دوربین پهپادها

وب سایت DxOMark آزمایش بر روی دوربین پهپادها را آغاز کرد

DxOMark وب سایت است که به رتبه‌بندی و امتیازدهی کیفیت تصاویر دوربین‌ها، لنزها و دوربین گوشی های موبایل می‌پردازد. تیم مسئول و پشتیبان این شرکت، اخیرا به این موضوع رسیده که پهپادها در حال تبدیل شدن به یکی از ابزارهای مهم در صنعت عکاسی هستند، به همین دلیل، مدتی است آزمایش بر روی دوربین پهپادها را آغاز کرده است.

تاکنون سنسورهای کمی توسط این تیم مورد آزمایش قرار گرفته‌ و بین همین تعداد کم، DJI Zenmuse X5S به عنوان بهترین انتخاب شده است. گفتنی است DJI Zenmuse X5S، بزرگترین سنسور در میان آیتم‌های مورد بررسی است. در این لنز شاهد استفاده از سیستم Micro Four Thirds هستیم، سیستمی که توسط شرکت المپوس و پاناسونیک خلق شده و در اغلب دوربین‌های المپوس و همچنین در برخی دوربین‌های پاناسونیک همچون Panasonic GH5 مشاهده می‌شود.

دوربین پهپادها

فاکتورهای مختلفی برای ارزیابی دوربین پهپادها بررسی می‌شوند

DxOMark چندین فاکنور را در دوربین پهپادها مورد آزمایش قرار می‌دهد. عمق رنگ سنسور، رنج داینامیکی و توانایی عکس‌برداری و فیلم‌برداری در شرایط نوری پایین، از جمله فاکتورهای ارزیابی‌شده توسط تیم محققین این شرکت هستند. از طریق این لینک می‌توانید به وب سایت DxO رفته و تصاویر گرفته شده با دوربین پهپادها را با تصاویر دیگر دوربین‌هایی که این شرکت تاکنون بررسی کرده، مقایسه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*