صیقلی یا مات: ترجیح می‌دهید بدنه گوشی موبایل شما گونه باشد؟

صیقلی یا مات: ترجیح می‌دهید بدنه گوشی موبایل شما چگونه باشد؟

امروزه با توجه به سلایق مختلف موجود در جوامع، گوشی های بسیار متنوعی طراحی و تولید می‌شوند که یکی از مهمترین فاکتورهای مورد نظر سازندگان در طراحی، جنس بدنه گوشی موبایل است.

استفاده از شیشه در بدنه گوشی موبایل مزایا و معایب خاص خود را دارد

همانطور که می‌دانید، استفاده از شیشه و فلز به عنوان اجزای اصلی بدنه گوشی موبایل در دنیای اسمارت فون ها چیز تازه‌ای نیست؛ در سال 2010 آیفون 4 (iPhone 4) تولید و روانه بازار شد و سونی نیز اکسپریا زد (Sony Xperia Z) را سال‌هاست که با بدنه‌ای از جنس شیشه و صیقلی ساخته است. استفاده از شیشه در قاب عقب باعث صیقلی شدن بدنه گوشی موبایل می‌شود و به تبع آن، مزایا و معایب خاصی در پی خواهد داشت؛ از مزایای آن می‌توان به براق شدن و چشم‌نواز بودن گوشی اشاره کرد ولی از طرف دیگر، به جا ماندن اثر انگشت بر روی سطح امری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

امروزه طراحان و سازندگان بزرگ و کوچک اسمارت فون ها توجه ویژه‌ای به بازخوردهای کاربرانشان داشته و به همین دلیل، در کنار ساخت محصولاتی براق و صیقلی، از مواد فلزی و مات‌کننده نیز در برخی مدل‌ها استفاده کرده‌اند. بنابراین، به نظر می‌رسد بخش زیادی از مشتریان علاقه‌ای به استفاده از یک گوشی پر از اثر انگشت نداشته باشند.

با این حال فکر کردیم بهتر است نظر شما خوانندگان گجت نیوز را نیز بدانیم؛ در نظرسنجی زیر شرکت کنید و دیدگاهتان را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. در انتها، شاید بهتر باشد دلیل انتخاب خود را نیز در قسمت نظرات ذکر کنید تا علاوه بر ارائه دیدگاه، کاربران دیگر را نیز از مزایا و معایب هر کدام از موارد آشنا کرده باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. برایه من فرقی نمیکنه فقط ضد لک و خش باشه

  2. سونی که شیش اس عشقه واقعا

  3. مات زیبایی ویژه ای داره

  4. من به شخصه مات رو میپسندم