اظهار خوشحالی جف بزوس از هدایت یک ربات غول پیکر مکانیکی + ویدیو

به نظر می‌رسد رفته رفته جهان واقعی ما در حال تبدیل شدن به یک دنیای تخیلی است. بعد از متداول شدن استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، از قرار معلوم نوبت به ربات‌ها رسیده تا سواری بر آن‌ها به زودی همه‌گیر شود. کار به جایی رسیده که یک میلیاردر کارآفرین و صاحب بزرگترین فروشگاه اینترنتی و همچنین یکی از بزرگترین شرکت‌های هوافضا، از هدایت یک ربات غول پیکر مکانیکی بسیار اظهار خوشحالی می‌کند. جف بزوس حین راندن این ربات غول پیکر مکانیکی در پوست خود نمی‌گنجید و به همین مناسبت ویدیوهایی را نیز از خود در هنگام هدایت این ربات به اشتراک گذاشت.

مدیر عامل آمازون و شرکت فعال در زمینه هوافضای Blue Origin، که به عنوان پنجمین فرد ثروتمند دنیا شناخته می‌شود، بعد از سوار شدن بر یک ربات غول پیکر مکانیکی ، جوی استیک دوگانه آن را به دست گرفته و نمایش با آن را در کنفرانس سالانه رباتیک شروع کرد. وی تصویر بالا را صبح دیروز در حساب کاربری خود در توییتر ارسال کرده و در زیر آن، خوشحالی خود از هدایت یک ربات غول پیکر مکانیکی را ابراز کرد. در حین سواری جف بزوس، دیگر شرکت‌کنندگان در کنفرانس از این صحنه فیلم‌برداری کرده و تکان خوردن بازوهای این ربات بزرگ به دست جف بزوس را ثبت کردند.

همانطور که در توییت وی مشاهده می‌کنید، جف بزوس درباره شباهتش به سیگورنی ویور (Sigourney Weaver) در این لحظه اظهار تعجب کرده است. گفتنی است برخی شایعات بی‌اساس بر این موضوع دلالت داشته‌اند که بزوس رو به دیگر حضار کرده و در ادامه از آن‌ها خواسته تا قبل از ارباب و رییس جدیدشان، جف آهنی، زانو بزنند! ربات غول پیکر مکانیکی

این اتفاق در کنفرانس MARS افتاده است، کنفرانسی سالانه که شرکت‌کنندگان تنها می‌توانند با دریافت دعوت‌نامه از آمازون در آن شرکت کنند. این کنفرانس تماما توسط خود آمازون مدیریت شده و بر روی موضوعاتی همچون یادگیری ماشین، اتوماسیون خانه، رباتیک و اکتشافات فضایی تمرکز دارد. در این رویداد جف بزوس هدایت یک ربات غول پیکر مکانیکی با نام Method-2 را به دست گرفت. این ربات برای اولین بار در دسامبر گذشته به صورت عمومی معرفی شد و بعد از دست به دست شدن تصاویر و ویدیوهای آن در سراسر اینترنت، به محبوبیت زیادی رسید.

ربات Method-2 به دست یک شرکت واقع در کره جنوبی با نام Hankook Mirae ساخته شده و به نسخه‌ای واقعی از ربات‌های فیلم‌های تخیلی هالیوودی شباهت دارد. البته این شباهت بدون دلیل نیست. یکی از طراحان ربات غول پیکر مکانیکی Method-2، ویتالی بولگاروو (Vitaly Bulgarov)، همان هنرمندی است که در طراحی ربات‌های تخیلی فیلم فوق‌العاده محبوب ترانسفورمرز 4 نقش داشته است. 

ربات غول پیکر مکانیکی

توانایی ربات غول پیکر مکانیکی Method-2 در چه سطحی است؟

اگرچه این ربات از نظر ظاهری فوق‌العاده جذاب بوده و بازوهای آن بسیار فعال و پرجنب و جوش حرکت می‌کنند، اما میزان تحرکت آن محدود است و تنها می‌تواند به صورت لرزان، چند قدم کوتاه بردارد. در این ویدیو می‌توان به راحتی زنجیرهای پشتیبان وصل شده به شانه‌های ربات را دید که احتمالا برای جلوگیری از سرنگونی آن متصل شده‌اند. نکته دیگر درباره قدرت بازوها است. اگرچه سرعت حرکت آن‌ها بسیار حیرت‌انگیر است، اما نمی‌توان درباره قدرت و توان ضربه آن‌ها اظهار نظر کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*