فرآیند تولید پردازنده های 10 نانومتری سامسونگ

سرمایه گذاری 7 میلیارد دلاری سامسونگ بر روی فرآیند تولید پردازنده های 10 نانومتری و 7 نانومتری

سامسونگ نخستین گوشی هوشمند مجهز به چیپست های 10 نانومتری را روانه بازار خواهد کرد. هرچند شرکت سونی زودتر از سامسونگ گوشی اکسپریا ایکس زد پریمیوم (Sony Xperia XZ Premium) مجهز به چیپست اسنپدراگون 835 را معرفی کرد، اما عملا گلکسی اس 8 سامسونگ (Samsung Galaxy S8) اولین گوشی خواهد بود که همراه با این چیپست و یا اگزینوس 8895 وارد بازار می‌شود. اما دلیل این که سامسونگ نخستین محصول مجهز به این چیپست را روانه بازار خواهد کرد به راستی چه چیزی خواهد بود؟ دلیل آن، سرمایه گذاری نزدیک به 7 میلیارد دلاری این غول کره‌ای بر روی روند تولید پردازنده های 10 نانومتری و به دنبال آن پردازنده های 7 نانومتری در سال 2018 میلادی است.

منابع فعال این صنعت عنوان کرده‌اند که در 13 مارس، شرکت سامسونگ الکترونیکس از تصمیم جدی خود بر گسترش خطوط تولید پردازنده های 10 نانومتری نیمه هادی در شهر صنعتی هواسئونگ، 40 کیلومتری جنوب غربی سئول سخن گفته است. آن‌ها در حال حاضر تجهیزات مورد نیاز خود را از شرکای داخلی و خارجی سفارش داده‌اند که در ماه مه به دست آن‌ها می‌رسد. سامسونگ در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 2.18 میلیارد دلار از سرمایه گذاری ناخالص را به پروسه تولید پردازنده های 10 نانومتری فعلی اختصاص داده است. در این خطوط تولید، پروسه تولید چیپست اسنپدراگون 835 شرکت کوالکام و تراشه سری 9 اگزینوس سامسونگ در حال انجام است.

فرآیند تولید پردازنده های 10 نانومتری سامسونگ

محل کارخانه‌های سامسونگ در شهر صنعتی هواسئونگ کره

سامسونگ پس از پردازنده های 10 نانومتری به دنبال تولید پردازنده های 7 نانومتری برای سال آینده است

این غول کره‌ای همچنین انتظار بالایی برای تراشه های 7 نانومتری گوشی های هوشمند سال 2018 میلادی دارد. ظاهرا در محل کارخانه‌های شرکت سامسونگ، در کنار ساختمان‌های فعلی، ساختمان‌های جدیدی نیز احداث خواهد شد. این بزرگترین دلیل برای تغییر رویکرد شرکت رقیب، یعنی TSMC است. رقیب اصلی سامسونگ الکترونیکس قراردادهایی را با شرکت اپل منعقد کرده است که بر اساس آن با ساخت تراشه های A10 و A10X بتواند با این غول کره ای رقابت کند. گفته می‌شود ماباقی سرمایه گذاری سامسونگ که حدود 5.23 میلیارد دلار است، صرف تولید 30 هزار ویفر 7 نانومتری در هر ماه خواهد شد.

نمایندگان سامسونگ به منابع ما گفته‌اند که اگر این شرکت موفق شود جای TSMC را در معادله با کمپانی اپل بگیرد، این سرمایه گذاری با افزایش هنگفتی همراه خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*