انفجار باتری هدفون ها در هواپیما باعث سوختگی صورت یک زن شد

انفجار باتری هدفون در هواپیما باعث سوختگی صورت یک زن شد

باری دیگر، باتری گوشی های هوشمند حادثه‌ساز شد و این بار مسافران یک هواپیما را وحشت‌زده کرد. پس از حدود 2 ساعت از بلند شدن هواپیمای پکن به مقصد ملبورن، باتری یک جفت هدفون منفجر شد و باعث ایجاد سوختگی شدید بر روی صورت زنی شد که از آن هدفون ها استفاده می‌کرد. این خانم در حال استراحت بود که ناگهان صدای انفجار باتری هدفون هایش او را از خواب بیدار کرد و متوجه سوختگی بر روی صورت خود شد.

این خانم در صحبت با سازمان امنیت حمل و نقل استرالیا می‌گوید:

در همین حال که سرم را چرخاندم، سوختگی را بر روی صورتم احساس کردم. با دستانم، صورتم را گرفتم که باعث شد هدفون ها به دور گردنم بپیچند. باز هم احساس سوختگی می‌کردم پس هدفون ها را به سمت زمین پرتاب کردم. آن‌ها در حال جرقه زدن بودند و شعله‌های کوچکی نیز از آن‌ها بلند می‌شد.

آنطور که گزارش شده، باتری این هدفون ها، منشا اصلی آتش بوده و همانطور که بر روی زمین قرار داشته، ذوب شده است. با این حال، در این گزارش صحبتی از مدل و برند آن‌ها نشده است. خدمه‌ی پرواز به سرعت باتری را از روی زمین برداشته و در داخل سطل آب انداخته‌اند و سپس جراحت آن خانم را مداوا کردند. با این حال، بوی سوختگی پلاستیک و دود آن، کابین هواپیما را پر کرده بود و تا انتهای مسیر باعث سرفه‌ی سایر مسافران شد.

انفجار باتری هدفون یکی از آخرین اتفاقات در سری بلند حوادث باتری دستگاه‌های الکترونیکی است

به نظر می‌رسد با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، نه تنها تعداد این حوادث کم نمی‌شود بلکه همچنان شاهد چنین اتفاقات ناگواری همچون انفجار باتری هدفون ها هستیم که به کاربران و محیط اطراف آن دستگاه صدمه می‌زنند. همانطور که می‌دانید، کمپانی سامسونگ یکی از معروف‌ترین شرکت‌های دنیا در زمینه‌ی “گوشی های انفجاری” است که حتی مطالب طنز زیادی نیز درباره‌ی آن‌ها و به خصوص، گوشی سامسونگ گلکسی نوت 7 منتشر شده‌اند. امیدواریم که چنین حوادثی مجددا رخ ندهند و کمپانی‌ها به اندازه‌ی کافی زمان برای آزمایش دستگاه‌ها و به خصوص بخش‌های مهم مانند باتری آن‌ها اختصاص دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*