نسخه اگزینوسی گلکسی اس 8

اسنپدراگون 835 در بنچمارک‌ها از نسخه اگزینوسی گلکسی اس 8 شکست خورد

سامسونگ مسیر موفقی را با ارائه گوشی های پرچمدار خود همراه با دو چیپست متفاوت ساخت شرکت کوالمام و اگزینوس ساخت خود در بازار طی می‌کند. اگرچه شایعات حول و حوش گوشی های گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (Samsung Galaxy S8+) بر روی اسنپدراگون 835 متمرکز هستند، اما نسخه اگزینوسی گلکسی اس 8 نیز یک جایگزین بسیار خوب و جذاب برای آن خواهد بود.

این تراشه احتمالا اگزینوس 8895 نام دارد و ما با توجه به جزئیاتی که در گذشته منتشر شده انتظار فاصله عملکردی کمی را بین آن با اسنپدراگون 835 خواهیم داشت. خوشبختانه امروز نتایج اولیه بنچمارک‌های به دست آمده توسط نسخه اگزینوسی گلکسی اس 8 پلاس در وب سایت Geekbench منتشر شده است. در این بنچمارک یک گوشی برند سامسونگ با کدنام SM-G955F به نمایش درآمده است که انتظار می‌رود مربوط به نسخه پلاس گلکسی S8 باشد.

در گذشته نگاه اجمالی را به نسخه مجهز به اسنپدراگون گلکسی اس 8 پلاس انداخته بودیم که موفق شده بود در حالت تک خوشه‌ای امتیاز 1929 و در حالت چند هسته‌ای امتیاز 6084 را به نام خود ثبت کند. حال نسخه اگزینوسی گلکسی اس 8 پلاس موفق شده همراه چیپست اگزینوس 8895 ساخت شرکت سامسونگ در حالت تک خوشه‌ای با امتیاز 1978 و در حالت چند خوشه‌ای با امتیاز 6375 ، چیپست 10 نانومتری پرچمدار شرکت کوالکام را پشت سر خود بگذارد. اگزینوس جدید سامسونگ همچنین موفق شده در دو حالت مذکور، چیپست کایرین 960 هواوی را نیز شکست دهد.

مشخصات نسخه اگزینوسی گلکسی اس 8

شایان ذکر است این نتایج اولیه به دست آمده ممکن است با حضور گوشی گلکسی S8 در بازار متفاوت باشند. همچنین با توجه به نشت اطلاعات در گذشته، چیپست Exynos 8895 از چهار هسته عملکردی که در فرکانس 2.5 گیگاهرتز فعالیت می‌کنند همراه با دو هسته پردازشگر گرافیکی اضافی و یک پردازشگر Mali-G71 با نرخ فرکانس بالاتر برخوردار است که احتمالا شاهد حضور آن‌ها در دو گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس شرکت سامسونگ خواهیم بود. با این حال بنچمارک به ثبت رسیده در GeekBench سرعت کلاک 1.7 گیگاهرتزی همراه با خوشه‌های Cortex-A53 را به تصویر می‌کشد که در هر دو چیپست 8895M و 8895V یکسان است و ما نمی‌توانیم به طور دقیق بگوییم آن‌ها مربوط به کدام هستند. اگر مدل V، اگزینوس جدید باشد، ما می‌توانیم انتظار به دست آمدن نمراتی به مراتب بهتر از این را نیز از چیپست پرچمدار سامسونگ داشته باشیم.

لازم به ذکر است که این بنچمارک به دست آمده نشانگر حضور یک رم 4 گیگابایتی در این گوشی است که ظاهرا مربوط به نسخه بین‌المللی آن است. چندی پیش گفته شده بود نسخه چینی گلکسی اس 8 حاوی یک رم بزرگ‌تر 6 گیگابایتی خواهد بود. در هر صورت ما باید برای اطمینان از این اطلاعات باید تا 9 فروردین و زمان رونمایی از دو گوشی پرچمدار سامسونگ منتظر بمانیم.