اسرار عجیب در مورد ماه

اسرار عجیب در مورد ماه که علم از توضیح آن ناتوان است !

قمر با وفای کره زمین یعنی “ماه”، یکی از اسرارآمیزترین اجرام آسمانی‌ست. در آن زمان که بشر موفق به کشف تکنولوژی‌های مدرن برای خروج از زمین نشده بود، ماه یکی از مشهودترین اجرامی بود که در آسمان شب خودنمایی می‌کرد. ماه در فاصله‌ای 380 هزار کیلومتری از زمین واقع شده و اثری از حیات در آن وجود ندارد. قطر ماه 3476 کیلومتر بوده و اندازه‌ی آن یک چهارم کره زمین است. پس از آنکه انسان در جریان ماموریت‌های آپولو بر سطح ماه قدم گذاشت، مطالعه و بررسی پیرامون ویژگی‌های مختلف این قمر شکل تازه‌ای به خود گرفت. با این وجود برخی از اسرار عجیب در مورد ماه به گونه‌ای هستند که حتی علم نیز از توضیح آن ناتوان است!

تمامی اقمار دیگر منظومه‌ی شمسی، در قسمت خط استوای مدار سیاره‌ی خود گردش می‌کنند. اما ماه اینگونه نیست! علاوه بر این‌ها، بر روی سطح ماه سنگ‌هایی از جنس فلزاتی ارزشمند همچون برنج، اورانیوم 236 و نپتونیوم 237 نیز یافت شده است.

به عبارتی ساده‌تر، قمر کره زمین یکی از اسرارآمیز‌ترین اجرام آسمانی در منظومه خورشیدی ماست. از کره ماه به عنوان یک جسم آسمانی “عجیب” یاد می‌شود؛ چرا که برخی ویژگی‌های آن را حتی علم نیز نمی‌تواند توضیح دهد! گذشته از این‌ها، قمر ماه یکی از اجرام منحصر به فرد در منظومه‌شمسی ماست که ارزش آن با سایر اقمار کشف شده تا به امروز غیرقابل مقایسه است!

اسرار عجیب در مورد ماه

یه عقیده‌ی پرفسور Robert Jastrow به عنوان رئیس کمیسیون اکتشاف بر سطح ماه، این قمر را می‌توان همچون “سنگ روزتا” در مقایسه با سایر اجرام آسمانی به شمار آورد!

رابین برت (Robin Brett) یکی از دانشمندان ناسا، در توضیح اینکه تا چه اندازه قمر ماه عجیب و غریب است، اظهار داشت:

توضیح عدم وجود ماه، حتی از توضیح وجود داشتن آن نیز راحت‌تر است!

اما این اسرار عجیب در مورد ماه چه چیزی هستند؟ چه عواملی ماه را تا این اندازه عجیب و غریب توصیف می‌کنند؟

ماه یک قمر بسیار بزرگ بوده و قطر آن در حدود یک چهارم کره زمین است. به غیر از شارون، قمر سیاره پلوتو، کره ماه بیشترین جرم را در میان سایر اقمار منظومه‌ی شمسی داراست.

یکی از اسرار عجیب در مورد ماه ، مدار گردش مرموز آن در مقایسه با سایر اقمار منظومه شمسی است!

مدار گردش کره ماه به دور زمین نیز بسیار عجیب و غریب است؛ چرا که تاکنون دانشمندان مشابه آن را در هیچ کجای منظومه شمسی مشاهده نکرده‌اند! به نظر می‌رسد که تمامی اقمار موجود در منظومه شمسی، در اطراف خط استوای مدار سیاره‌ی خود گردش می‌کنند، اما چنین چیزی در مورد ماه صدق نمی‌کند! این قمر با یک انحراف 5 درجه‌ای، در مدار خود به دور کره زمین می‌چرخد. همچنین مقادیری از قبیل ارتفاع، دوره‌ی زمانی و همچنین سرعت این قمر کاملا مشخص و دقیق هستند. از این رو ماه در رابطه‌ای کاملا صحیح نسبت به کره زمین همواره در حال گردش است.

ماه را تقریبا می‌توان یک سیاره زمین به شمار آورد! ترکیب سطح این قمر، شباهت بسیاری با سیاره‌ ما دارد، چنین چیزی در مورد سایر اقمار و سیاره‌ی مادری‌شان به ندرت یافت می‌شود. فلزات و جنس سنگ‌هایی که در این قمر یافت می‌شوند نیز به عنوان اسرار عجیب در مورد ماه به شمار می‌آیند!

اسرار عجیب در مورد ماه

سطح سنگی ماه، سرشار از تیتانیوم است! از طرفی فلزاتی ارزشمند همچون برنج، اورانیوم 236 و نپتونیوم 237 نیز در سطح این قمر اسرارآمیز یافت می‌شوند. این عناصر تاکنون هیچ‌گاه به صورت طبیعی کشف نشده اند ! اورانیوم 236 عنصری رادیو اکتیوی، حاصل مصرف شدن اورانیوم و فرآوری دوباره‌ی آن است و جالب تر اینکه نپتونیوم 237 نیز یک عنصر فلزی رادیو اکتیوی،‌ ساخته‌ی راکتورهای اتمی است. به راستی که این اسرار عجیب در مورد ماه ، تصادفی هستند؟

ویژگی‌های مرموز در مورد کره ماه، Mikhail Vasin و Alexander Shcerbakov را از آکادمی علوم شوروی بر آن داشت که در سال 1970، مقاله‌ای جذاب را منتشر کنند: “آیا کره‌ی ماه، ساخته‌ای مصنوعی از بیگانگان فضایی است؟”

دکتر Harold Urey برنده‌ی جایزه نوبل شیمی،‌ از کشف سنگ‌هایی سرشار از تیتانیوم در سطح کره‌ی ماه به طور جدی شگفت زده شد و اعلام کرد این یکی از متحیرکننده‌ترین اکتشافات در طور مأموریت آپولو بوده است. چرا که هیچ‌ یک از محققین کشف این حجم از تیتانیوم در سطح کره‌ ماه را پیش‌بینی نمی‌کردند.

به عبارت دیگر، قمر کره زمین هیچ شباهت با ویژگی‌های سایر اقمار موجود در منظومه شمسی ندارد! گذشته‌ از این‌ها، یک ویژگی عجیب دیگر در مورد ماه این است که ناظران زمینی، همواره قادر به مشاهده یک سمت ثابت از این قمر هستند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. پیشنهاد میکنم مستند اسرار ماه رو ببینید کامل نحوه بوجود اومدن ماه رو توضیح داده و اصلا هم توسط بیگانگان بوجود نیومده