سفر به کره ماه

ثبت نام برای سفر به کره ماه توسط آژانس فضایی روسیه آغاز شد

آژانس فضایی روسیه یا همان روس کاسموس (Roscosmos) اعلام کرد که ثبت نام برای سفر به کره ماه و فرایند انتخاب داوطلبان آغاز شده است. سرگئی کریکالف، مدیر اجرایی آژانس فضایی روسیه در خصوص پروسه جذب فضانوردان این پروژه توضیحاتی را ارائه داد. قرار است از بین داوطلبان، 6 تا 8 فضانورد انتخاب شوند و برای نخستین بار با فضاپیمای جدید روس‌ها به کره ماه سفر کنند.

سرگئی کریکالف، مدیر اجرایی روس کاسموس در مورد پروسه جذب فضانورد برای سفر به کره ماه توضیح داد:

پروسه جذب فضانوردان تا 4 ماه ادامه خواهد داشت و داوطلبان بدون در نظر گرفتن نژاد و ملیت در صورت داشتن سن کمتر از 35 سال، قد یک متر و 50 سانتی‌متر تا 1 متر و 90 سانتی‌متر، وزن حداکثر 90 کیلوگرم و برخورداری از دانش کامپیوتر، صحبت کردن به زبان انگلیسی و از همه مهم‌تر، داشتن تجربه در صنایع هوافضا می‌توانند در آزمون انتخابی شرکت کنند.

سفر به کره ماه

سفر به کره ماه با فضاپیمای جدید فدراتسیا

فضاپیمای جدید فدراتسیا جایگزین فضاپیمای کنونی سایوز می‌شود و اولین پرواز آزمایشی خود را در سال 2021 میلادی انجام می‌دهد. طبق برنامه قرار است بین 6 تا 8 فضانورد از میان متقاضیان گزینش شده و برای نخستین بار با فضاپیمای جدید روسیه به نام فدراتسیا عازم سفر به کره ماه بشوند.

سفر به کره ماه

همچنین روس‌ها تصمیم دارند تا یک پایگاه علمی دائمی را در کره ماه دایر کنند و تعدادی از شهروندان خود را تا سال 2031 میلادی به قمر کره زمین بفرستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. سعید صبوری کیوانلو

    هنوز مهلت ثبت نام تموم نشده؟

  2. امیررضا خسروشاهی

    یه سفری باشه یک 30 سال بمونیم توی فضا به نقاطی سفر بشه که برای بشر رسما ناشناخته باشه ماه هم شد جا رسما حاضرم ولی بریم به جایی که احتمال برگشت 3 درصد باشه ماه که همین چند قدمیمونه به ادم میخندن

  3. عاشق سفر فضایی و فضانوردی هستم

  4. هنوز هم مهلت ثبت نام هست؟؟
    تا کی؟

  5. حیف که زبانم خوب نیست