتانیا می‌شوند. فروشگاه‌های دانمارک، هند، مکزیک، روسیه و ترکیه نیز در ماه آوریل این محصول را به فروش خواهند گذاشت. سایر کشورهای باقیمانده باید تا ماه می صبر کنند.

کمپانی اپل همچنین قیمت آیپد مینی 4 خود را نیز کاهش داده است. این محصول تنها در یک نسخه 128 گیگابایتی با قیمت 399 دلار (برای نسخه وای‌فای) و 529 دلار (برای نسخه سیم‌کارت خور) در دسترس است.

تبلت‌های اهالی کوپرتینو در حال حاضر شامل آیپد مینی 4، آیپد، آیپد پرو 9.7 اینچی و آیپد پرو 12.9 اینچی می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*